Szkolenie nadaje kompetencje do prowadzenia diagnozy i terapii ręki
ADRESACI: szkolenie jest szkoleniem skierowanym przede wszystkim do nauczycieli, logopedów, fizjoterapeutów, pedagogów specjalnych, terapeutów zajmujących się wczesnym wspomaganiem rozwoju oraz osób pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
CEL GŁÓWNY SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest doskonalenie umiejętności rozpoznania zaburzeń rozwojowych w zakresie małej i dużej motoryki (chwyt pisarski, postawa ciała).
Szkolenie pozwoli zapoznać Państwa z testami diagnostycznymi dostępnymi na rynku w zakresie terapii ręki. W odparciu o właściwa diagnozę uczestnik będzie potrafił dobrać formę terapii.
Warsztaty z terapii ręki dla nauczycieli to zapewnienie im wiedzy i umiejętności potrzebnych do skutecznego wspierania uczniów z różnymi zaburzeniami związanymi z ręką.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- Zapoznanie nauczycieli z podstawowymi pojęciami i terminologią związaną z terapią ręki.
- Nauczenie nauczycieli, jak diagnozować problemy związane z ręką u uczniów i jakie są różne techniki oceny.
- Zapoznanie nauczycieli z różnymi technikami terapeutycznymi i sposobami ich stosowania w zależności od potrzeb uczniów.
- Nauczenie nauczycieli praktycznych ćwiczeń, które mogą stosować w ramach zajęć szkolnych w celu poprawy funkcjonowania ręki u uczniów.
- Nauczenie nauczycieli technik relaksacyjnych i oddechowych jako elementu terapii ręki.
- Nauczenie nauczycieli, jak wdrażać i monitorować plan terapeutyczny dla uczniów w ramach zajęć szkolnych.
- Wzmocnienie współpracy nauczycieli z terapeutami zajęciowymi i specjalistami ds. edukacji specjalnej w celu zapewnienia najlepszej opieki dla uczniów.
- Zapoznanie nauczycieli z różnymi zaburzeniami związanymi z ręką, takimi jak spektrum autyzm, zespół Aspergera, ADHD i dyspraksja, i sposobami, w jakie nauczyciele mogą pomóc uczniom z tymi zaburzeniami.
- Zapoznanie nauczycieli z różnymi technologiami, które mogą być wykorzystane do terapii ręki, takimi jak aplikacje mobilne i gry komputerowe.
- Nauczenie nauczycieli, jak włączyć terapię ręki do codziennych zajęć szkolnych, aby pomóc uczniom w zdobywaniu umiejętności i poprawie funkcjonowania ręki
KORZYŚCI:
- Uczestnictwo w warsztacie z terapii ręki może przynieść nauczycielom wiele korzyści, w tym:
- Zwiększenie wiedzy na temat zaburzeń związanych z ręką i sposobów ich diagnozowania, co pozwoli na skuteczniejsze wsparcie uczniów z tymi zaburzeniami.
- Poznanie różnych technik terapeutycznych, które mogą być stosowane w celu poprawy funkcjonowania ręki u uczniów.
- Nauczenie się praktycznych ćwiczeń, które nauczyciele mogą stosować w ramach zajęć szkolnych, aby pomóc uczniom w rozwoju umiejętności związanych z ręką.
- Poznanie technik relaksacyjnych i oddechowych, które pomogą nauczycielom w łagodzeniu stresu związanego z pracą z uczniami z zaburzeniami związanymi z ręką.
- Wzmocnienie współpracy nauczycieli z terapeutami zajęciowymi i specjalistami ds. edukacji specjalnej, co pozwoli na bardziej kompleksowe wsparcie uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Rozwijanie umiejętności pracy z dziećmi z różnymi zaburzeniami, takimi jak autyzm, zespół Aspergera, ADHD i dyspraksja.
- Poznanie praktycznych wskazówek dotyczących wykorzystania technologii do terapii ręki, co pozwoli nauczycielom na wykorzystanie nowych narzędzi i metod w pracy z uczniami.
- Zdobycie umiejętności włączania terapii ręki do codziennych zajęć szkolnych, co pozwoli nauczycielom na bardziej skuteczne wsparcie uczniów z zaburzeniami związanymi z ręką w ramach zajęć szkolnych.
- Wzrost pewności siebie w pracy z uczniami z zaburzeniami związanymi z ręką, co pozwoli nauczycielom na bardziej efektywne i skuteczne prowadzenie zajęć szkolnych.
- Zwiększenie zrozumienia procesu terapeutycznego i jego wpływu na rozwój umiejętności związanych z ręką u uczniów, co pozwoli nauczycielom na bardziej świadome podejście do pracy z uczniami.
- Rozwinięcie umiejętności pracy w grupie i zespołowej, co pozwoli nauczycielom na lepszą współpracę z innymi specjalistami i nauczycielami, w celu zapewnienia najlepszego wsparcia dla uczniów.
- Rozwinięcie umiejętności planowania i monitorowania działań terapeutycznych dla uczniów z zaburzeniami związanymi z ręką, co pozwoli nauczycielom na bardziej efektywne wykorzystanie czasu i zasobów, w celu osiągnięcia najlepszych rezultatów.
PROGRAM:
- Wprowadzenie do terapii ręki i zrozumienie podstawowych pojęć i terminologii.
- Diagnozowanie problemów związanych z ręką i poznawanie różnych technik oceny.
- Przegląd różnych technik terapeutycznych i sposobów ich stosowania w zależności od potrzeb ucznia.
- Ćwiczenia praktyczne dotyczące różnych form terapii ręki, takich jak ćwiczenia sensoryczne, ćwiczenia motoryczne i terapia zajęciowa.
- Techniki relaksacyjne i oddechowe jako element terapii ręki.
- Wdrażanie i monitorowanie planu terapeutycznego w ramach zajęć szkolnych.
- Współpraca z terapeutami zajęciowymi i specjalistami ds. edukacji specjalnej, aby zapewnić najlepszą opiekę dla uczniów.
- Praca z dziećmi z różnymi zaburzeniami, takimi jak autyzm, zespół Aspergera, ADHD i dyspraksja.
- Praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystywania technologii do terapii ręki, w tym aplikacji mobilnych i gier komputerowych.
- Omówienie strategii i narzędzi, które nauczyciele mogą wykorzystać w celu włączenia terapii ręki do codziennych zajęć szkolnych.
WYKŁADOWCA:
- Psychoprofilaktyk społeczny, pedagog, logopeda, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, rewalidator osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera, doradca zawodowy, coach.
- Prowadzi zajęcia indywidualne i grupowe w ramach trzech obszarów: pomocy psychologiczno pedagogicznej, kształcenia specjalnego i wczesnego wspomagania rozwoju
- Pracuje w szkole jako logopeda, trener TUS, prowadzi zajęcia z elementami terapii ręki w ramach rewalidacji.
- Pracuje jako specjalista logopeda w Hospicjum „Caritas”
- Jest członkiem powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności, orzeka komisyjnie dzieci i dorosłych.
- Aktywnie współpracuje jako trener, edukator prowadząc szkolenia dla różnych ośrodków doskonalenia nauczycieli w całej Polsce.
Czas kursu: 5h zegarowych
Cena: do uzgodnienia w zależności od ilości osób oraz formy szkolenia – online czy stacjonarnie z przyjazdem do placówki.
Koszt zawiera:
- Elektroniczne zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.
- Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.
Lub skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń 📞796 686 600