Kurs TZA - Trening Zastępowania Agresji

ADRESACI: nauczyciele przedszkoli, nauczyciele szkół, nauczyciele ośrodków szkolno-wychowawczych, pedagodzy, logopedzi

CEL SZKOLENIA: Umiejętność diagnozy, projektowania, planowania i prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych.

PROGRAM:

Społeczne mechanizmy zachowań agresywnych             

  • teoria anomii
  • teoria zróżnicowanych powiązań
  • teoria kontroli społecznej
  • teoria naznaczenia społecznego
  • teoria „dryfu”

Osobowościowe i pozaosobowościowe czynniki warunkujące występowanie zachowań agresywnych i przemocowych

  • neopsychoanalityczna koncepcja agresji
  • teoria frustracji-agresji
  • teoria społecznego uczenia się zachowań agresywnych
  • teoria ludzkiej destrukcyjności
  • podejście etologiczne
  • podejście socjobiologiczne
  • podejście genetyki behawioralnej

Metody osiągania zmiany zachowań niepożądanych na konstruktywne w zakresie paradygmatu poznawczo-behawioralnego

  • podstawowe założenia paradygmatu poznawczo-behawioralnego
  • historia terapii poznawczo-behawioralnej
  • cele terapii poznawczo-behawioralnej
  • podstawowe pojęcia w terapii poznawczo-behawioralnej
  • myśli automatyczne
  • schematy poznawcze
  • zniekształcenia poznawcze
  • zastosowanie i skuteczność terapii poznawczo-behawioralnej

Czynniki destrukcyjne i wspomagające skuteczne wzorce komunikacji

  • anatomiczne podstawy pamięci 60 min

Główne założenia TZA wg. Goldsteina

  • zasady realizowania TZA
  • procedury realizowania TZA
  • komponenty TZA

Trening Umiejętności Społecznych – komponent behawioralny TZA

  • główne założenia
  • grupy kompetencji społecznych
  • TOP 3-TUS – metodyka pracy w TUS

– social stories

– skillstreaming

– uczenie incydentalne

  • cykl TUS

– doświadczanie

– refleksja poznawcza

– generalizacja 90 min

Trening Kontroli Złości – komponent emocjonalny TZA

  • główne założenia
  • 6 sekwencji TKZ

– samoocena

– myślenie o przyszłości

– monity

– reduktory

– sygnały z ciała

– wyzwalacze

  • Skillstreaming – metodyka pracy w TKZ 90 min

Trening Wnioskowania Moralnego – komponent poznawczy TZA           

  • główne założenia
  • teoria rozwoju moralnego L. Kolberga

– poziom przedkonwencjonalny

– poziom konwencjonalny

– poziom pokonwencjonalny

  • błędy myślowe w rozwoju moralnym człowieka
  • 4 fazy strategii treningu – metodyka pracy w TWM

Zakończenie szkolenia 

  • podsumowanie szkolenia
  • analiza oczekiwań uczestników szkolenia po szkoleniu
  • refleksje poszkoleniowe
  • pożegnanie uczestników szkolenia

⌚Czas szkolenia:  15 h dydaktycznych.

Forma: online na żywo lub stacjonarnie 

🧾 Cena: do uzgodnienia w zależności od ilości osób

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3
  • Materiały prezentowane podczas szkolenia w formie elektronicznej
  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Zadzwoń i ustal szczegóły 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”