Forma: Online na żywo
Godzina: 9:00 – 12:00
Cena: 350 zł/os
Terminy szkolenia
Koszt zawiera:
🎥Szkolenie jest nagrywane
📚 Materiały szkoleniowe
Imienne, elektroniczne zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja
2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli.
Podsumowanie roku szkolnego jest momentem w życiu szkoły, kiedy należy podsumować, przeanalizować, ocenić i zweryfikować działania dydaktyczne, wychowawcze, opiekuńcze oraz organizacyjne, a także sformułować wnioski i rekomendacje do dalszej pracy.
Przygotowanie zebrania rady pedagogicznej wynika z przepisów prawa oświatowego i ma stały przebieg: przedstawienie przez dyrektora wniosków z nadzoru pedagogicznego oraz podjęcie przez radę pedagogiczną stosownych uchwał. Zapraszamy Państwa na szkolenie, które uporządkuje kwestie merytoryczne i organizacyjne dotyczące podsumowującego zebrania rady pedagogicznej. Przygotowaliśmy również dla Państwa przykładowe dokumenty, które usprawnią pracę: scenariusz zebrania rady pedagogicznej podsumowującego pracę w roku szkolnym 2023/2024; przykładowe sprawozdanie zawierające wyniki, wnioski i rekomendacje z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora szkoły w roku szkolnym 2023/2024; wzory opracowań oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia. Zapraszamy!
ADRESACI: Dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
CEL SZKOLENIA:
- Przedstawienie aktualnych oraz planowanych zmian w przepisach prawa oświatowego.
- Zaprezentowanie kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025 oraz przykładowych sposobów ich realizacji.
- Omówienie struktury i treści efektywnego planu nadzoru pedagogicznego
oraz działań z niego wynikających w nowym roku szkolnym. - Aktualizacja dokumentów wewnątrzszkolnych – wskazanie i omówienie niezbędnych zmian w dokumentacji szkoły.
PROGRAM:
- Przedstawienie i omówienie aktualnych oraz planowanych zmian
w przepisach prawa oświatowego. - Omówienie poszczególnych kierunków polityki oświatowej państwa
oraz wskazanie dobrych praktyki i sprawdzonych rozwiązań w zakresie:
– edukacji prozdrowotnej;
– edukacji proobywatelskej;
– wspierania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży;
– podnoszenia jakości edukacji włączającej;
– wspierania rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli;
– zasad bezpieczeństwa w internecie i rozpoznawania zagrożeń;
– kształcenia uczniów z doświadczeniem uchodźczym;
– nauczania języka polskiego jako obcego.
- Przedstawienie tematów kontroli planowych w roku szkolnym 2024/2025
oraz zaprezentowanie i omówienie przykładowych arkuszy kontroli
w zakresie:
– zgodności z przepisami prawa oświatowego organizacji doradztwa zawodowego;
– sprawowania nadzoru pedagogicznego przez dyrektora oraz realizacji zadań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkołach uzyskujących najniższe wyniki z egzaminu ósmoklasisty.
- Opracowanie przykładowego planu nadzoru pedagogicznego.
- Wskazanie i omówienie niezbędnych zmian w dokumentacji szkoły.
- Organizowanie w szkole pomocy psychologiczno-pedagogicznej – zadania dyrektora, nauczycieli i specjalistów.
- Standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem w szkole – dokumentowanie oraz zadania i odpowiedzialność dyrektora, nauczycieli
i pracowników niepedagogicznych. - Program wychowawczo-profilaktyczny – analiza i aktualizacja.
- Awans zawodowy nauczycieli – zadania dyrektora.
- Kalendarz roku szkolnego 2024/2025 i inna dokumentacja systematyzująca pracę szkoły: plan pracy szkoły, plany pracy zespołów zadaniowych
i przedmiotowych, szkolny zestaw programów nauczania – omówienie
i aktualizacja. - Organizacja nowego roku szkolnego – porządek zebrania rady pedagogicznej, uchwały.
- Pytania i odpowiedzi.