Cyberbezpieczeństwo w szkole,

PROGRAM:

  1. Kto odpowiada za bezpieczeństwo w naszym kraju?
  2. DarkNet – niebezpieczne podziemia Internetu.
  3. Zabezpieczenia przed cyberprzestępcami – VPN, antywirus, aktualizacje, silne hasło.
  4. Phishing, monofobia – jak temu zaradzić?
  5. Wyzwania dla dzieci i młodzieży – przykłady dobrych praktyk.
  6. Prezentacja aktualnych raportów – NASK.
  7. Równowaga offline – online a uzależnienie dzieci i młodzieży od dostępu do sieci.
  8. Jak dzieci i młodzież spędzają czas w Internecie? Co na ten temat wiedzą rodzice?
  9. Oversharing i cyfrowy kidnapping – zagrożenie dzisiejszych czasów.
  10. Chatbot – wirtualny przyjaciel dzieci i młodzieży.
  11. Komunikatory internetowe a prywatność – jakie dane o nas gromadzą?
  12. Patotreści w sieci. W czym problem? Co robić?
  13. TikTok – współczesne uzależnienia dzieci i młodzieży.
  14. Czy na TikToku spotkamy tylko niewinne i śmieszne filmiki?
  15. Jaki TikTok ma wpływ na funkcjonowanie młodego człowieka?
  16. Co to jest bańka informacyjna i czy już do niej wpadliśmy?
  17. Prawo autorskie a bezpieczne udostępnianie materiałów w sieci.
  18. Zasady bezpieczeństwa w sieci.
  19. Sprzęt szkolny vs sprzęt domowy.
  20. Gdzie szukać informacji na temat aktualnych zagrożeń czyhających na nas w Internecie?
  21. Higiena cyfrowa.

⌚Czas szkolenia: 2-3h dydaktyczne

🧾 Cena: do uzgodnienia w zależności od ilości osób oraz formy szkolenia online czy stacjonarnie.

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.
  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Zadzwoń i ustal szczegóły 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”