Język szakala i język żyrafy to pojęcia, które odnoszą się do sposobu mówienia i komunikowania się z innymi ludźmi. Język szakala wykorzystywany jest często w sytuacjach konfliktowych lub trudnych, gdzie zwykle dominuje krytyka, oskarżenie, ocena, a często również agresja i wrogość. Natomiast język żyrafy to sposób mówienia, który ma na celu budowanie porozumienia, empatii i zrozumienia – idealny z punktu widzenia rozmowy z drugim człowiekiem. Który język częściej wybierasz? Sprawdź, jak prawidłowo go stosować.
ADRESACI: Szkolenie przeznaczony jest dla osób, które pragną budować dobre relacje z innymi i wywierać wpływ na otoczenie w sposób sprzyjający wzajemnemu zrozumieniu. Dla nauczycieli chcących skutecznie komunikować się z uczniami. Dla rodziców potrzebujących wzmocnić swoje moce wychowawcze i polepszyć panującą w domu atmosferę. Dla pracowników i pracodawców, którzy czują się nadmiernie eksploatowani i chcą nauczyć się stawiać wyraźne granice w relacjach zawodowych.
CELE / KORZYŚCI UCZESTNICY
- Poznają:
- istotę współczującej natury człowieka
- fundament Porozumienia Bez Przemocy
- język „szakala” i język „żyrafy”
- Przeanalizują:
- dlaczego ludzie tracą kontakt z własną współczującą naturą, tak że dopuszczają się przemocy i wyzyskiwania innych
- jaka właściwość pozwala niektórym ludziom pozostać w kontakcie z własną współczującą naturą nawet w okolicznościach, które wystawiają ich na najcięższe próby
- konstrukcje komunikatów typu „ty” i typu „ja”
- Zaplanują:
- sposoby komunikowania się w różnych sytuacjach pedagogicznych z zastosowaniem Porozumienia Bez Przemocy (Nonviolent Communication)
PROGRAM:
- Czym jest NVC
- istota współczującej natury człowieka
- rola języka i sposobu, w jaki posługujemy się słowami
- definicję Porozumienia Bez Przemocy (Nonviolent Communication)
- język „żyrafy” a język „szakala”
- rola nawyków w komunikacji interpersonalnej
2. Język i słowa – fundament porozumienia bez przemocy.
- komunikacja typu „ty” a komunikacja typu „ja”
- konstrukcja komunikatu asertywengo
- konstrukcja komunikatu typu FUKO
- mówienie w swoim imieniu
- mówienie zrozumiałym językiem
3. Metody komunikacji z dzieckiem –zastosowanie komunikacji NVC w praktyce
o analiza i przekształcanie języka „szakala” na język „żyrafy”
o formułowanie komunikatów typu „ja”
o formułowanie komunikatów typu FUKO
4. Zakończenie
Praktyczne wskazówki i ćwiczenia:
- podsumowanie szkolenia
- analiza oczekiwań uczestników szkolenia po szkoleniu
- refleksje poszkoleniowe
- pożegnanie uczestników szkolenia
Czas szkolenia: 3 godziny zegarowe.
🎥 Szkolenie online jest nagrywane.
Cena: W zależności od ilości uczestników oraz formy szkolenia.
Koszt zawiera:
- Elektroniczne zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli oraz pakiet materiałów szkoleniowych.
- Płatność po szkoleniu na podstawie elektronicznej faktury.
Lub skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń 📞796686600