Kurs TKZ - Trening Kontroli Złości.

📆 Dostępne terminy:

  • 21-22.09.2024 r.
  • 26-27.10.2024 r.
  • 23-24.11.2024 r.

🕔 I dzień: 9:00 – 14:40 (Sobota)
🕔 II dzień: 9:00 – 14:40 (Niedziela)

🧾 Cena: 599 zł/os

 💻Forma: Online na żywo

Liczba miejsc jest  ograniczona – Prosimy o przemyślane zapisy!

Koszt zawiera:

  • Materiały szkoleniowe: prezentację zawierającą opis ćwiczeń warsztatowych redukujących złość.
  • Uczestnik otrzyma również  elektroniczne zaświadczenie zgodne z rozporządzeniem MEN 

Możliwość zamówienia kursu stacjonarnie lub online w innym terminie – koszt ustalamy indywidualnie tel. 796686600

Kurs przygotowuje do prowadzenia zajęć: Trening Kontroli Złości z dziećmi i z młodzieżą. Obejmuje także przygotowanie do pracy z dziećmi ze spektrum.

Jak nauczyć dzieci, młodzież radzenia sobie ze złością, frustracją, smutkiem?
Podczas kursu nauczymy się także jak trenerzy mogą radzić sobie i interweniować w trakcie trudnych zachowań dzieci – takich jak agresja, dyskusja w postaci „ping pong” słowny.

Na szkolenie zapraszamy psychologów, pedagogów, pracowników socjalnych, instruktorów terapii zajęciowej, asystentów osoby niepełnosprawnej pracujących w środowiskowych domach samopomocy oraz wszystkich pragnących rozszerzyć swoją wiedzę dotyczącą pracy nad rozwijaniem kompetencji społecznych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży.
Nasza oferta dostosowana jest do wymogów, jakie stawia Minister Pracy i Polityki Społecznej pracownikom środowiskowych domów samopomocy.

 Podczas kursu będziemy uczyć się wspierać uczestników grup w osiąganiu wspólnego celu, jakim jest rozumienie własnych emocji. Bazując na relacyjnej pracy z grupą, na szkoleniu będzie można poznać techniki poznawczo- behawioralne. Jednocześnie będzie można poznać proces grupy TKZ i przyjrzeć się roli trenera. Uczestnicy szkolenia nauczą się przygotowywać i prowadzić zajęcia z TKZ, a także nauczą się skutecznych metod komunikacji.

ADRESACI: osoby, które prowadzą lub będą prowadziły zajęcia TUS, dyrektorzy, nauczyciele szkół i przedszkoli,  nauczyciele ośrodków szkolno-wychowawczych, pedagodzy, logopedzi, specjaliści, terapeuci. i inni zainteresowani.

CEL SZKOLENIA: Umiejętność diagnozy, projektowania, planowania i prowadzenia Treningu Kontroli Złość

KORZYŚCI: Uczestnicy poznają/przeanalizują:

Warsztaty wprowadzające narzędzia  na problemy z agresją i złością, które mogą negatywnie wpływać na różne aspekty życia osobistego i zawodowego.

 Korzyści płynących z uczestnictwa w warsztatach

  • Zwiększona świadomość emocjonalna: Uczestnicy nauczą się rozpoznawać wczesne sygnały zwiastujące wzrost złości, co umożliwia im wczesne interweniowanie, zanim emocje wymknął się spod kontroli z wykorzystanie narzędzi niezbędnych do rozładowania napięcia
  • Umiejętność zarządzania reakcjami:  pozwalają na rozwijanie umiejętności zarządzania impulsami agresywnymi, co prowadzi do bardziej opanowanego i przemyślanego reagowania w sytuacjach konfliktowych.
  • Poprawa relacji interpersonalnych: Efektywna kontrola złości przekłada się na zdrowsze i bardziej harmonijne relacje zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.
  • Redukcja stresu: Uczestnicy nauczą się technik oddechowych i relaksacyjnych, które pomagają w redukcji ogólnego poziomu stresu, zapewniając lepsze samopoczucie.
  • główne założenia Treningu Kontroli Złości
  • neurobiologiczne podstawy powstawania złości
  • cykl powstawania złości i reakcję na nią
  • możliwości samokontroli zachowania pod wpływem odczuwanej złość

Będą potrafili:

  • stworzyć program zajęć indywidualnych oraz grupowych z zakresu Treningu Kontroli Złości

Zaplanują:

  • jak przeprowadzić Trening Kontroli Złości w grupie uczniów/klasowej/szkolnej, w tym, jak:
  • dokonać identyfikacji emocji złości
  • dokonać analizy sytuacji poprzedzającej, w której powstała złość
  • modelować nowe zachowania – alternatywne sposoby zachowania w sytuacjach prowokujących agresję
  • pozytywnie wzmacniać nowe zachowania
  • efektywnie rozwijać u dzieci/młodzieży umiejętności związane z zarządzaniem i kontrolą emocji trudnych
  • dokonać zmiany schematów zachowań uczniów na bardziej akceptowalne społecznie

PROGRAM:

I Dzień:

1. Od złości do agresji – rozpoznawanie wyzwalaczy tj czynników zewnętrznych i wewnętrznych prowadzących do agresji 
2. Neurobiologia złości 
3. Mocna siódemka poznaj hormony, które mają wpływ na Twoje emocje 
4. Reduktor złości – czyli techniki umożliwiające obniżenie poziomu gniewu Warsztat

