STREFA
Szkoleń Rad Pedagogicznych - oferta dla szkół.

Szanowni Państwo,

Oferujemy profesjonalne kursy i szkolenia dla nauczycieli w formie online na żywo lub stacjonarnie w całej Polsce.

📌Posiadamy Akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty.

📌Jesteśmy wpisani do Rejestru Instytucji Szkoleniowych RIS nr. 2.14/00268/2022.

📌Posiadamy zapis w statucie o doskonaleniu nauczycieli, co uprawnia uczestników do ubiegania się o zwrot środków za szkolenie z funduszu przeznaczonego w placówkach na doskonalenie nauczycieli – art. 70a ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 z późn. zm.).

✅Nasza oferta jest zawsze analizowana i dostosowana do indywidualnych potrzeb każdej placówki.
✅Współpracujemy z najlepszymi wykładowcami z całej Polski. 
✅W przypadku małych placówek zachęcamy do połączenia z innymi, celem podzielenia kosztów.
✅Uczestnicy szkolenia otrzymują: zaświadczenie zgodne z rozporządzeniem  MEN oraz pakiet materiałów szkoleniowych.

Przegląd i aktualizacja statutu:

Flagowe kursy:

Polecane szkolenia:

Więcej tematów

  • Aktualne zmiany w prawie oświatowym.
  • Aplikacje w edukacji – Nowoczesne metody aktywizujące online i stacjonarnie.
  • Arteterapia dla nauczyciela / kurs arteterapii.
  • Awans zawodowy nauczyciela – krok po kroku.
  • AAC. Komunikacja wspierająca i alternatywna.
  • Bezpieczeństwo ucznia w szkole.
  • Budowanie marki osobistej nauczyciela i marki szkoły w środowisku lokalnym i internecie.
  • Coaching w pracy nauczyciela.
  • Depresja u uczniów, samookaleczenia, myśli samobójcze.
  • Diagnoza uzdolnień i doradztwo edukacyjno – zawodowe.
  • Dobra  komunikacja w szkole.
  • Dostosowanie wymagań do ucznia z orzeczeniem i opinią.
  • Dyscyplinowanie uczniów – efektywne sposoby.
  • Działania opiekuńczo-wychowawcze na gruncie szkolnym.
  • Działania wspierające ucznia zdolnego.
  • Działania wspomagające ucznia z trudnościami w uczeniu się.
  • Dziecko z cukrzycą w szkole.
  • Dziecko ze spektrum autyzmu w domu i w szkole. Jak wesprzeć je w rozwoju i zachować komfort własnego życia.
  • Emisja i higiena głosu w pracy nauczyciela.
  • Edukacja alternatywna a szkoła systemowa.
  • Edukacja inkluzywna – jak wykorzystać różnorodność zespołu klasowego na rzecz optymalizowania rozwoju każdego z uczniów.
  • Edukacja seksualna i psychoedukacja jako element programów profilaktyczno-wychowawczych.
  • Edukacja włączająca – nowa jakość rozwoju polskiego systemu kształcenia.
  • Efektywne metody nauczania.
  • Elementy coachingu w pracy nauczyciela i wychowawcy. Jak przygotować uczniów do podejmowania życiowych wyborów w zgodzie ze sobą i ogólnie przyjętymi normami.
  • Elementy metody dobrego startu.
  • Elementy pedagogiki Montessori w codziennej praktyce zawodowej.
  • Empatyczna komunikacja.
  • Ewaluacja pracy placówki oświatowej – wewnętrzna i zewnętrzna.
  • Efektywność prowadzenia spotkań z elementami wystąpień publicznych.
  • Facylitacja jako sposób pracy grupy.
  • Grafomotoryka dziecka u progu edukacji.
  • Grywalizacja w edukacji i praktyczne wykorzystanie gier w szkole.
  • Higiena psychiczna nauczyciela. Jak oddzielić pracę od życia osobistego i zapobiegać wypaleniu zawodowemu.
