Standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem. Obowiązkowe procedury dla pracowników szkół, przedszkoli, placówek.

📆 Termin: 28.10.2024 r. (Poniedziałek)

Forma: Online na żywo

🕔 Godzina: 9:00 – 11:00 

🧾 Cena: 300 zł/os. (Możliwość płatności teraz lub po szkoleniu)

Koszt zawiera: 

📚 Materiały szkoleniowe

📃Zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli.

*Oferujemy opracowanie standardów ochrony małoletnich dostosowane do zasad funkcjonowania Państwa placówki.

*Zachęcamy do zamówienia Rady szkoleniowej w dogodnym terminie (koszt ustalamy indywidualnie).
Zadzwoń – 📞 796 686 600

Przepisy dotyczące wprowadzania standardów ochrony małoletnich oraz kontroli ich wprowadzania weszły w życie 15 lutego 2024 roku. W praktyce oznacza to, że standardy należy opracowywać i wdrażać od 15 lutego 2024 roku. Warto podkreślić, że standardy powinny być opracowane i wdrożone do 15 sierpnia 2024 roku (art. 10 ustawy ustawy z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1606).

Pracownicy szkół i przedszkoli powinni być solidnie przygotowani nie tylko w zakresie rozpoznawania symptomów i sposobów reagowania na przemoc stosowaną wobec dziecka, ale także powinni mieć odpowiednią wiedzę merytoryczną – znać przepisy prawa i wynikające z nich obowiązki. Przede wszystkim jednak powinni być świadomi swojej roli i działać w zakresie swoich zadań i kompetencji.

  • Jakie działania powinien podjąć nauczyciel w razie podejrzenia, że dziecko jest krzywdzone?
  • Czego nie robić w przypadku podejrzenia stosowania przemocy wobec dziecka?
  • Kiedy reagować na podejrzenie stosowania przemocy wobec dziecka?
  • Które organy i instytucje zawiadamiać?
  • Jakie są zadania dyrektora?

ADRESACI: Wszyscy pracownicy placówek oświatowych.

CEL SZKOLENIA: zapoznanie uczestników z obowiązującymi zapisami prawa i procedurami interwencyjnymi wobec dziecka – ofiary przemocy – Niebieska Karta

KORZYŚCI:

Uczestnicy szkolenia: 

  • Zaplanują działania zgodnie z procedurami interwencyjnymi.
  • Poznają podstawowe informacje na temat przemocy wobec dziecka i jej symptomów oraz obowiązujących zapisów prawa i procedur związanych z rozpoznaniem w placówce oświatowej przypadku krzywdzenia dziecka.
  • Przeanalizują obowiązujące ustawodawstwo oraz standardy ochrony dziecka.

PROGRAM:

  1. Przedstawienie i przybliżenie obowiązujących przepisów prawa związanych
    z ochroną małoletnich przed krzywdzeniem.
  2. Zadania i obowiązki pracowników oświaty wynikające z nowych regulacji prawnych.
  3. Przegląd standardów ochrony dzieci przed krzywdzeniem.
  4. Zaprezentowanie i omówienie przykładowej dokumentacji obowiązującej szkoły, przedszkola i placówki oświatowe w związku z wprowadzeniem standardów ochrony dzieci.
  5. Wskazanie skutecznych rozwiązań dotyczących wdrożenia standardów ochrony małoletnich adekwatnie do potrzeb szkoły, przedszkola i placówki oświatowej.
  6. Procedury postępowania i interwencji w przypadku podejrzenia krzywdzenia dzieci. Dokumentowanie podejmowanych działań.
  7. Omówienie procedury Niebieskie Karty.
  8. Pytania i odpowiedzi:

Prowadząca: Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk – dyrektor EUREKA Centrum Kształcenia, trener oświaty, mentor i coach. Specjalizuje się w prawie oświatowym, metodyce nauczania i educoachingu. Posiada w tym zakresie wszechstronne kompetencje poparte doświadczeniem zawodowym – nauczyciel dyplomowany, polonistka, wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty.

Wykładowca akademicki UMCS w Lublinie i prelegentka konferencji oświatowych. Edukacja jest jej pasją – od lat wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego i mentalnego.

Formularz zgłoszeniowy

Ochrona nieletnich przed krzywdzeniem. Obowiązkowe procedury dla pracowników szkół, przedszkoli, placówek oświatowych.

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”