Matematyka w działaniu – ruch i zabawa. Jak wykorzystać otoczenie w edukacji matematycznej.

📆 Termin: 5.12.2024 r.

🕔 Godzina: 17:00 – 20:00

🧾 Cena: 200 zł/os

 💻Forma: Online na żywo 

Koszt zawiera:

  • Pakiet materiałów szkoleniowych
  • Zaświadczenie dla każdego uczestnika wydane  na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.

W naszym przekonaniu edukacja matematyczna może być nowoczesna, przyjazna i skuteczna, może też, a nawet powinna, rozbudzać ciekawość uczniów i chęć do skuteczna, może też, a nawet powinna, rozbudzać ciekawość uczniów i chęć do kontynuowania nauki. Decyzja o podjęciu aktywności w trakcie ćwiczeń, gier i zabaw należy zawsze do dziecka. Nowoczesny nauczyciel pełni funkcję wspierającą, doradczą i inspirującą. Jest przewodnikiem po świecie nowych wiadomości i przydatnych umiejętności. i skuteczna, może też, a nawet powinna, rozbudzać ciekawość uczniów i chęć do skuteczna, może też, a nawet powinna, rozbudzać ciekawość uczniów i chęć do kontynuowania nauki. Decyzja o podjęciu aktywności w trakcie ćwiczeń, gier i zabaw należy zawsze do dziecka. Nowoczesny nauczyciel pełni funkcję wspierającą, doradczą i inspirującą. Jest przewodnikiem po świecie nowych wiadomości i przydatnych umiejętności.

ADRESACI: nauczyciele edukacji przedszkolnej oraz inne osoby zainteresowane pracujące z dziećmi.

CEL SZKOLENIA: Wykorzystanie w edukacji matematycznej metody czynnościowej.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

  • Poznają znaczenie ruchu w zdobywaniu wiedzy i umiejętności. 
  • Doświadczą zabaw kształtujących orientację w schemacie własnego ciała i w otaczającej  przestrzeni.
  • Wykorzystają kolorowe patyczki w zabawach rytmicznych i układaniu przebiegu rytmicznego.
  • Poznają krótkie wierszyki kształtujące umiejętność liczenia obiektów.
  • Dobiorą klocki i guziki wg wskazanych cech.
  • Formy/metody i techniki pracy: webinarium, pokaz zabaw z wykorzystaniem różnorodnych środków dydaktycznych.

PROGRAM SZKOLENIA:

Zabawy na dobry klimat edukacyjny
Rytmiczne powitanki „Walczyk na powitanie”, „Rytmiczna powitanka 1,2,3”, Powitanka w kole”, „To jest mój kolega…”

2. Zabawy z wykorzystaniem taśm gumowych

„Gumowe kształty”, „Pokaż i nazwij”, „Kręci się koło”, „Rób to co ja”, „Marudna żabka” , „Na zewnątrz i wewnątrz”

3. Rytmy i rytmiczna organizacja czasu

„Marsz na 8”, „Zabawa na siedem”, „Telefon”, „Odliczanie”, „Tyle samo i tak samo”

4. Wyliczanki- odliczanki  na palcach, kamykami, muszlach i guzikach

„Grające guziki”, Zgadnij ile w drugiej ręce”, „Od najmniejszej do największej”, „Skarbonka”, „Tyle-ile”, „Kukułka”, „Kalkulator”, „Biedronka”, „Kaczki”

5. Klasyfikacja- zabawy z guzikami i klockami Dines’a

„Kolorowe wizytówki”, Rodzinki małych, dużych i czerwonych”, „ Domki dla klocków”

6. Zabawy na hartowanie emocji

„Łańcuch”, „Zaczepianie-podziwianie”, „Co mamy wspólnego”, „Sałatka liczbowa”, „Kolorowe figury”, „szukaj koloru”, Ciepło-zimno”, „Matematyczna wieża”

PROWADZĄCY: nauczyciel dyplomowany, II stopień specjalizacji zawodowej, doradca metodyczny wychowania przedszkolnego, ekspert komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych dla nauczycieli, trener programu „Klucz do uczenia się” oraz „Gimnastyki Paluszkowej” G. Dolya.  Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej – kierunek wychowanie przedszkolne, podyplomowych studiów pedagogiki korekcyjno-kompensacyjnej, oligofrenopedagogiki,  podyplomowych studiów w zakresie zarządzania i marketingu w oświacie. Wykładowca na kursach kwalifikacyjnych Terapii Pedagogicznej, Arteterapii, studiach podyplomowych i dziennych oraz licznych formach doskonalących dla nauczycieli. Autorka licznych materiałów metodycznych dla nauczycieli uwzględniających rozwój  wielorakich inteligencji małego dziecka w oparciu o efektywnie dobrane metody pracy. Prowadzi autorskie warsztaty z zakresu zabaw twórczych inspirowanych ruchem, muzyką, wierszem i obrazem, a także warsztaty z zakresu metodyki wychowania przedszkolnego zwłaszcza zajęć umuzykalniających w przedszkolu a także warsztaty z zakresu przygotowania dzieci do nauki liczenia, pisania i czytania.

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych

Formularz zgłoszeniowy

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”