Strefa szkoleń Rad Pedagogicznych - dla PRZEDSZKOLI

Szanowni Państwo,

oferujemy profesjonalne kursy i szkolenia dla nauczycieli w formie online na żywo lub stacjonarnie w całej Polsce.

📌Posiadamy Akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty.

📌Jesteśmy wpisani do Rejestru Instytucji Szkoleniowych RIS nr. 2.14/00268/2022.

📌Posiadamy zapis w statucie o doskonaleniu nauczycieli, co uprawnia uczestników do ubiegania się o zwrot środków za szkolenie z funduszu przeznaczonego w placówkach na doskonalenie nauczycieli – art. 70a ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 z późn. zm.).

✅Nasza oferta jest zawsze analizowana i dostosowana do indywidualnych potrzeb każdej placówki.
✅Współpracujemy z najlepszymi wykładowcami z całej Polski. 
✅W przypadku małych placówek zachęcamy do połączenia z innymi, celem podzielenia kosztów.
✅Uczestnicy szkolenia otrzymują: zaświadczenie zgodne z rozporządzeniem  MEN oraz pakiet materiałów szkoleniowych.

Przegląd i aktualizacja statutu:

Więcej tematów

  • Asertywność w zawodzie nauczyciela.
  • Budowanie autorytetu nauczyciela.
  • Budowanie współpracy w zespole.
  • Canva szkolenie od podstaw
  • Dobra komunikacja i zarządzanie emocjami.
  • Dobrostan nauczyciela – o trudnościach, potrzebach i dbaniu o siebie.
  • Doświadczenia i eksperymenty w edukacji przedszkolnej
  • Edukacja seksualna w przedszkolu
  • Efektywna praca z tablicą interaktywną
  • Emisja głosu – profesjonalny trening pracy z głosem.
  • Empatyczna komunikacja.
  • Ewaluacja pracy placówki oświatowej – wewnętrzna i zewnętrzna
  • Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna.
  • Gry i zabawy wyciszające i relaksujące w przedszkolu.
  • Kształtowanie  kompetencji kluczowych w przedszkolu.
  • Kurs kierowników wycieczek
  • Matematyka w działaniu, ruch i zabawa
  • Matematyka w Metodzie Projektu
  • Model pracy z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, (autyzm, ADHD, Zespół Aspergera).
  • Multimedia w przedszkolu
  • Muzykoterapia w pigułce
  • Nauka kodowania w przedszkolu
  • Nauka programowania robotów w edukacji przedszkolnej z elementami pracy w grupie zróżnicowanej.
  • Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci w przedszkolu.
  • Odimienna metoda nauki czytania dr. Ireny Majchrzak 
  • Odpowiedzialność prawna nauczyciela – bezpieczeństwo dzieci
  • Pedagogika Marii Montessori w przedszkolu
  • Pedagogika zabawy w przedszkolu.
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna (dziecko z cukrzycą, epilepsją….)
  • Pląsy, śpiewy i zabawy w przedszkolu
  • Pozytywna dyscyplina.
  • Porozumienie bez przemocy wg M. Rosenberga,
    Muzykoterapia
  • Programowanie z robotami
  • Psychologia rozwojowa w pracy nauczyciela.
  • RODO w przedszkolu
  • Ruch, rym i melodia czyli efektywna edukacja małego dziecka
  • Stare i nowe zabawy wierszykowo-paluszkowe
  • Skuteczne motywowanie z uwzględnieniem indywidualnych możliwości i zdolności dziecka.
  • Trudności edukacyjne i społeczne dzieci w świetle teorii Integracji Sensorycznej
  • Wpływ emocji na naukę i zachowanie.
  • WWR wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
  • Wychowanie do wartości
  • Wykorzystanie TIK w edukacji przedszkolnej.
  • Wypalenie zawodowe.
  • Zabawy Matematyczne – matematyka o krok dalej.
  • Zabawy ruchowe z nietypowymi przedmiotami rozwijające dużą motorykę  dziecka
  • Zabawy muzyczne w koncepcji Carla Orffa
  • Zabawy rozwijające inteligencję emocjonalną
  • Zabawy muzyczne, tańce i partytury na każdą porę roku
  • Zabawy muzyczne, tańce i partytury, wykorzystujące muzykę z bajek, musicali i filmów
  • Zachowania trudne i współpraca z nauczycielem.
  • Zarządzanie stresem
  • Złość, gniew, bezsilność jak radzić sobie z emocjami
  • Słowo + Ruch + Muzyka = Logorytmika

 

💻Forma: online lub stacjonarnie

📆 Termin/czas: do uzgodnienia

🧾 Koszt: ustalany jest indywidualnie (w zależności od tematu, ilości osób i formy szkolenia).