  • Higiena psychiczna nauczyciela. Jak oddzielić pracę od życia osobistego i zapobiegać wypaleniu zawodowemu.
  • Hortiterapia w pedagoterapii.
  • Higiena środowiska szkolnego.
  • Integracja sensoryczna jako metoda pracy z dziećmi w wieku szkolnym.
  • Inteligencja emocjonalna – jak wesprzeć rozwój emocjonalny i społeczny dzieci i młodzieży na gruncie szkolnym.
  • Inteligencje wielorakie – jak rozwijać i jak wykorzystać potencjał ucznia.
  • Intermentoring generacyjny.
  • Jak budować autorytet w relacjach ze wspóczesnym uczniem?
  • Jak rozwinąć potencjał ucznia w uczeniu się matematyki?
  • Jak diagnozować i rozwijać talenty uczniów.
  • Jak kształtować krytyczne myślenie i pomóc uczniom odnaleźć się w pluralistycznej moralnie i cyfrowej rzeczywistości?
  • Jak podnieść jakość i skutecznosć swojej pracy dzięki metodom coachingowy.
  • Jak pomóc uczniom odnieść sukces? Metody uczenia się i techniki nauczania.
  • Jak radzić sobie ze stresem na stanowisku zarządzającym?
  • Jak reagować na hejt w internecie.
  • Jak uczyć żeby nauczyć.
  • jak skutecznie współpracować z rodzicami uczniów.
  • Jak skutecznie wpierać ucznia w depresji?
  • Kompetencje kluczowe w praktyce szkolnej i pozaszkolnej.
  • Kompetencje międzykulturowe.
  • Komunikacja bez przemocy w praktyce życiowej i szkolnej.
  • Komunikacja wspomagająca i alternatywna w służbie uczniowi z zaburzeniami mowy i nauczycielowi.
  • Kształtowanie kompetencji kluczowych.
  • Kurs Excel i Word I i II stopnia.
  • Kurs kierowników wycieczek.
  • Kurs Treningu Umiejętności Społecznych I i II stopnia.
  • Kompetencje 4K czyli najważniejsze kompetencje XXI wieku.
  • Manipulacja – jak się przed nią chronić.
  • Mediacje i negocjacje w oświacie.
  • Metody pracy z grupą o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  • Między młotem a kowadłem – rola dyrektora w budowaniu zrównoważonych relacji i podejmowaniu działań łączących wizję i oczekiwania organu prowadzącego, potrzeby rodziców i uczniów oraz wymogi prawne.
  • Mindfulness – trening uważności dla ucznia i nauczyciela.
  • Mnemotechniki w edukacji.
  • Mobbing w placówce oświatowej.
  • Mobbing w szkole – jak wspomóc uczniów w trudnej sytuacji społeczno-emocjonalnej.
  • Mosty zamiast murów. Jak budować porozumienie dla dobra dzieci/uczniów.
  • Motywacja, inspiracja jako najważniejsze narzędzia w pracy nauczyciela.
  • Motywowanie uczniów do nauki dostosowane do predyspozycji uczniów.
  • Muzykoterapia w edukacji wczesnoszkolnej.
  • Narzędziownik multimedialny nauczyciela – Zasoby cyfrowe na każdy przedmiot.
  • Neurodydaktyka w praktyce szkolnej. Jak pobudzać i wykorzystać naturalne procesy neurolobiologiczne dla wzmocnienia skuteczności zajęć.
  • Neurodydaktyka w praktyce szkolnej. Jak pobudzać i wykorzystać naturalne procesy neurolobiologiczne dla wzmocnienia skuteczności zajęć.
  • Obsługa pakietu Office i praca z tablicą interaktywną.
  • Ocena kształtująca i informacja zwrotna.
  • Ocena pracy nauczyciela od 1 września 2022 r.
  • Ocenianie uczniów z trudnościami.
  • Odpowiedzialność prawna nauczyciela.
  • Organizacja i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Organizacja kształcenia specjalnego.
  • Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole (poprawna dokumentacja IPET i WOPFU)
