Termin: 30.09.2024 r. (poniedziałek)
Godzina: 17:00 – 20:00
Cena: 250 zł/os
Forma: Online na żywo
Koszt zawiera:
- Pakiet materiałów szkoleniowych
- Zaświadczenie dla każdego uczestnika wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.
Język szakala i język żyrafy to pojęcia, które odnoszą się do sposobu mówienia i komunikowania się z innymi ludźmi. Język szakala wykorzystywany jest często w sytuacjach konfliktowych lub trudnych, gdzie zwykle dominuje krytyka, oskarżenie, ocena, a często również agresja i wrogość. Natomiast język żyrafy to sposób mówienia, który ma na celu budowanie porozumienia, empatii i zrozumienia – idealny z punktu widzenia rozmowy z drugim człowiekiem. Który język częściej wybierasz? Sprawdź, jak prawidłowo go stosować.
ADRESACI: Szkolenie przeznaczony jest dla osób, które pragną budować dobre relacje z innymi i wywierać wpływ na otoczenie w sposób sprzyjający wzajemnemu zrozumieniu. Dla nauczycieli chcących skutecznie komunikować się z uczniami. Dla rodziców potrzebujących wzmocnić swoje moce wychowawcze i polepszyć panującą w domu atmosferę. Dla pracowników i pracodawców, którzy czują się nadmiernie eksploatowani i chcą nauczyć się stawiać wyraźne granice w relacjach zawodowych.
CELE / KORZYŚCI UCZESTNICY
● skuteczniejsza komunikacja z innymi – uczestnicy nauczą się, jak unikać języka szakala
(oceniania, osądzania) i jak budować empatyczne relacje oparte na języku żyrafy (języku serca).
● redukcja konfliktów – poprzez empatyczne słuchanie i wyrażanie potrzeb w sposób nieprzemocowy.
● zrozumienie własnych potrzeb i emocji oraz innych osób
● rozwój asertywności – uczestnicy nauczą się wyrażać swoje potrzeby w sposób empatyczny, co wzmocni ich autorytet i relacje z innymi
● budowanie atmosfery współczucia w codziennym życiu
PROGRAM:
1. Wprowadzenie do NVC
● czym jest Porozumienie bez Przemocy?
● rola NVC w budowaniu relacji z uczniami
● język żyrafy i szakala – znaczenie rozróżniania obu języków w kontakcie z innymi?
2. Model czterech kroków NVC
● przedstawienie 4 kroków NVC (Obserwacja, Uczucia, Potrzeby, Prośba).
● jak stosować kroki w komunikacji, aby wyrażać potrzeby w sposób sprzyjający współpracy.
3. Komunikat FUKO
● czym jest komunikat FUKO (Fakty, Uczucia, Konsekwencje, Oczekiwania)?
● stosowanie komunikatu w sposób empatyczny
● przykłady zastosowania FUKO w codziennej pracy
4. Empatia i współczucie w relacjach
● rola współczucia w budowaniu głębszych relacji
● empatia – jak słuchać z otwartością, by lepiej rozumieć potrzeby innych
5. Asertywność i wyrażanie potrzeb
● jak asertywnie wyrażać potrzeby, bez stosowania języka szakala?
● budowanie relacji opartych na wzajemnym szacunku i języku żyrafy
6. Potrzeby i emocje
● jak rozpoznać emocje i odkryć, jakie potrzeby kryją się za ich zachowaniem?
● wsparcie innych w wyrażaniu własnych emocji i potrzeb za pomocą języka żyrafy
Uwagi:
- Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
- Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
- Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
- Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
- Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.
Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.