Szkoła jest nie tylko miejscem zdobywania wiedzy, ale również przestrzenią, w której dobrostan uczniów powinien być priorytetem. Troska o psychiczne, emocjonalne i fizyczne samopoczucie uczniów jest taka ważna, że wpływa na proces edukacyjny i relacje w szkole.
Zapraszamy na wyjątkowe szkolenie, podczas którego nauczyciele w praktyczny sposób zostaną zapoznani ze sprawdzonymi strategiami i doskonałymi narzędziami, które można wdrożyć w praktyce szkolnej, by wzmocnić różne aspekty dobrostanu uczniów: pozytywne emocje, zaangażowanie, pozytywne relacje, motywację i osiągnięcia. Warto przypomnieć,
iż jednym z priorytetów MEN w roku szkolnym 2024/2025 jest wspieranie dobrostanu dzieci
i młodzieży oraz ich zdrowia psychicznego. Tworzenie środowiska, które wspiera dobrostan uczniów jest inwestycją w przyszłość, gdyż zdrowi, szczęśliwi i dobrze przystosowani uczniowie są bardziej przygotowani do osiągnięcia sukcesu nie tylko w szkole, ale także
w dorosłym życiu.
Cele szkolenia:
- Przedstawienie najważniejszych strategii i narzędzi wspierających dobrostan ucznia.
- Wskazanie związku pomiędzy budowaniem dobrostanu szkolnego a indywidualnymi osiągnięciami, zaangażowaniem i motywacją uczniów.
Program szkolenia:
- Dobrostan szkolny i dobrostan ucznia – wprowadzenie do zagadnienia.
- Metody i narzędzia wspierające dobrostan ucznia w następujących aspektach:
– emocje do przepracowania;
– sytuacje do analizy;
– stres do oswojenia;
– zasoby do odkrycia.
- Techniki komunikacyjne kształtujące pozytywne relacje w szkole i klasie
oraz dobrostan ucznia:
– aktywne słuchanie,
– umiejętność zadawania pytań,
– informacja zwrotna,
– komunikacja afirmująca. - Efektywne metody wspierania osiągnięć, zaangażowania i motywacji uczniów.
- Podsumowanie – pytania i odpowiedzi.
Prowadząca i autorka programu: Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk – Trener oświaty, mentor i coach. Specjalizuje się w prawie oświatowym, metodyce nauczania i educoachingu. Posiada w tym zakresie wszechstronne kompetencje poparte doświadczeniem zawodowym – nauczyciel dyplomowany, polonistka, wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Wykładowca akademicki UMCS w Lublinie i prelegentka konferencji oświatowych. Edukacja jest jej pasją – od lat opracowuje i wdraża programy oraz narzędzia wspierające dobrostan uczniów, a także wspiera nauczycieli
oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego i mentalnego.