STREFA
Szkoleń rad pedagogicznych - oferta dla szkół.

Nasze szkolenia dla rad pedagogicznych to inwestycja w rozwój zespołu, która przełoży się w nowoczesne podejście do nauczania oraz podniesie  jakość pracy całej szkoły.

Polecamy profesjonalne kursy i szkolenia dla dyrektorów, wicedyrektorów,  nauczycieli, pedagogów, psychologów w formie online na żywo lub stacjonarnie w całej Polsce.

Przegląd i aktualizacja statutu:

Flagowe kursy:

Polecane szkolenia:

Więcej tematów

Polityka oświatowa i nowe obowiązki w edukacji

– Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025.

– Sygnaliści w szkołach, przedszkolach, placówkach oświatowych – nowe obowiązki i zadania.

– Ochrona małoletnich przed krzywdzeniem. Procedury i obowiązki pracowników szkoły, przedszkola, placówki oświatowej.

– Jak rozpoznać przemoc domową i reagować na nią? Obowiązki pracowników oświaty: regulacje prawne i dobre praktyki.

– Aktualne zmiany w prawie oświatowym.

– RODO i ochrona danych w placówce oświatowej.

– Statut szkoły – nowelizacja.

 

Podnoszenie jakości kształcenia

– Podnoszenie jakości kształcenia w kontekście poprawy wyników egzaminu ósmoklasisty.

– Pomiar dydaktyczny w pracy nauczyciela i jego wpływ na podniesienie jakości kształcenia w szkole.

– Ciekawe zajęcia rewalidacyjne dla uczniów kl 1-3, 4-8 i szkół ponadpodstawowych.

– Jak uczyć języka polskiego jako obcego – praktyczne strony i ich wykorzystanie.

– Efektywne metody nauczania.

– Wdrażanie i monitorowanie podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkole.

– Aplikacje w edukacji – Nowoczesne metody aktywizujące online i stacjonarnie.

 

Ocenianie i aktywizacja uczniów

– Ocenianie kształtujące – ocenianie wspierające ucznia.

– Metody aktywizujące uczniów.

– Pomysł na niespodziewane zastępstwo.

– Ciekawa lekcja wychowawcza….czyli jaka?

– Ocena pracy nauczyciela od 1 września 2022 r.

– Ocenianie uczniów z trudnościami.

 

Wsparcie psychologiczne i zdrowie psychiczne

– Skuteczne strategie wspierania dobrostanu dzieci i młodzieży oraz ich zdrowia psychicznego w codziennej praktyce szkolnej.

– Depresja, samookaleczanie i myśli samobójcze. Jak reagować i pomagać dzieciom i uczniom w kryzysie.

– Mutyzm i afazja – metody i formy pracy z uczniami.

– Agresywne, nadpobudliwe i trudne zachowania dzieci/uczniów w różnym wieku. Praktyczne wskazówki i porady.

– Zabawy rozwijające inteligencję emocjonalną – profilaktyka trudności w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci.

– Pomoc psychologiczno–pedagogiczna. Prawidłowa dokumentacja WOPFU, IPET w pracy nauczyciela i specjalisty.

– AAC. Komunikacja wspierająca i alternatywna.

– Dziecko z cukrzycą w szkole.

– Dziecko ze spektrum autyzmu w domu i w szkole. Jak wesprzeć je w rozwoju i zachować komfort własnego życia.

– Edukacja seksualna i psychoedukacja jako element programów profilaktyczno-wychowawczych.

 

Dobrostan nauczycieli

– Dobrostan nauczyciela – wspieranie siebie w sytuacjach stresowych.

– Profilaktyka wypalenia zawodowego i zdrowia emocjonalnego nauczycieli.

– Dobra komunikacja i zarządzanie emocjami (w zespołach, w gronie nauczycieli, w klasie, w relacjach z rodzicami).

– Arteterapia dla nauczyciela / kurs arteterapii.

– Emisja i higiena głosu w pracy nauczyciela.

– Higiena psychiczna nauczyciela. Jak oddzielić pracę od życia osobistego i zapobiegać wypaleniu zawodowemu.

– Jak radzić sobie ze stresem na stanowisku zarządzającym.

– Mindfulness – trening uważności dla ucznia i nauczyciela.

 

Nowe technologie i bezpieczeństwo w edukacji

– Cyberbezpieczeństwo w szkole.