• Rozpoznawanie emocji złość – nabywanie umiejętności rozpoznawania sygnałów, pojawiających się w ciele w momencie uruchomienia emocjo złości 
• Konstruktywne wyrażanie emocji złości- warsztat związany z nabywaniem umiejętności wyrażania w sposób werbalny swoich emocji
• Ćwiczenia redukujące złość – medytacja, techniki oddechowe, poprzez liczenie, ruch 

II Dzień:

1 Asertywność – czyli w jaki sposób spokojnie wyrazić swoje uczucia i potrzeby
2. Kontroli złości – samoocena tj wzmacnianie pozytywnej reakcji poprzez docenienie siebie
3. Odporność emocjonalna – czym jest i jak ją zbudować
4. Złość a uzależnienia behawioralne u dzieci
5. Pamiętnik emocji – ćwiczenie warsztatowe
6. Podsumowanie szkolenia

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie kursu
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.

Formularz zgłoszeniowy

Kurs TKZ - Trening Kontroli Złości

1. Podstawy teoretyczne TUS

- cel i założenia TUS
- oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
- instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

- rola prowadzących
- właściwy dobór do grup
- rozmowa wstępna z rodzicem
- rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
- wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

- struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
- tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
- konstruowanie wzmacniających komunikatów
- praca z emocjami dziecka
- praca  z trudnymi zachowaniami
- współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

- planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
- przygotowywanie materiałów na zajęcia
- przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

This will close in 20 seconds

1. Wprowadzenie
- Definicja i znaczenie umiejętności społecznych.
- Zadania rozwojowe w poszczególnych fazach rozwoju społeczno-emocjonalnego.
- Czynniki wpływające na rozwój społeczno-emocjonalny i zaburzenia.
- Przegląd programów Treningu Umiejętności Społecznych.

2. Organizacja zajęć
- Przygotowanie do zajęć TUS.
- Diagnoza uczestników i dobór do grup.
- Omówienie metod, technik i narzędzi używanych w TUS.
- Schemat typowej lekcji TUS.

3. Emocje
- Ćwiczenia na rozpoznawanie i radzenie sobie z emocjami własnymi i innych.

4. Komunikacja interpersonalna
- Techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
- Identyfikacja i przełamywanie barier komunikacyjnych.

5. Normy społeczne (1 godzina)
- Ćwiczenia na zrozumienie i stosowanie norm społecznych w różnych kontekstach.

6. Teoria umysłu
- Ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia perspektyw i intencji innych osób.

7. Samowiedza i samoświadomość
- Ćwiczenia na rozwijanie autoprezentacji i rozpoznawanie różnic oraz podobieństw międzyludzkich.

8. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych
- Strategie zarządzania stresem i efektywnego rozwiązywania problemów.

9. Współpraca
- Ćwiczenia na budowanie efektywnej współpracy i rozwiązywanie konfliktów.

10. Asertywność
- Rozwój asertywności i rozumienie granic własnych i innych.

11. Podsumowanie kursu
- Przegląd nabytych umiejętności.
- Planowanie zastosowania umiejętności w praktyce edukacyjnej.
- Zbieranie feedbacku i ewaluacja kursu.

This will close in 20 seconds

Dzień I

1.Trening Umiejętności Społecznych – dlaczego warto?

- czym jest TUS i jakie umiejętności rozwija?
- kluczowe zasady i cele TUS I i II stopnia
- uczenie przez doświadczenie – skuteczna metoda pracy
- praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

2.Tworzenie efektywnych grup TUS

- jak dobrać uczestników - optymalna liczebność, wiek, podobne potrzeby
- jak stworzyć grupę, która dobrze współpracuje?

3.Emocje na start

- jak uczyć rozpoznawania i wyrażania emocji?
- emocje jako fundament efektywnej komunikacji

4.Zarządzanie emocjami i stresem

- skuteczne techniki pracy z emocjami
- jak pomagać dzieciom w radzeniu sobie ze stresem?

5.Komunikacja – klucz do sukcesu

- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci
- znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- nauka słuchania, a style zachowań

Dzień II

1.Trudne sytuacje? Zawsze znajdzie się rozwiązanie

- jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami?
- konflikty w grupie – jak je rozwiązywać?
- narzędzia do pracy z agresją i wycofaniem

2.Pozytywne wzmocnienia w praktyce

-  techniki pozytywnego wzmocnienia zachowań
- skuteczna motywacja w pracy z dziećmi.

3.Praca własna trenera TUS – doskonalenie umiejętności

- jak oceniać swoje działania?
- co zrobić, aby być lepszym trenerem?

4.Kreatywne narzędzia do pracy z grupą

-  tworzenie angażujących materiałów do TUS?
- gry, karty pracy, ćwiczenia, case study - twoje narzędzia sukcesu

Dlaczego warto wybrać to szkolenie?

- Praktyczne narzędzia - poznasz sprawdzone techniki pracy z dziećmi.
- Profesjonalne wsparcie -nauczysz się, jak prowadzić efektywne zajęcia TUS I i II stopnia.
- Kompleksowa wiedza - od emocji po rozwiązywanie konfliktów – wszystko, czego potrzebujesz, by być skutecznym trenerem
- Praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - nauczysz się, jak dostosować treningi do specyficznych potrzeb osób

This will close in 20 seconds

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”