  • Płatność jest po szkoleniu.

Koszt zawiera: 

  • Imienne, elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 . oraz pakiet materiałów szkoleniowych.

Wypełnij poniższy formularz – „wyceń radę szkoleniową” lub zadzwoń po najlepszą ofertę

📞796 686 600

📧kontakt@eurekack.pl 

1. Podstawy teoretyczne TUS

- cel i założenia TUS
- oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
- instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

- rola prowadzących
- właściwy dobór do grup
- rozmowa wstępna z rodzicem
- rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
- wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

- struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
- tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
- konstruowanie wzmacniających komunikatów
- praca z emocjami dziecka
- praca  z trudnymi zachowaniami
- współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

- planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
- przygotowywanie materiałów na zajęcia
- przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

This will close in 20 seconds

1. Wprowadzenie
- Definicja i znaczenie umiejętności społecznych.
- Zadania rozwojowe w poszczególnych fazach rozwoju społeczno-emocjonalnego.
- Czynniki wpływające na rozwój społeczno-emocjonalny i zaburzenia.
- Przegląd programów Treningu Umiejętności Społecznych.

2. Organizacja zajęć
- Przygotowanie do zajęć TUS.
- Diagnoza uczestników i dobór do grup.
- Omówienie metod, technik i narzędzi używanych w TUS.
- Schemat typowej lekcji TUS.

3. Emocje
- Ćwiczenia na rozpoznawanie i radzenie sobie z emocjami własnymi i innych.

4. Komunikacja interpersonalna
- Techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
- Identyfikacja i przełamywanie barier komunikacyjnych.

5. Normy społeczne (1 godzina)
- Ćwiczenia na zrozumienie i stosowanie norm społecznych w różnych kontekstach.

6. Teoria umysłu
- Ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia perspektyw i intencji innych osób.

7. Samowiedza i samoświadomość
- Ćwiczenia na rozwijanie autoprezentacji i rozpoznawanie różnic oraz podobieństw międzyludzkich.

8. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych
- Strategie zarządzania stresem i efektywnego rozwiązywania problemów.

9. Współpraca
- Ćwiczenia na budowanie efektywnej współpracy i rozwiązywanie konfliktów.

10. Asertywność
- Rozwój asertywności i rozumienie granic własnych i innych.

11. Podsumowanie kursu
- Przegląd nabytych umiejętności.
- Planowanie zastosowania umiejętności w praktyce edukacyjnej.
- Zbieranie feedbacku i ewaluacja kursu.

This will close in 20 seconds

Grupy umiejętności społecznych rozwijanych w trakcie realizacji TUS
podstawowe umiejętności społeczne
zaawansowane umiejętności społeczne
umiejętności emocjonalne
umiejętności alternatywne wobec agresji
umiejętności kontroli stresu
umiejętności planowania
Podstawy teoretyczne TUS

definicja TUS
zasady realizacji TUS
świadomość i celowość TUS – treningowy schemat „szóstki”

Tworzenie grup TUS

zasady tworzenia grup TUS
narzędzia diagnozy źródeł problemów dzieci kierowanych na TUS
narzędzia diagnozy potrzeb dziecka
analiza oczekiwań uczestników po pierwszym dniu szkolenia

Planowanie TUS

zasady konstruowania planu TUS
przykładowe narzędzie służące wypracowaniu systemu motywacyjnego uczestników TUS
teoria inteligencji wielorakiej H. Gardnera w projektowaniu TUS

Przygotowanie konspektu TUS

cele główne i szczegółowe TUS
z poziomu wiedzy
z poziomu umiejętności
z poziomu wartości
cele wtórne TUS
podstawowa struktura prowadzenia jednego treningu TUS (jednej jednostki)

Prowadzenie TUS

zasady prowadzenia treningu TUS
wielkość grupy
czas realizacji
osoba prowadząca TUS
dobrowolność udziału
głody psychologiczne
rytuały (otwierający/zamykający)
kontraktowanie
cykl TUS
doświadczenie
refleksja poznawcza
generalizacja
cykl Kolba
doświadczenie
refleksja
teoria
praktyka

Metody aktywizujące podczas realizacji TUS

wchodzenie w rolę
portfolio
analizowanie i rozwiązywanie problemów
stacje zadaniowe
mnemotechniki
uczenie się w małych grupach
projekt
wizualizacja
storytelling

TOP 3 TUS podczas realizacji TUS

skillstreaming
uczenie incydentalne
social stories

This will close in 20 seconds

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”