Mindfulness w tłumaczeniu oznacza uważność, a technika medytacyjna określana tym mianem polega na skupianiu całej uwagi na tym, czego w danym momencie doznajemy, bez osądzania i bez pośpiechu zwracając uwagę na każdy detal.
ADRESACI: nauczyciele placówek oświatowych
CEL SZKOLENIA:
Cel główny dla nauczycieli z mindfulness w edukacji jest przygotowanie uczestników do wykorzystania praktyki mindfulness jako narzędzia w codziennej pracy z uczniami. Szkolenie ma na celu dostarczenie narzędzi i praktycznych wskazówek, które pozwolą nauczycielom wdrożyć mindfulness w klasie, aby poprawić koncentrację, redukować stres i zwiększyć pozytywne emocje.
Cele szczegółowe:
Wprowadzenie do praktyki mindfulness i wyjaśnienie jej korzyści dla zdrowia psychicznego i emocjonalnego.
Nauczenie nauczycieli różnych sposobów stosowania mindfulness w klasie i w trudnych sytuacjach, takich jak konflikty czy problemy z dyscypliną.
Zwiększenie świadomości na temat związku między mindfulness a zdrowiem psychicznym i emocjonalnym, oraz nauczenie praktycznych wskazówek, jak nauczyciele mogą pomóc uczniom radzić sobie z trudnymi emocjami, takimi jak lęk czy stres.
Przygotowanie nauczycieli do stosowania mindfulness w różnych przedmiotach, aby pomóc uczniom poprawić skupienie i zrozumienie materiału.
Wprowadzenie do strategii, które nauczyciele mogą stosować, aby pomóc uczniom rozwijać mindfulness i korzystać z niej w swoim życiu.
Omówienie zasad wprowadzania mindfulness w codzienną praktykę szkolną i dostarczenie praktycznych wskazówek dotyczących sposobu wdrożenia mindfulness w szkole.
KORZYŚCI:
Poprawa własnego dobrostanu emocjonalnego i psychicznego nauczyciela poprzez zwiększenie samoświadomości, redukcję stresu, lęku i depresji.
Poprawa umiejętności zarządzania emocjami, które nauczyciele mogą przenieść na swoją pracę z uczniami.
Zwiększenie umiejętności koncentracji i skupienia uwagi, co pozwala nauczycielom lepiej planować i prowadzić lekcje.
Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach z uczniami, takich jak konflikty, problemy z dyscypliną czy trudne emocje.
Zwiększenie świadomości na temat związku między zdrowiem psychicznym a edukacją i dostarczenie narzędzi, które mogą być stosowane w codziennej pracy z uczniami.
Zwiększenie motywacji i zaangażowania nauczycieli w ich pracę, co pozwala na lepsze osiągnięcia uczniów.
Stworzenie lepszego klimatu szkolnego i przyczynienie się do pozytywnych zmian w szkole.
Wszystkie te korzyści pomogą nauczycielom lepiej radzić sobie w pracy, poprawić swoje umiejętności i osiągnięcia oraz przyczynić się do lepszych wyników uczniów.
PROGRAM SZKOLENIA:
Wstęp do mindfulness:
a. Definicja mindfulness i jej korzyści dla zdrowia psychicznego i emocjonalnego.
b. Wprowadzenie do praktyki mindfulness i różnych sposobów jej stosowania w szkole.
Wprowadzenie do praktyki medytacji mindfulness:
a. Wyjaśnienie, czym jest medytacja mindfulness.
b. Praktyczne wskazówki dotyczące sposobu medytacji mindfulness.
c. Ćwiczenia medytacyjne, które nauczyciele mogą stosować samodzielnie i z uczniami.
Używanie mindfulness w edukacji:
a. Sposoby, w jakie mindfulness może być używana w klasie, aby poprawić koncentrację, redukować stres i zwiększyć pozytywne emocje.
b. Techniki mindfulness, które nauczyciele mogą stosować w trudnych sytuacjach, takich jak konflikty w klasie czy problemy z dyscypliną.
Mindfulness i zdrowie psychiczne:
a. Związek między mindfulness a zdrowiem psychicznym i emocjonalnym.
b. Praktyczne wskazówki, jak nauczyciele mogą pomóc uczniom radzić sobie z emocjami, takimi jak lęk, stres czy depresja, poprzez stosowanie mindfulness.
Zastosowanie mindfulness w różnych przedmiotach:
a. Przykłady zastosowania mindfulness w różnych przedmiotach, takich jak matematyka, nauki przyrodnicze, sztuka i język angielski.
b. Praktyczne wskazówki, jak można stosować mindfulness w każdym przedmiocie, aby pomóc uczniom poprawić skupienie i zrozumienie materiału.
Wspieranie wdrażania mindfulness w szkole:
a. Praktyczne wskazówki dotyczące sposobu wdrożenia mindfulness w szkole.
b. Omówienie różnych strategii, które nauczyciele mogą stosować, aby pomóc uczniom rozwijać mindfulness i korzystać z niej w swoim życiu.
c. Zasady wprowadzania mindfulness w codzienną praktykę szkolną.
Poprawa umiejętności komunikacyjnych i interakcyjnych, które przekładają się na lepszą relację z uczniami i innymi nauczycielami.
Czas szkolenia: 4h dydaktyczne
Cena: już od 1600 zł brutto
(zależy od ilości osób oraz formy szkolenia -online lub stacjonarnie)
Koszt zawiera:
- Elektroniczne zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.
- Płatność do 14 dni po szkoleniu na podstawie elektronicznej faktury.
Lub skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń 📞796686600