Prawo autorskie w oświacie.

PROGRAM:

  1. Co to jest prawo autorskie i czego dotyczy?
  2. Licencje w prawie autorskim.
  3. Dozwolony użytek edukacyjny – przywilej nauczycieli.
  4. Kiedy można powołać się na dozwolony użytek edukacyjny?
  5. Czy kserówki rozdawane w szkołach są legalne?
  6. Jak właściwie udostępniać pomoce dydaktyczne uczniom, aby nie łamać prawa?
  7. Czy można kserować całe książki?
  8. Czy dyskoteka szkolna mieści się w dozwolonym użytku edukacyjnym?
  9. Czy trzeba opłacić ZAIKS za dyskotekę organizowaną na terenie szkoły?
  10. Jakie są stawki ZAIKSu dla poszczególnych wydarzeń w szkole?
  11. Jak właściwie wykorzystać cytat oraz inne utwory twórców?
  12. Czy uczeń może nagrywać lekcję prowadzoną przez nauczyciela?
  13. Czy nauczyciel może nagrywać zachowanie ucznia i nagranie udostępnić rodzicom?
  14. Czy można nagrać apel lub inną uroczystość szkolną i umieścić w sieci?
  15. Czy nagrania można umieścić na stronie internetowej szkoły lub Facebooku?
  16. Czy można publikować twórczość uczniów w Internecie?
  17. Czy w szkole potrzebna jest zgoda na publikację twórczości dziecka?
  18. Czy radiowęzeł i telewizja w szkołach są legalne?
  19. Jeżeli tak, to co możemy odtwarzać?
  20. Czy wszystko co znajdę w Internecie można wykorzystać w szkole?
  21. Skąd legalnie pobierać zdjęcia, muzykę, film?
  22. Jakie konsekwencje może ponieś szkoła/nauczyciele za nadużycie praw autorskich?
  23. Prawa autorskie vs AI. Na jakich warunkach mogę użytkować treści wygenerowane przez
  24. sztuczną inteligencję?

⌚Czas szkolenia: 2-3h dydaktyczne

🧾 Cena: do uzgodnienia w zależności od ilości osób oraz formy szkolenia online czy stacjonarnie.

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.
  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Zadzwoń i ustal szczegóły 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”