🚩Terapia ręki.

Szkolenie nadaje kompetencje do prowadzenia diagnozy i terapii ręki

ADRESACI: szkolenie jest szkoleniem skierowanym przede wszystkim do nauczycieli, logopedów, fizjoterapeutów, pedagogów specjalnych, terapeutów zajmujących się wczesnym wspomaganiem rozwoju oraz osób pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

CEL GŁÓWNY SZKOLENIA:

Celem szkolenia jest doskonalenie umiejętności rozpoznania zaburzeń rozwojowych w zakresie małej i dużej motoryki (chwyt pisarski, postawa ciała).

Szkolenie pozwoli zapoznać Państwa z  testami diagnostycznymi dostępnymi na rynku w zakresie terapii ręki. W odparciu o właściwa diagnozę uczestnik będzie potrafił dobrać formę terapii. 

Warsztaty z terapii ręki dla nauczycieli to zapewnienie im wiedzy i umiejętności potrzebnych do skutecznego wspierania uczniów z różnymi zaburzeniami związanymi z ręką.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • Zapoznanie nauczycieli z podstawowymi pojęciami i terminologią związaną z terapią ręki.
  • Nauczenie nauczycieli, jak diagnozować problemy związane z ręką u uczniów i jakie są różne techniki oceny.
  • Zapoznanie nauczycieli z różnymi technikami terapeutycznymi i sposobami ich stosowania w zależności od potrzeb uczniów.
  • Nauczenie nauczycieli praktycznych ćwiczeń, które mogą stosować w ramach zajęć szkolnych w celu poprawy funkcjonowania ręki u uczniów.
  • Nauczenie nauczycieli technik relaksacyjnych i oddechowych jako elementu terapii ręki.
  • Nauczenie nauczycieli, jak wdrażać i monitorować plan terapeutyczny dla uczniów w ramach zajęć szkolnych.
  • Wzmocnienie współpracy nauczycieli z terapeutami zajęciowymi i specjalistami ds. edukacji specjalnej w celu zapewnienia najlepszej opieki dla uczniów.
  • Zapoznanie nauczycieli z różnymi zaburzeniami związanymi z ręką, takimi jak spektrum autyzm, zespół Aspergera, ADHD i dyspraksja, i sposobami, w jakie nauczyciele mogą pomóc uczniom z tymi zaburzeniami.
  • Zapoznanie nauczycieli z różnymi technologiami, które mogą być wykorzystane do terapii ręki, takimi jak aplikacje mobilne i gry komputerowe.
  • Nauczenie nauczycieli, jak włączyć terapię ręki do codziennych zajęć szkolnych, aby pomóc uczniom w zdobywaniu umiejętności i poprawie funkcjonowania ręki

KORZYŚCI:

