Pozytywna dyscyplina – w trosce o dobrostan dziecka.

Zapraszamy na wyjątkowe szkolenie dla rady pedagogicznej szkoły i przedszkola, podczas którego nauczyciele w praktyczny sposób zostaną zapoznani z metodą pozytywnej dyscypliny i wspierającymi ją narzędziami. Podczas warsztatów prowadząca wskaże
także zależności pomiędzy pozytywną dyscypliną a wspieraniem dobrostanu dziecka i ucznia. Warto przypomnieć, iż jednym z priorytetów MEN w roku szkolnym 2024/2025 jest wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży oraz ich zdrowia psychicznego. Uczestnicy szkolenia – nauczyciele szkół i przedszkoli podczas szkolenia zdobędą wiedzę i umiejętności, które ułatwią im wspieranie oraz rozwijanie zasobów dzieci i uczniów, jak również własnego potencjału osobistego.

Adresaci: nauczyciele przedszkoli i szkół podstawowych

Cele szkolenia:

  1. Przedstawienie najważniejszych założeń i narzędzi pozytywnej dyscypliny.
  2. Wskazanie związku pomiędzy metodą pozytywnej dyscypliny a wspieraniem dobrostanu ucznia.

PROGRAM:

  1. Wprowadzenie do metody pozytywnej dyscypliny – założenia i zasady tej metody.
  2. Pięć kryteriów pozytywnej dyscypliny – wskazanie przykładów i szczegółowe omówienie.
  3. Narzędzia pozytywnej dyscypliny – przedstawienie podstawowych narzędzi wspierających wprowadzenie metody pozytywnej dyscypliny w przedszkolu
    i szkole.
  4. Pozytywna dyscyplina a dobrostan ucznia – praca z narzędziami wspierającymi dobrostan ucznia w następujących aspektach:
    – emocje do przepracowania;
    – sytuacje do analizy;
    – stres do oswojenia;
    – zasoby do odkrycia.
  5. Nauczycielu – zadbaj o siebie – wskazanie przykładowych metod i narzędzi wspierających dobrostan nauczyciela.
  6. Podsumowanie – pytania i odpowiedzi.

Prowadząca i autorka programu: Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk – dyrektor EUREKA Centrum Kształcenia, trener oświaty, mentor i coach. Specjalizuje się w prawie oświatowym, metodyce nauczania i educoachingu. Posiada w tym zakresie wszechstronne kompetencje poparte doświadczeniem zawodowym – nauczyciel dyplomowany, polonistka, wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Wykładowca akademicki UMCS
w Lublinie i prelegentka konferencji oświatowych. Edukacja jest jej pasją – od lat opracowuje i wdraża programy oraz narzędzia wspierające dobrostan uczniów, a także wspiera nauczycieli
oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego i mentalnego.

⌚Czas szkolenia: 3 h

🧾 Cena: do ustalenia w zależności od formy szkolenia oraz ilości osób.

Koszt zawiera: 

  • Pakiet materiałów szkoleniowych.
  • Elektroniczne  zaświadczenie dla każdego uczestnika na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.
  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

W przypadku pytań skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń
📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”