,,Odimienna metoda nauki czytania - Nazywanie świata”
wg. koncepcji dr. Ireny Majchrzak.

📆 Stacjonarnie Warszawa: 7.12.2024 r.

🕔 Godzina: 9:00 – 17:00

🧾 Cena: Stacjonarnie: 590 zł/os

📆 Online na żywo: 18.01.2025 r.

🕔 Godzina: 9:00 – 14:00

🧾 Cena:  400 zł/os

 

Koszt zawiera:

📚Pakiet materiałów szkoleniowych

📜Zaświadczenie dla każdego uczestnika wydane  na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.

Odimienna metoda nauki czytania to nowatorski program edukacyjny, który został zatwierdzony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i pozwala na wczesne wprowadzenie dzieci w świat pisma. Metoda ta rozwija zarówno technikę czytania, jak i zrozumienie tekstu, zaczynając pracę z dziećmi już od trzeciego roku życia. Bazuje na założeniu, że proces czytania można uczynić naturalnym i intuicyjnym poprzez rozpoczęcie od imienia dziecka, które staje się dla niego „pierwszym słowem” i punktem wyjścia do poznawania alfabetu. W trakcie zajęć nauczyciel stwarza sytuacje do odkrywania przez dziecko zasad alfabetu, na przykład za pomocą gier i zabaw, które pobudzają ciekawość i logiczne myślenie. Dziecko poznaje litery i ich znaczenie, ucząc się rozpoznawania wzorców oraz odkrywania ukrytej w literach logiki – co pozwala mu krok po kroku zrozumieć „kod” języka pisanego. Dzięki temu metoda wspiera rozwój rozumienia tekstu już od pierwszych lat życia, w sposób przystępny i przyjazny dla dzieci.

ADRESACI: nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, doradcy metodyczni, nauczyciele przedszkoli, studenci kierunków pedagogicznych

CELE GŁÓWNE:

  • Jak skutecznie wprowadzić dziecko w świat pisma? Od czego najlepiej zacząć: od liter, dźwięków, słów, a może zdań? Co powinno być pierwszym krokiem – czytanie, pisanie, a może jeszcze coś innego? Wielu rodziców i nauczycieli zadaje sobie te pytania, poszukując najlepszej drogi do nauki języka pisanego. Autorka proponuje podejście, w którym początek nauki pisma wiąże się z czymś osobistym – literami imienia dziecka. Dzięki temu dziecko w naturalny sposób uczy się pierwszych liter w kontekście, który jest mu bliski i ważny, co pomaga wzbudzić zainteresowanie pismem i prowadzi do stopniowego, przyjaznego wprowadzenia w świat języka pisanego.
     
    KORZYŚCI/ uczestnicy szkolenia: 
  • Będą wiedzieć  jakie są założenia programu kształcenia opracowanego przez dr I. Majchrzak.

  • Zrozumieją, co jest najważniejsze w nauce czytania, z jakich etapów się ona składa zgodnie z koncepcją autorki.

  • Będą potrafić przeprowadzić inicjację – wtajemniczenie dziecka w świat pisma.

  • Opracują i poprowadzą ćwiczenia i zabawy zgodne z założeniami poznanej metody.

  • Poznają naturalny sposobu nauki czytania zgodnego z dynamiką rozwoju dziecka wg koncepcji I. Majchrzak.

  • Przyswoją metodyki nauczania w oparciu o autorskie materiały.

PROGRAM:

  1. Inicjacja – wtajemniczenie dziecka w świat pisma, ćwiczenia o charakterze zabawowo- analitycznym.
  2. Ściana pełna liter – wizualny system dydaktyczny, którego podstawowym ćwiczeniem jest prezentacja alfabetu wraz z grą w loteryjkę.
  3. Nazywanie świata – zabawy intelektualno – ruchowe polegające na dokładaniu wylosowanych kartek z nazwami do odpowiednich przedmiotów.
  4. Gry czytelnicze- przyporządkowywanie wyrazów a następnie całych zdań do odpowiadających im ilustracji.
  5. Ćwiczenia praktyczne – opracowywanie i prowadzenie ćwiczeń i zabaw z zastosowaniem poznanej metody.
  6.  

Prowadzenie: mgr Anna Kozieł- Wójcik-wykwalifikowana i doświadczona nauczycielka wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Była dyrektorka placówek przedszkolnych. Asystentka i organizatorka wielu szkoleń na terenie Polski z zakresu Programu Odimiennej Metody Nauki Czytania autorstwa dr Ireny Majchrzak. Posiada upoważnienie do prowadzenia szkoleń z zakresu Programu Odimiennej Metody  Nauki Czytania od pani dr Ireny Majchrzak

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych

Formularz zgłoszeniowy

"Odmienna metoda nauki czytania - Nazywanie świata" wg. koncepcji dr. Ireny Majchrzak

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”