  • Uczestnictwo w warsztacie z terapii ręki może przynieść nauczycielom wiele korzyści, w tym:
  • Zwiększenie wiedzy na temat zaburzeń związanych z ręką i sposobów ich diagnozowania, co pozwoli na skuteczniejsze wsparcie uczniów z tymi zaburzeniami.
  • Poznanie różnych technik terapeutycznych, które mogą być stosowane w celu poprawy funkcjonowania ręki u uczniów.
  • Nauczenie się praktycznych ćwiczeń, które nauczyciele mogą stosować w ramach zajęć szkolnych, aby pomóc uczniom w rozwoju umiejętności związanych z ręką.
  • Poznanie technik relaksacyjnych i oddechowych, które pomogą nauczycielom w łagodzeniu stresu związanego z pracą z uczniami z zaburzeniami związanymi z ręką.
  • Wzmocnienie współpracy nauczycieli z terapeutami zajęciowymi i specjalistami ds. edukacji specjalnej, co pozwoli na bardziej kompleksowe wsparcie uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Rozwijanie umiejętności pracy z dziećmi z różnymi zaburzeniami, takimi jak autyzm, zespół Aspergera, ADHD i dyspraksja.
  • Poznanie praktycznych wskazówek dotyczących wykorzystania technologii do terapii ręki, co pozwoli nauczycielom na wykorzystanie nowych narzędzi i metod w pracy z uczniami.
  • Zdobycie umiejętności włączania terapii ręki do codziennych zajęć szkolnych, co pozwoli nauczycielom na bardziej skuteczne wsparcie uczniów z zaburzeniami związanymi z ręką w ramach zajęć szkolnych.
  • Wzrost pewności siebie w pracy z uczniami z zaburzeniami związanymi z ręką, co pozwoli nauczycielom na bardziej efektywne i skuteczne prowadzenie zajęć szkolnych.
  • Zwiększenie zrozumienia procesu terapeutycznego i jego wpływu na rozwój umiejętności związanych z ręką u uczniów, co pozwoli nauczycielom na bardziej świadome podejście do pracy z uczniami.
  • Rozwinięcie umiejętności pracy w grupie i zespołowej, co pozwoli nauczycielom na lepszą współpracę z innymi specjalistami i nauczycielami, w celu zapewnienia najlepszego wsparcia dla uczniów.
  • Rozwinięcie umiejętności planowania i monitorowania działań terapeutycznych dla uczniów z zaburzeniami związanymi z ręką, co pozwoli nauczycielom na bardziej efektywne wykorzystanie czasu i zasobów, w celu osiągnięcia najlepszych rezultatów.
  • PROGRAM:

    1. Wprowadzenie do terapii ręki i zrozumienie podstawowych pojęć i terminologii.
    2. Diagnozowanie problemów związanych z ręką i poznawanie różnych technik oceny.
    3. Przegląd różnych technik terapeutycznych i sposobów ich stosowania w zależności od potrzeb ucznia.
    4. Ćwiczenia praktyczne dotyczące różnych form terapii ręki, takich jak ćwiczenia sensoryczne, ćwiczenia motoryczne i terapia zajęciowa.
    5. Techniki relaksacyjne i oddechowe jako element terapii ręki.
    6. Wdrażanie i monitorowanie planu terapeutycznego w ramach zajęć szkolnych.
    7. Współpraca z terapeutami zajęciowymi i specjalistami ds. edukacji specjalnej, aby zapewnić najlepszą opiekę dla uczniów.
    8. Praca z dziećmi z różnymi zaburzeniami, takimi jak autyzm, zespół Aspergera, ADHD i dyspraksja.
    9. Praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystywania technologii do terapii ręki, w tym aplikacji mobilnych i gier komputerowych.
    10. Omówienie strategii i narzędzi, które nauczyciele mogą wykorzystać w celu włączenia terapii ręki do codziennych zajęć szkolnych.

WYKŁADOWCA:

  • Psychoprofilaktyk społeczny, pedagog, logopeda, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, rewalidator osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera, doradca zawodowy, coach. 
  • Prowadzi zajęcia indywidualne i grupowe w ramach trzech obszarów: pomocy psychologiczno pedagogicznej, kształcenia specjalnego i wczesnego wspomagania rozwoju
  • Pracuje w szkole jako logopeda, trener TUS, prowadzi zajęcia z elementami terapii ręki w ramach rewalidacji. 
  • Pracuje jako specjalista logopeda w Hospicjum „Caritas”
  • Jest członkiem powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności, orzeka komisyjnie dzieci i dorosłych.
  • Aktywnie współpracuje jako trener, edukator prowadząc szkolenia dla różnych ośrodków doskonalenia nauczycieli w całej Polsce.

⌚Czas kursu: 5h zegarowych

🧾 Cena: do uzgodnienia w zależności od ilości osób oraz formy szkolenia – online czy stacjonarnie z przyjazdem do placówki.

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.
  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Lub skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.

