­čÜęKurs TKZ ÔÇô Trening Kontroli Z┼éo┼Ťci I i II stopnia.

Kurs przygotowuje do prowadzenia zaj─Ö─ç: Trening Kontroli Z┼éo┼Ťci z dzie─çmi i z m┼éodzie┼╝─ů, obejmuje tak┼╝e przygotowanie do pracy z dzie─çmi ze spektrum.

Jak nauczy─ç dzieci, m┼éodzie┼╝ radzenia sobie ze z┼éo┼Ťci─ů, frustracj─ů, smutkiem?
Podczas kursu nauczymy si─Ö tak┼╝e jak trenerzy mog─ů radzi─ç sobie, interweniowa─ç w trakcie trudnych zachowa┼ä dzieci ÔÇô takich jak agresja, dyskusja w postaci ÔÇ×ping pongÔÇŁ s┼éowny.

Na szkolenie zapraszamy psycholog├│w, pedagog├│w, pracownik├│w socjalnych, instruktor├│w terapii zaj─Öciowej, asystent├│w osoby niepe┼énosprawnej pracuj─ůcych w ┼Ťrodowiskowych domach samopomocy oraz wszystkich pragn─ůcych rozszerzy─ç swoj─ů wiedz─Ö dotycz─ůc─ů pracy nad rozwijaniem kompetencji spo┼éecznych i komunikacyjnych dzieci i m┼éodzie┼╝y.
Nasza oferta dostosowana jest do wymog├│w, jakie stawia Minister Pracy i Polityki Spo┼éecznej pracownikom ┼Ťrodowiskowych dom├│w samopomocy.

┬áPodczas kursu b─Ödziemy uczy─ç si─Ö wspiera─ç uczestnik├│w grup w osi─ůganiu wsp├│lnego celu, jakim jest rozumienie w┼éasnych emocji. Bazuj─ůc na relacyjnej pracy z grup─ů, na szkoleniu b─Ödzie mo┼╝na pozna─ç techniki poznawczo- behawioralne. Jednocze┼Ťnie b─Ödzie mo┼╝na pozna─ç proces grupy TKZ i przyjrze─ç si─Ö roli trenera. Uczestnicy szkolenia naucz─ů si─Ö przygotowywa─ç i prowadzi─ç zaj─Öcia z TKZ, a tak┼╝e naucz─ů si─Ö skutecznych metod komunikacji.

ADRESACI:┬ánauczyciele przedszkoli, nauczyciele szk├│┼é, nauczyciele o┼Ťrodk├│w szkolno-wychowawczych, pedagodzy, logopedzi

CEL SZKOLENIA:┬áUmiej─Ötno┼Ť─ç diagnozy, projektowania, planowania i prowadzenia Treningu Kontroli Z┼éo┼Ť─ç

KORZYŚCI:

Uczestnicy:

Poznaj─ů:

  • g┼é├│wne za┼éo┼╝enia Treningu Kontroli Z┼éo┼Ťci
  • Przeanalizuj─ů:
  • neurobiologiczne podstawy powstawania z┼éo┼Ťci
  • cykl powstawania z┼éo┼Ťci i reakcj─Ö na ni─ů
  • mo┼╝liwo┼Ťci samokontroli zachowania pod wp┼éywem odczuwanej z┼éo┼Ť─ç

B─Öd─ů potrafili:

  • stworzy─ç program zaj─Ö─ç indywidualnych oraz grupowych z zakresu Treningu Kontroli Z┼éo┼Ťci

Zaplanuj─ů:

  • jak przeprowadzi─ç Trening Kontroli Z┼éo┼Ťci w grupie uczni├│w/klasowej/szkolnej, w tym, jak:
  • dokona─ç identyfikacji emocji z┼éo┼Ťci
  • dokona─ç analizy sytuacji poprzedzaj─ůcej, w kt├│rej powsta┼éa z┼éo┼Ť─ç
  • modelowa─ç nowe zachowania ÔÇô alternatywne sposoby zachowania w sytuacjach prowokuj─ůcych agresj─Ö
  • pozytywnie wzmacnia─ç nowe zachowania
  • efektywnie rozwija─ç u dzieci/m┼éodzie┼╝y umiej─Ötno┼Ťci zwi─ůzane z zarz─ůdzaniem i kontrol─ů emocji trudnych
  • dokona─ç zmiany schemat├│w zachowa┼ä uczni├│w na bardziej akceptowalne spo┼éecznie

PROGRAM SZKOLENIA:

Dzień I

1. Intro

  • powitanie uczestnik├│w szkolenia┬á
  • zapoznanie z agenda szkolenia
  • zapoznanie z planem szkolenia
  • analiza oczekiwa┼ä szkoleniowych uczestnik├│w
  • zaspokojenie g┼éodu rozpoznania

2. Podstawy psychologii emocji jako baza do prowadzenia TKZ

  • neurobiologiczne podstawy powstawania z┼éo┼Ťci
  • emocjonalne podstawy powstawania z┼éo┼Ťci
  • spo┼éeczne podstawy powstawania z┼éo┼Ťci┬á
  • cykl powstawania z┼éo┼Ťci i reakcje na ni─ů
  • prawid┼éowo┼Ťci i zaburzenia w rozwoju emocjonalnym jednostki:
    • fazy rozwoju spo┼éeczno-emocjonalnego cz┼éowieka
    • zaburzenia w rozwoju spo┼éeczno-emocjonalnym,
    • problemy emocjonalne i spo┼éeczne wynikaj─ůce z deficyt├│w, zaburze┼ä lub niepe┼énosprawno┼Ťci osoby
  • funkcje uczucia z┼éo┼Ťci
  • mo┼╝liwo┼Ťci samokontroli zachowania pod wp┼éywem odczuwanej z┼éo┼Ťci

