Nowe regulacje prawne w organizacji pracy sekretariatu – e-legitymacje szkolne.

Zasady dotyczące wprowadzenia e-legitymacji szkolnych reguluje rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki w sprawie świadectw, dyplomów i innych druków, które weszło
w życie 17 czerwca 2023 roku. Najważniejsze zmiany dotyczą wzorów świadectw szkolnych promocyjnych, świadectw ukończenia szkoły, arkuszy ocen dla szkół podstawowych
i ponadpodstawowych, jak również legitymacji szkolnych.

Ustawa Kamilka – standardy ochrony małoletnich.

Zgodnie z art. 10 ustawy obowiązek wprowadzenia wyżej wymienionych standardów musi być zrealizowany w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie tzw. ustawy Kamilka – czyli do
15 sierpnia 2024 r. Jest to tak zwany okres przejściowy, na dostosowanie działalności danego podmiotu do zgodności z ustawą.

Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży.

Stres, niska samoocena wśród dzieci i młodzieży – to palące problemy w polskich szkołach. Dziś Minister Edukacji Barbara Nowacka rozmawiała na ten temat z podróżniczką i działaczką społeczną Martyną Wojciechowską oraz przedstawicielkami Fundacji UNAWEZA. Ekspertki przedstawiły wyniki raportu „#MłodeGłowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym.”

Awans zawodowy nauczycieli – nowelizacja przepisów i regulacje przejściowe.

Od 1 września 2022 roku obowiązują nowe zasady awansu zawodowego nauczycieli, które znacznie modyfikują ścieżkę zawodową nauczyciela, pozostawiając dwa stopnie awansu: nauczyciela mianowanego i dyplomowanego. Zmiany dotyczą także oceny pracy nauczyciela i jej powiązania ze ścieżką awansu zawodowego.

Nowelizacja przepisów dotyczycących oceny pracy nauczyciela.

Mocą ustawy z 5 sierpnia 2022 r.  o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw dokonano zmian w art. 6a ustawy – Karta Nauczyciela, który określa procedurę oceniania nauczycieli. Szczegółowe kryteria, tryb dokonywania oceny pracy nauczycieli oraz tryb postępowania odwoławczego, zostały natomiast określone
w nowym rozporządzeniu MEiN z 25.08.2022 r. w sprawie oceny pracy nauczycieli, obowiązującym od 1 września 2022 roku.

Raport RPD: Dzieci optymistyczniej oceniają szkołę niż ich rodzice.

Co piąty uczeń negatywnie ocenia swoją szkołę. To lepiej niż ich rodzice – z funkcjonowania oświaty niezadowolonych jest aż połowa rodziców uczniów. Matki są większymi pesymistkami niż ojcowie, nie ma zaś przy takich ocenach większego znaczenia miejsce zamieszkania rodziców, ich wiek czy status materialny.

🚩Terapia Ręki.

🚩Terapia ręki. Szkolenie nadaje kompetencje do prowadzenia diagnozy i terapii ręki ADRESACI: szkolenie jest szkoleniem skierowanym przede wszystkim do nauczycieli, logopedów,

Pomysł na niespodziewane zastępstwo.

Pomysł na niespodziewane zastępstwo. Podczas webinaru zostaną przedstawione pomysły na „awaryjne” zastępstwa po to, by nauczyciel mógł dostosować te propozycje

Pierwsza pomoc przedmedyczna

🚑Pierwsza pomoc przedmedyczna. OBOWIĄZKOWE SZKOLENIE DLA WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW OŚWIATYSZKOLENIE Z PIERWSZEJ POMOCY ZALECA SIĘ POWTARZAĆ NIE RZADZIEJ NIŻ CO 2-3

WWR – Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

WWR – Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ADRESACI: Nauczyciele szkół, przedszkoli, Specjaliści WWRDz, Opiekunowie żłobkowi,  pedagodzy i inni zainteresowani. CEL SZKOLENIA:

Porady prawne – prawo oświatowe

Dołącz do naszej grupy na Facebooku Serdecznie zapraszamy na naszą grupę na Facebooku poświęconą bezpłatnym poradom prawnym w zakresie prawa

Weryfikacja statutu oferta

PRZEGLĄD STATUTU – weryfikacja, analiza i nowelizacja zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego oraz wewnątrzszkolnymi regulacjami. Szanowni Państwo Dyrektorzy, Statut

Ciekawa lekcja wychowawcza….czyli jaka?

Ciekawa lekcja wychowawcza….czyli jaka? Podczas webinaru podsuniemy pomysły na realizację treści wychowawczych w miłej i sympatycznej formie. ADRESACI: Dyrektorzy, wicedyrektorzy,

Sztuczna inteligencja w edukacji.

Sztuczna inteligencja w edukacji. PROGRAM: Podstawowe informacje o AI. Przykłady zastosowań sztucznej inteligencji w nauczaniu, uczeniu się i ocenianiu. AI

BHP dla nauczycieli.

BHP dla nauczycieli. PROGRAM: 1. Wprowadzenie do BHPa. Cele i znaczenie BHPb. Obowiązki pracodawcy i pracownikac. Organizacja i zarządzanie BHP

Prawo autorskie w oświacie.

Prawo autorskie w oświacie. PROGRAM: Co to jest prawo autorskie i czego dotyczy? Licencje w prawie autorskim. Dozwolony użytek edukacyjny

Inteligencja emocjonalna w praktyce

Inteligencja emocjonalna w praktyce. Szkolenie pozwali uczestnikom uzyskać głębszy wgląd w siebie, wyrobić umiejętności pozwalające wesprzeć uczniów w ich rozwoju

Storytelling w nauczaniu i wychowaniu

Storytelling w nauczaniu i wychowaniu Szkolenie przedstawia wartość storytellingu i jego zastosowanie w praktyce szkolnej ADRESACI: Nauczycieli, wychowawców, specjalistów pracujących

Zarządzanie sobą i zadaniami w czasie

Zarządzanie sobą i zadaniami w czasie Szkolenie wskaże drogę do efektywnego wykorzystywania czasu przy zachowaniu równowagi między życiem zawodowym a

Canva w edukacji.

Canva w edukacji. PROGRAM: CANVA dla edukacji – specjalna “moc” nauczycieli – pełna wersja programu za darmo! Jak uzyskać dostęp?

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”