1. Podstawy teoretyczne TUS

- cel i założenia TUS
- oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
- instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

- rola prowadzących
- właściwy dobór do grup
- rozmowa wstępna z rodzicem
- rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
- wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

- struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
- tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
- konstruowanie wzmacniających komunikatów
- praca z emocjami dziecka
- praca  z trudnymi zachowaniami
- współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

- planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
- przygotowywanie materiałów na zajęcia
- przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

This will close in 20 seconds

1. Wprowadzenie
- Definicja i znaczenie umiejętności społecznych.
- Zadania rozwojowe w poszczególnych fazach rozwoju społeczno-emocjonalnego.
- Czynniki wpływające na rozwój społeczno-emocjonalny i zaburzenia.
- Przegląd programów Treningu Umiejętności Społecznych.

2. Organizacja zajęć
- Przygotowanie do zajęć TUS.
- Diagnoza uczestników i dobór do grup.
- Omówienie metod, technik i narzędzi używanych w TUS.
- Schemat typowej lekcji TUS.

3. Emocje
- Ćwiczenia na rozpoznawanie i radzenie sobie z emocjami własnymi i innych.

4. Komunikacja interpersonalna
- Techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
- Identyfikacja i przełamywanie barier komunikacyjnych.

5. Normy społeczne (1 godzina)
- Ćwiczenia na zrozumienie i stosowanie norm społecznych w różnych kontekstach.

6. Teoria umysłu
- Ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia perspektyw i intencji innych osób.

7. Samowiedza i samoświadomość
- Ćwiczenia na rozwijanie autoprezentacji i rozpoznawanie różnic oraz podobieństw międzyludzkich.

8. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych
- Strategie zarządzania stresem i efektywnego rozwiązywania problemów.

9. Współpraca
- Ćwiczenia na budowanie efektywnej współpracy i rozwiązywanie konfliktów.

10. Asertywność
- Rozwój asertywności i rozumienie granic własnych i innych.

11. Podsumowanie kursu
- Przegląd nabytych umiejętności.
- Planowanie zastosowania umiejętności w praktyce edukacyjnej.
- Zbieranie feedbacku i ewaluacja kursu.

This will close in 20 seconds

Grupy umiejętności społecznych rozwijanych w trakcie realizacji TUS
podstawowe umiejętności społeczne
zaawansowane umiejętności społeczne
umiejętności emocjonalne
umiejętności alternatywne wobec agresji
umiejętności kontroli stresu
umiejętności planowania
Podstawy teoretyczne TUS

definicja TUS
zasady realizacji TUS
świadomość i celowość TUS – treningowy schemat „szóstki”

Tworzenie grup TUS

zasady tworzenia grup TUS
narzędzia diagnozy źródeł problemów dzieci kierowanych na TUS
narzędzia diagnozy potrzeb dziecka
analiza oczekiwań uczestników po pierwszym dniu szkolenia

Planowanie TUS

zasady konstruowania planu TUS
przykładowe narzędzie służące wypracowaniu systemu motywacyjnego uczestników TUS
teoria inteligencji wielorakiej H. Gardnera w projektowaniu TUS

Przygotowanie konspektu TUS

cele główne i szczegółowe TUS
z poziomu wiedzy
z poziomu umiejętności
z poziomu wartości
cele wtórne TUS
podstawowa struktura prowadzenia jednego treningu TUS (jednej jednostki)

Prowadzenie TUS

zasady prowadzenia treningu TUS
wielkość grupy
czas realizacji
osoba prowadząca TUS
dobrowolność udziału
głody psychologiczne
rytuały (otwierający/zamykający)
kontraktowanie
cykl TUS
doświadczenie
refleksja poznawcza
generalizacja
cykl Kolba
doświadczenie
refleksja
teoria
praktyka

Metody aktywizujące podczas realizacji TUS

wchodzenie w rolę
portfolio
analizowanie i rozwiązywanie problemów
stacje zadaniowe
mnemotechniki
uczenie się w małych grupach
projekt
wizualizacja
storytelling

TOP 3 TUS podczas realizacji TUS

skillstreaming
uczenie incydentalne
social stories

This will close in 20 seconds

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”