3.┬áPodstawy psychologii behawioralnej do modyfikacji zachowa┼ä w kontek┼Ťcie prowadzenia TKZ

  • rozpoznawanie ┼Ťrodowiskowych czynnik├│w wp┼éywaj─ůcych na zachowanie
  • ocena funkcjonalna
  • analiza zachowania w sytuacji radzenia sobie z zachowaniami trudnymi
  • warunkowanie klasyczne
  • warunkowanie sprawcze┬á
  • metody wzmacniania oraz rozwijania i utrwalania nowych zachowa┼ä

4. Główne założenia TKZ

  • czym jest TKZ
  • inspiracje do stworzenia TKZ
  • za┼éo┼╝enia TKZ
  • cele prowadzenia┬á
  • korzy┼Ťci prowadzenia TKZ

5. Zakończenie

  • podsumowanie pierwszego dnia szkolenia
  • analiza oczekiwa┼ä uczestnik├│w po pierwszym dniu szkolenia
  • refleksje poszkoleniowe
  • po┼╝egnanie uczestnik├│w szkolenia

Dzień II

1. Intro

  • powitanie uczestnik├│w szkolenia┬á
  • zapoznanie z agenda szkolenia
  • zapoznanie z planem szkolenia
  • analiza oczekiwa┼ä szkoleniowych uczestnik├│w
  • zaspokojenie g┼éodu rozpoznania

2.Diagnoza i planowanie TKZ

  • diagnoza ┼║r├│de┼é problem├│w
  • diagnoza potrzeb dzieci/uczni├│w┬á
  • zasady konstruowania planu TKZ
  • stworzenie warunk├│w sprzyjaj─ůcych TKZ

3.Tworzenie grup TKZ

  • grupy odbiorc├│w
  • zaj─Öcia indywidualne
  • zaj─Öcia grupowe
  • podstawy prowadzenia grup ÔÇô elementy psychologii proces├│w grupowych:
    • fazy rozwoju grupy i ich cele, zagro┼╝enia
    • role grupowe i zwi─ůzane z nimi problemy
  • trudne sytuacje w pracy z grup─ů

4.Przygotowanie konspektu TKZ

  • cele g┼é├│wne i szczeg├│┼éowe TKZ
    • z poziomu wiedzy
    • z poziomu umiej─Ötno┼Ťci┬á
    • z poziomu warto┼Ťci
  • cele wt├│rne TKZ
  • podstawowa struktura prowadzenia jednego treningu TKZ (jednej jednostki)

5.Prowadzenie TKZ

  • zasady prowadzenia treningu TKZ
    • wielko┼Ť─ç grupy
    • czas realizacji
    • osoba prowadz─ůca TKZ
    • dobrowolno┼Ť─ç udzia┼éu
  • g┼éody psychologiczne
  • rytua┼éy (otwieraj─ůcy/zamykaj─ůcy)
  • kontraktowanie
  • cykl Kolba w TKZ

6.Metody i techniki wykorzystywane podczas realizacji TKZ

  • etapy TKZ ÔÇô sekwencje kontroli z┼éo┼Ťci:
    • wyzwalacze (zapalniki, przyczyny z┼éo┼Ťci)
    • sygna┼éy z cia┼éa
    • reduktory
    • monity
    • my┼Ťlenie o przysz┼éo┼Ťci
    • samoocena
  • modelowanie
  • odgrywanie r├│l
  • informacje zwrotne
    • procedura FUKOZ
  • transfer

7.Zakończenie szkolenia

  • podsumowanie szkolenia
  • analiza oczekiwa┼ä uczestnik├│w szkolenia po szkoleniu
  • refleksje┬áposzkoleniowe
  • po┼╝egnanie uczestnik├│w szkolenia

Czas kursu: 15h dydaktycznych (Organizowane w formie 2 lub 3 dniowej)

­čžż Cena: do uzgodnienia w zale┼╝no┼Ťci od ilo┼Ťci os├│b oraz formy szkolenia – online czy stacjonarnie z przyjazdem do plac├│wki.

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne┬á za┼Ťwiadczenie na podstawie Rozporz─ůdzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie plac├│wek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materia┼é├│w szkoleniowych.
  • P┼éatno┼Ť─ç po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Lub skontaktuj si─Ö z ekspertem ds. organizacji szkole┼ä ­čô×796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wype┼énij i wy┼Ťlij formularz, a my skontaktujemy si─Ö celem przedstawienia najlepszej oferty ­čÖé

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustaw─ů z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzib─ů Obo┼║na 11/11 Warszawa 00-332, informuje, ┼╝e jest administratorem danych osobowych. O┼Ťwiadczamy, ┼╝e dane osobowe b─Öd─ů przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zg┼éoszenia, przygotowania materia┼é├│w niezb─Ödnych do realizacji szkolenia oraz obs┼éugi poszkoleniowej.