Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym o jeden z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025. Zapraszamy na szkolenie, podczas którego uczennicy zapoznani zostaną
z zagadnieniami dotyczącymi pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
a także zdobędą umiejętności w zakresie ponoszenia jakości pracy z zespołem zróżnicowanym. Prowadząca szkolenie przedstawi również dobre praktyki w zakresie tworzenia kultury edukacji włączającej w szkole i środowisku lokalnym.
Adresaci: dyrektorzy i nauczyciele szkół podstawowych.
Program szkolenia:
- Wprowadzenie do założeń edukacji włączającej.
- Praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych – przegląd obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa.
- Model pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych – przykłady
i dobre praktyki (w tym tworzenie WOPFU i IPET). - Przegląd technologii informacyjno-komunikacyjnych wspomagających pracę
z uczniami o różnych potrzebami edukacyjnych. - Komunikacja oraz współpraca z uczniami, rodzicami i specjalistami.
- Tworzenie kultury edukacji włączającej w szkole i środowisku lokalnym.
- Zadania i rola nauczyciela w podnoszeniu jakości pracy z zespołem zróżnicowanym – skuteczne metody i praktyczne rozwiązania.
- Pytania i odpowiedzi.
Prowadząca: Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk – dyrektor EUREKA Centrum Kształcenia, trener oświaty, mentor
i coach. Specjalizuje się w prawie oświatowym, metodyce nauczania i educoachingu. Posiada w tym zakresie wszechstronne kompetencje poparte doświadczeniem zawodowym – nauczyciel dyplomowany, polonistka, wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Wykładowca akademicki UMCS w Lublinie
i prelegentka konferencji oświatowych. Edukacja jest jej pasją – od lat opracowuje i wdraża programy oraz narzędzia wspierające dobrostan uczniów, a także wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli
i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego
i mentalnego.