– Sztuczna inteligencja w edukacji.

– Chat GPT sztuczna inteligencja. AI w pracy nauczyciela – korzyści i wyzwania.

– Canva – szczegółowo o mediach społecznościowych.

– Narzędziownik multimedialny nauczyciela – Zasoby cyfrowe na każdy przedmiot.

– Wykorzystanie TIK  technologii informacyjno – komunikacyjnych w procesie nauczania.

– Zagrożenia płynące z sieci.

 

Dyscyplina i zarządzanie klasą

– Pozytywna dyscyplina – w trosce o dobrostan dzieci.

– Metody osiągania zachowań niepożądanych na konstruktywne w zakresie paradygmatu poznawczo-behawioralnego.

– NVC – Porozumienie bez przemocy w praktyce szkolnej i życiowej.

– Dyscyplinowanie uczniów – efektywne sposoby.

– Trudne zachowania uczniów– jak sobie z nimi radzić.

– Praca z uczniem trudnym i nadpobudliwym.

 

Szkolenia praktyczne i organizacyjne

– Pierwsza pomoc przedmedyczna.

– Kurs kierowników i wychowawców wypoczynku dzieci i młodzieży.

– Awans zawodowy nauczyciela – krok po kroku.

– Facylitacja jako sposób pracy grupy.

– Kurs Excel i Word I i II stopnia.

– Kurs kierowników wycieczek.

 

Praca z uczniem o specjalnych potrzebach

– Praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz podnoszenie jakości pracy z zespołem zróżnicowanym.

– Edukacja inkluzywna – jak wykorzystać różnorodność zespołu klasowego na rzecz optymalizowania rozwoju każdego z uczniów.

– Dostosowanie wymagań do ucznia z orzeczeniem i opinią.

– Praca z uczniem zdolnym oraz sposoby wspierania zdolności i talentów uczniów.

– Praktyczne wprowadzenie do Edukacji Włączającej: jak tworzyć klasę, która uwzględnia różnorodność i zapewnia uczniom równy dostęp do edukacji.

 

Komunikacja i budowanie relacji

– Budowanie marki osobistej nauczyciela i marki szkoły w środowisku lokalnym i internecie.

– Empatyczna komunikacja.

– Jak skutecznie współpracować z rodzicami uczniów.

– Mosty zamiast murów. Jak budować porozumienie dla dobra dzieci/uczniów.

– Komunikacja bez przemocy w praktyce życiowej i szkolnej.

 

Coaching i mentoring

– **Coaching w pracy nauczyciela**.

– **Elementy coachingu w pracy nauczyciela i wychowawcy. Jak przygotować uczniów do podejmowania życiowych wyborów**.

– **Intermentoring generacyjny**.

– **Jak podnieść jakość i skuteczność swojej pracy dzięki metodom coachingowym**.

 

Zarządzanie placówką oświatową

– **Między młotem a kowadłem – rola dyrektora w budowaniu zrównoważonych relacji**.

– **Wpływ wizerunku dyrektora na jakość pracy nauczycieli i komunikację w zespole**.

 

Specjalistyczne metody pracy

– **Metody pracy z grupą o specjalnych potrzebach edukacyjnych**.

– **Elementy pedagogiki Montessori w codziennej praktyce zawodowej**.

– **Elementy metody dobrego startu**.

 

Rozwój talentów i inteligencji uczniów

– **Inteligencje wielorakie – jak rozwijać i jak wykorzystać potencjał ucznia**.

– **Jak rozwijać potencjał ucznia w uczeniu się matematyki**.

– **Diagnoza uzdolnień i doradztwo edukacyjno-zawodowe**.

– **Zapytaj o inny  temat szkolenia:

 

💻Forma: online lub stacjonarnie

📆 Termin/czas: do uzgodnienia

🧾 Cena: ustalana jest indywidualnie (w zależności od tematu, ilości osób i formy szkolenia) – Faktura wystawiana jest elektronicznie po szkoleniu.

🔵Koszt zawiera: 

  • Imienne zaświadczenia dla uczestników na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 . oraz pakiet materiałów szkoleniowych.

Wypełnij poniższy formularz – „wyceń radę szkoleniową” lub skontaktuj się telefonicznie w celu najlepszej oferty 

📞796 686 600  / 📨kontakt@eurekack.pl 

Zaproponuj własny temat i bezpłatnie wyceń!

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena
Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”