  • Personal Branding – budowanie marki osobistej.
  • Pamięć, koncentracja, uwaga – metody wspierania ucznia w nauce.
  • Pomoc psychologiczno pedagogiczna  dla uczniów z zaburzeniami umiejętności społecznych i emocjonalnymi.
  • Porozumienie bez przemocy wg M. Rosenberga.
  • Pozafinansowe środki motywacji zespołu.
  • Praca z nastoletnim uczniem i budowanie współpracy z jego rodzicami.
  • Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  • Praca z uczniem trudnym i nadpobudliwym.
  • Praca z uczniem z niedostosowaniem społecznie.
  • Praca z uczniem  zdolnym oraz sposoby wspierania zdolności i talentów uczniów.
  • Praktyczne wprowadzenie do Edukacji Włączającej: jak tworzyć klasę, która uwzględnia różnorodność i zapewnia uczniom równy dostęp do edukacji.
  • Prawa i obowiązki rodzica.
  • Promocja placówki oświatowej.
  • Psychoedukacja wspierająca rodzinę jako rękojmia pracy wychowawczej i współpracy z rodzicami.
  • RODO i ochrona danych w placówce oświatowej.
  • Rodzice pokolenia XYZ.
  • Rola misji i wizji w budowaniu zespołu.
  • Rozwijanie kompetencji cyfrowych nauczycieli.
  • Rozwijanie kompetencji kluczowych.
  • Rozwijanie kreatywności ucznia.
  • Seksualność dzieci i młodzieży.
  • Specyfika funkcjonowania i wsparcie rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym.
  • Storytelling w edukacji.
  • Stalking- uporczywe nękanie. Aspekty prawne, jak przeciwdziałać i się bronić?
  • Statut szkoły – nowelizacja.
  • Szkoła bez ocen- czy to jest możliwe?
  • Sztuczna inteligencja w edukacji – wyzwania i zagrożenia.
  • Sztuczna inteligencja w edukacji.
  • Sztuka uważności – techniki mindfulness w życiu i szkole.
  • Terapia ręki / kurs I i II stopnia
  • Trening zastępowania agresji w szkołach i ośrodkach socjoterapeutycznych.
  • Trening Kontroli Złości – Kurs I i II stopnia.
  • Trudne zachowania uczniów– jak sobie z nimi radzić.
  • Trening antystresowy.
  • Upowszechnianie alternatywnych metod rozwiazywania sporów poprzez podniesienie kompetencji mediatorów szkolnych.
  • Uczeń z innego kręgu kulturowego w grupie.
  • Uprawnianie komunikacji w zespole nauczycielskim.
  • W grupie siła! Jak wykorzystywać procesy grupowe na rzecz realizacji zadań programowych i kształtowania postaw koleżeńskich i obywatelskich oraz harmonizowania przebiegu zajęć.
  • Wdrażanie i monitorowanie podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkole.
  • Wpływ wizerunku dyrektora na jakość pracy nauczycieli i komunikację w zespole.
  • Współczesne zagrożenia w wieku dorastania.
  • Współpraca specjalisty (logopeda, terapeuta, pedagog, psycholog) z rodzicami przy wykorzystaniu nowych technologii.
  • Wychowanie do sprawczości, poczucia wartości w czasach instagramu.
  • Wykorzystanie TIK  technologii informacyjno – komunikacyjnych w procesie nauczania.
  • Wypalenie zawodowe.
  •  Wystąpienia publiczne.
  • Zaburzenia ze spektrum Autyzmu, Zespół Aspergera, ADHD.
  • Zagrożenia płynące z sieci.
  • Zarządzanie przez delegowanie. Odkryj potencjał zespołu!
  • Szkolenie dla trenerów.
  • 3xS Samodzielność, samokontrola, samorozwój – jak kształtować u dzieci poczucie sprawczości, odpowiedzialności i ciekawość świata.

