Okres burz i naporów – czyli nastolatek w praktyce. Jak budować relacje z młodzieżą, by wesprzeć ich rozwój i zapobiec popadaniu w nałogi, konflikty i autoagresji?

Szkolenie ma na celu zapoznać uczestników z neuro-psychicznym rozwojem młodego człowieka oraz metodami wychowawczymi zaczerpniętymi z pogranicza pedagogiki bliskości i coachingu, które w znaczący sposób mogą wesprzeć budowanie relacji z dzieckiem w tym wymagającym okresie i wzmocnić oddziaływania wychowawcze.

ADRESACI: Nauczyciele, wychowawcy, rodzice nastolatków

CELE / KORZYŚCI:

  • Zrozumiesz uwarunkowane biologicznie procesy rządzące dojrzewaniem
  • Pogłębisz zrozumienia charakterystyki współczesnego nastolatka
  • Rozwiniesz empatię wobec potrzeb dorastającego dziecka
  • Dowiesz się jak budować/ nie stracić relacji z dzieckiem w nastoletnim wieku
  • Dowiesz się jak zapobiegać i reagować w sytuacjach konfliktowych, na agresję i akty autoagresji, uzależnienia etc.
  • Dowiesz się, czym jest i na czym polega coaching oraz poznasz metody przydatne w rozwijaniu poczucia sensu i sprawczości młodych ludzi
  • Poznasz metody wsparcia rozwoju emocjonalnego i społecznego oraz kształtowania światopoglądu i osobowości młodzieży
  • Pogłębisz wiedzę o sobie samym

PROGRAM:

  • Cechy charakterystyczne, potrzeby, percepcja współczesnej młodzieży.
  • Zniekształcenia poznawcze, demencja cyfrowa.
  • Wychowanie do wartości. Motywowanie do rozwoju.
  • Komunikacja i relacja z nastolatkiem 
  • Współpraca z rodzicami nastoletniego ucznia zapalony podróżnik.

⌚Czas szkolenia: 3h dydaktyczne

🧾 Cena:  już od 1500 zł brutto
(zależnie od ilości uczestników oraz formy szkolenia)

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.
  • Płatność po szkoleniu na podstawie faktury, którą wyślemy elektronicznie po szkoleniu.
  • Płatność do 14 dni po szkoleniu.

Lub zadzwoń po najlepszą ofertę 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”