Skuteczne sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora w kontekście podnoszenia jakości pracy szkoły
oraz poprawy wyników kształcenia.

📆 Termin: 17.10.2024 r. (Czwartek)

🕔 Godzina: 9:00 – 11:00

🧾 Cena: 350 zł/os

 💻Forma: Online na żywo 

Koszt zawiera:

  • Pakiet materiałów szkoleniowych
  • Zaświadczenie dla każdego uczestnika wydane  na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.

Zapraszamy dyrektorów szkół podstawowych na specjalistyczne szkolenie „Skuteczne sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora w kontekście podnoszenia jakości pracy szkoły oraz poprawy wyników kształcenia”. Szkolenie zostało stworzone, aby przygotować dyrektorów do skutecznego nadzorowania procesu dydaktycznego
i wdrażania działań naprawczych w placówkach, które borykają się z niskimi wynikami edukacyjnymi. Uczestnicy dowiedzą się, jak przeprowadzać diagnozy problemów, tworzyć efektywne plany doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz jak przygotować szkołę do kontroli zewnętrznej. Program obejmuje także praktyczne narzędzia do analizy wyników egzaminów i strategii motywacyjnych, które pomogą podnieść jakość pracy szkoły.

Cele szkolenia: Celem szkolenia jest przygotowanie dyrektorów szkół do skutecznego sprawowania nadzoru pedagogicznego oraz realizacji zadań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkołach, które uzyskują najniższe wyniki z egzaminu ósmoklasisty. Uczestnicy zdobędą wiedzę i narzędzia umożliwiające identyfikację problemów edukacyjnych, diagnozowanie potrzeb kadry pedagogicznej oraz wprowadzanie skutecznych działań naprawczych. Szkolenie przygotuje również dyrektorów
do przeprowadzania kontroli wewnętrznej i zewnętrznej, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów dotyczących nadzoru pedagogicznego.

Program szkolenia:

1. Podstawy prawne i zadania nadzoru pedagogicznego.

2. Nadzór pedagogiczny w praktyce – kontrola procesu dydaktycznego:
– kontrola procesu dydaktycznego jako element nadzoru pedagogicznego;
– obserwacja zajęć lekcyjnych – techniki i metody oceny efektywności pracy nauczyciela

3. Działania naprawcze i interwencyjne w szkołach z niskimi wynikami:
– planowanie i wdrażanie działań naprawczych;
– wybór kluczowych obszarów do poprawy;
– monitorowanie i ocena postępów w realizacji działań naprawczych.

4. Przygotowanie do kontroli w zakresie nadzoru pedagogicznego:
– zakres i standardy kontroli prowadzonej przez organy zewnętrzne;
– omówienie i analiza przykładowego arkusza kontroli.

5. Audyt wewnętrzny – przygotowanie szkoły do kontroli zewnętrznej:
– przygotowanie dokumentacji do kontroli zewnetrznej;
– analiza mocnych i słabych stron szkoły w kontekście nadzoru pedagogicznego.

6. Podsumowanie i wnioski.

Materiały dydaktyczne:
– Komplet materiałów szkoleniowych, przykładowe narzędzia diagnostyczne, wzory dokumentacji, studia przypadków, scenariusze działań naprawczych, przykładowy arkusz kontroli planowej.

Prowadząca i autorka programu: Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk –  Trener oświaty, mentor i coach. Specjalizuje się w prawie oświatowym, metodyce nauczania i educoachingu. Posiada w tym zakresie wszechstronne kompetencje poparte doświadczeniem zawodowym – nauczyciel dyplomowany, polonistka, wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Wykładowca akademicki UMCS w Lublinie i prelegentka konferencji oświatowych. Edukacja jest jej pasją – od lat opracowuje i wdraża programy oraz narzędzia wspierające dobrostan uczniów, a także wspiera nauczycieli
oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego i mentalnego.

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.

Formularz zgłoszeniowy

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”