Pokazywane wierszyki, czyli jak rozwijać pamięć, mowę i sprawność manualną dziecka.

📆 Terminy:

  • 27.11.2024 r.
  • 8.01.2025 r.

🕔 Godzina: 17:00 – 19:30

🧾 Cena: 200 zł/os

 💻Forma: Online na żywo 

Koszt zawiera:

  • Pakiet materiałów szkoleniowych
  • Zaświadczenie dla każdego uczestnika wydane  na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.

ADRESACI: Nauczyciele szkół, przedszkoli, Specjaliści WWRDz, Opiekunowie żłobkowi,  pedagodzy i inni zainteresowani.

CEL SZKOLENIA: Poznanie podstaw prawnych funkcjonowania WWRDz, ich interpretacja i funkcjonalne zastosowanie; Metody pracy z małym dzieckiem

KORZYŚCI:

  • Poznają podstawy prawne, ich interpretację i zastosowanie
  • Przeanalizują 5 głównych zadań wynikających z Rozporządzenia
  • Zaplanują pracę z dzieckiem od zdiagnozowania, poprzez skonstruowanie Indywidualnego Programu Wczesnego Wspomagania do podjęcia skutecznych oddziaływań.

PROGRAM:

  • Podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Analiza i interpretacja obowiązujących aktów prawnych
  • Diagnoza funkcjonalna Efektywna obserwacja
  • Narzędzia do przeprowadzenia diagnozy funkcjonalnej, m.in. PEP-R,KOPR, VB- Mapp, inne
  • IPWW-indywidualny program wczesnego wspomagania. Konstruowanie IPWW- cele, ćwiczenia, zadania
  • Ocena efektywności działań w ramach WWRDz Notowania, ocenianie postępów dziecka     
  • Metody i techniki pracy z małym dzieckiem. Ćwiczenia w obszarze komunikacji i sfery zachowania

Prowadzący: Pedagog specjalny, specjalista WWR, dyplomowany terapeuta stosowanej analizy zachowania, arteterapeuta. Z niesłabnącą energią od ponad 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnościami i zaburzeniami rozwojowymi. Cel- by im było jak najlepiej z samymi sobą i innymi. Uczy w sposób funkcjonalny, czyli tego, czego potrzebuje TO dziecko, a nie podstawa programowa, przede wszystkim zachowań komunikacyjnych, radzenia sobie z emocjami i trudnościami w zachowaniu, umiejętności bycia optymalnie samodzielnym. Pracuje także z dziećmi, nauczycielami i specjalistami, wspierając ich w swoich rolach, zadaniach, powinnościach, upewniając w tym często co już robią i potrafią, żeby ciągle lubić być z dzieckiem

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych

Formularz zgłoszeniowy

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”