Bezpłatna konferencja
Temat: Kontrola zarządcza w placówkach oświatowych

📆 Termin: 7.05.2025 r.   

Forma: Online na żywo

🕔 Godzina: 9:00 – 11:00      

🧾 Szkolenie: Bezpłatne 

Aby zapisać się na bezpłatne szkolenie, polub nas na Facebooku –> https://www.facebook.com/EUREKACENTRUMKSZTALCENIA
– to dodatkowy atut, bo dzięki temu będziesz na bieżąco z nowościami i kolejnymi darmowymi szkoleniami!

Liczba miejsc jest ograniczona (decyduje kolejność zgłoszeń!)

Formularz zgłoszeniowy znajduje się na dole strony

Zapraszamy na szkolenie poświęcone skutecznemu wdrażaniu kontroli zarządczej w placówkach oświatowych. Wyjaśnimy, jakie obowiązki w zakresie kontroli zarządczej wynikają z przepisów prawa oraz – jak je praktycznie realizować. Omówimy proces identyfikacji ryzyka w szkołach, tworzenia kart ryzyka i wdrażania
działań naprawczych. Pokażemy, jak definiować cele i zadania szkoły oraz jak tworzyć harmonogramy i procedury monitorowania. Przedstawimy gotowe wzory dokumentów, takich jak: listy kontrolne i raporty, które usprawnią zarządzanie. Podzielimy się praktycznymi przykładami skutecznych rozwiązań i narzędzi do realizacji kontroli zarządczej.
Wyjaśnimy rolę dyrektora, kadry pedagogicznej oraz administracyjnej w tym procesie. Dowiesz się, jak przygotować swoją placówkę do audytu oraz jak poprawić
jej efektywność działania. Nie trać czasu na teorie – zdobądź konkretne rozwiązania, które możesz od razu wdrożyć!

Adresaci: dyrektorzy szkół i placówek oświatowych, osoby odpowiedzialne za realizację zadań związanych z kontrolą zarządczą.

Cele szkolenia:

1. Przedstawienie podstaw prawnych i definicji kontroli zarządczej w oświacie.
2. Wyjaśnienie zasad funkcjonowania kontroli zarządczej w placówkach oświatowych.
3. Omówienie praktycznych narzędzi wdrażania i monitorowania kontroli zarządczej.
4. Zwiększenie świadomości odpowiedzialności dyrektorów oraz kadry pedagogicznej w zakresie realizacji kontroli zarządczej.

Prowadząca: Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk – dyrektor EUREKA Centrum Kształcenia, trener oświaty, mentor i coach. Specjalizuje się w prawie oświatowym, metodyce nauczania i educoachingu. Posiada w tym zakresie wszechstronne kompetencje poparte doświadczeniem zawodowym – nauczyciel dyplomowany, polonistka, wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty.

Wykładowca akademicki UMCS w Lublinie i prelegentka konferencji oświatowych. Edukacja jest jej pasją – od lat wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego i mentalnego. Kompetencje merytoryczne z zakresu wspomagania i nadzorowania pracy szkół, przedszkoli i placówek oświatowych, zdobyła pracując w kuratorium oświaty na stanowisku wizytatora i starszego wizytatora.

Program:

1. Wprowadzenie do kontroli zarządczej:
– podstawa prawna i cele kontroli zarządczej (zapewnienie realizacji celów i zadań placówki, zarządzanie ryzykiem i zapewnienie skuteczności działań,
kluczowe elementy kontroli zarządczej w oświacie).

2. Etapy wdrażania kontroli zarządczej:
– określenie celów i zadań placówki oświatowej,
– analiza ryzyka,
– narzędzia do oceny ryzyka.

3. Planowanie działań kontrolnych:
– tworzenie procedur kontrolnych,
– monitorowanie i raportowanie.

4. Role i odpowiedzialności:
– rola dyrektora jako lidera kontroli zarządczej,
– obowiązki kadry pedagogicznej i administracyjnej,
– współpraca zespołowa w ramach kontroli zarządczej.

5. Praktyczne narzędzia do kontroli zarządczej:
– prezentacja narzędzi oraz wskazówki dotyczące tworzenia dokumentacji zgodnej z przepisami.

6. Podsumowanie i zakończenie szkolenia:
– kluczowe wnioski ze szkolenia,
– rekomendacje dla uczestników.

Materiały dla uczestników:
1. Prezentacja PDF omawiająca kluczowe zagadnienia.
2. Wzory dokumentów: karta ryzyka, lista kontrolna, szablon raportu.
3. Linki do przydatnych źródeł prawnych i wytycznych.

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia poprzez czat.
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia.

Formularz zgłoszeniowy

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”