Praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz podnoszenie jakości pracy z zespołem zróżnicowanym.

Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym o jeden z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025. Zapraszamy na szkolenie, podczas którego uczennicy zapoznani zostaną
z zagadnieniami dotyczącymi pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
a także zdobędą umiejętności w zakresie ponoszenia jakości pracy z zespołem zróżnicowanym. Prowadząca szkolenie przedstawi również dobre praktyki w zakresie tworzenia kultury edukacji włączającej w szkole i środowisku lokalnym.

Adresaci: dyrektorzy i nauczyciele szkół podstawowych

Cel szkolenia:

  1. Zapewnienie nauczycielom wiedzy i umiejętności potrzebnych do efektywnej pracy
    z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  2. Wskazanie przykładów i dobrych praktyk wspierania edukacji włączającej oraz pracy
    z zespołem zróżnicowanym.

Program:

  1. Wprowadzenie do założeń edukacji włączającej.
  2. Praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych – przegląd obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa.
  3. Model pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych – przykłady
    i dobre praktyki (w tym tworzenie WOPFU i IPET).
  4. Przegląd technologii informacyjno-komunikacyjnych wspomagających pracę
    z uczniami o różnych potrzebami edukacyjnych.
  5. Komunikacja oraz współpraca z uczniami, rodzicami i specjalistami.
  6. Tworzenie kultury edukacji włączającej w szkole i środowisku lokalnym.
  7. Zadania i rola nauczyciela w podnoszeniu jakości pracy z zespołem zróżnicowanym – skuteczne metody i praktyczne rozwiązania.
  8. Pytania i odpowiedzi.

Prowadząca: Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk – dyrektor EUREKA Centrum Kształcenia, trener oświaty, mentor
i coach. Specjalizuje się w prawie oświatowym, metodyce nauczaniai educoachingu. Posiada w tym zakresie wszechstronne kompetencje poparte doświadczeniem zawodowym – nauczyciel dyplomowany, polonistka, wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Wykładowca akademicki UMCS w Lublinie
i prelegentka konferencji oświatowych. Edukacja jest jej pasją – od lat opracowuje i wdraża programy oraz narzędzia wspierające dobrostan uczniów, a także wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli
i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego i mentalnego.

⌚Czas szkolenia: 3 h

🧾 Cena: do ustalenia w zależności od formy szkolenia oraz ilości osób

Koszt zawiera: 

  • Pakiet materiałów szkoleniowych.
  • Elektroniczne  zaświadczenie dla każdego uczestnika na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.
  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

W przypadku pytań skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń
📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”