💻Forma: online lub stacjonarnie

📆 Termin/czas: do uzgodnienia

🧾 Cena: ustalana jest indywidualnie (w zależności od tematu, ilości osób i formy szkolenia) – Faktura wystawiana jest elektronicznie po szkoleniu.

🔵Koszt zawiera: 

  • Imienne zaświadczenia dla uczestników na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 . oraz pakiet materiałów szkoleniowych.

Wypełnij poniższy formularz – „wyceń radę szkoleniową” lub skontaktuj się telefonicznie w celu najlepszej oferty 

📞796 686 600  / 📨kontakt@eurekack.pl 

Zaproponuj własny temat i bezpłatnie wyceń!

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena
Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru

1. Podstawy teoretyczne TUS

- cel i założenia TUS
- oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
- instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

- rola prowadzących
- właściwy dobór do grup
- rozmowa wstępna z rodzicem
- rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
- wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

- struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
- tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
- konstruowanie wzmacniających komunikatów
- praca z emocjami dziecka
- praca  z trudnymi zachowaniami
- współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

- planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
- przygotowywanie materiałów na zajęcia
- przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

This will close in 20 seconds

1. Wprowadzenie
- Definicja i znaczenie umiejętności społecznych.
- Zadania rozwojowe w poszczególnych fazach rozwoju społeczno-emocjonalnego.
- Czynniki wpływające na rozwój społeczno-emocjonalny i zaburzenia.
- Przegląd programów Treningu Umiejętności Społecznych.

2. Organizacja zajęć
- Przygotowanie do zajęć TUS.
- Diagnoza uczestników i dobór do grup.
- Omówienie metod, technik i narzędzi używanych w TUS.
- Schemat typowej lekcji TUS.

3. Emocje
- Ćwiczenia na rozpoznawanie i radzenie sobie z emocjami własnymi i innych.

4. Komunikacja interpersonalna
- Techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
- Identyfikacja i przełamywanie barier komunikacyjnych.

5. Normy społeczne (1 godzina)
- Ćwiczenia na zrozumienie i stosowanie norm społecznych w różnych kontekstach.

6. Teoria umysłu
- Ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia perspektyw i intencji innych osób.

7. Samowiedza i samoświadomość
- Ćwiczenia na rozwijanie autoprezentacji i rozpoznawanie różnic oraz podobieństw międzyludzkich.

8. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych
- Strategie zarządzania stresem i efektywnego rozwiązywania problemów.

9. Współpraca
- Ćwiczenia na budowanie efektywnej współpracy i rozwiązywanie konfliktów.

10. Asertywność
- Rozwój asertywności i rozumienie granic własnych i innych.

11. Podsumowanie kursu
- Przegląd nabytych umiejętności.
- Planowanie zastosowania umiejętności w praktyce edukacyjnej.
- Zbieranie feedbacku i ewaluacja kursu.

This will close in 20 seconds

Dzień I

1.Trening Umiejętności Społecznych – dlaczego warto?

- czym jest TUS i jakie umiejętności rozwija?
- kluczowe zasady i cele TUS I i II stopnia
- uczenie przez doświadczenie – skuteczna metoda pracy
- praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

2.Tworzenie efektywnych grup TUS

- jak dobrać uczestników - optymalna liczebność, wiek, podobne potrzeby
- jak stworzyć grupę, która dobrze współpracuje?

3.Emocje na start

- jak uczyć rozpoznawania i wyrażania emocji?
- emocje jako fundament efektywnej komunikacji

4.Zarządzanie emocjami i stresem

- skuteczne techniki pracy z emocjami
- jak pomagać dzieciom w radzeniu sobie ze stresem?

5.Komunikacja – klucz do sukcesu

- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci
- znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- nauka słuchania, a style zachowań

Dzień II

1.Trudne sytuacje? Zawsze znajdzie się rozwiązanie

- jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami?
- konflikty w grupie – jak je rozwiązywać?
- narzędzia do pracy z agresją i wycofaniem

2.Pozytywne wzmocnienia w praktyce

-  techniki pozytywnego wzmocnienia zachowań
- skuteczna motywacja w pracy z dziećmi.

3.Praca własna trenera TUS – doskonalenie umiejętności

- jak oceniać swoje działania?
- co zrobić, aby być lepszym trenerem?

4.Kreatywne narzędzia do pracy z grupą

-  tworzenie angażujących materiałów do TUS?
- gry, karty pracy, ćwiczenia, case study - twoje narzędzia sukcesu

Dlaczego warto wybrać to szkolenie?

- Praktyczne narzędzia - poznasz sprawdzone techniki pracy z dziećmi.
- Profesjonalne wsparcie -nauczysz się, jak prowadzić efektywne zajęcia TUS I i II stopnia.
- Kompleksowa wiedza - od emocji po rozwiązywanie konfliktów – wszystko, czego potrzebujesz, by być skutecznym trenerem
- Praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - nauczysz się, jak dostosować treningi do specyficznych potrzeb osób

This will close in 20 seconds

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”