Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży oraz ich zdrowia psychicznego w codziennej praktyce szkolnej.

Szkoła jest nie tylko miejscem zdobywania wiedzy, ale również przestrzenią, w której dobrostan uczniów powinien być priorytetem. Troska o psychiczne, emocjonalne i fizyczne samopoczucie uczniów jest taka ważna, że wpływa na proces edukacyjny i relacje w szkole.

Zapraszamy na wyjątkowe szkolenie, podczas którego nauczyciele w praktyczny sposób zostaną zapoznani ze sprawdzonymi strategiami i doskonałymi narzędziami, które można wdrożyć w praktyce szkolnej, by wzmocnić różne aspekty dobrostanu uczniów: pozytywne emocje, zaangażowanie, pozytywne relacje, motywację i osiągnięcia. Warto przypomnieć,
iż jednym z priorytetów MEN w roku szkolnym 2024/2025 jest wspieranie dobrostanu dzieci
i młodzieży oraz ich zdrowia psychicznego. Tworzenie środowiska, które wspiera dobrostan uczniów jest inwestycją w przyszłość, gdyż zdrowi, szczęśliwi i dobrze przystosowani uczniowie są bardziej przygotowani do osiągnięcia sukcesu nie tylko w szkole, ale także
w dorosłym życiu.

Cele szkolenia:

  1. Przedstawienie najważniejszych strategii i narzędzi wspierających dobrostan ucznia.
  2. Wskazanie związku pomiędzy budowaniem dobrostanu szkolnego a indywidualnymi osiągnięciami, zaangażowaniem i motywacją uczniów.

Program szkolenia:

  1. Dobrostan szkolny i dobrostan ucznia – wprowadzenie do zagadnienia.
  2. Metody i narzędzia wspierające dobrostan ucznia w następujących aspektach:

    – emocje do przepracowania;
    – sytuacje do analizy;
    – stres do oswojenia;
    – zasoby do odkrycia.
  1. Techniki komunikacyjne kształtujące pozytywne relacje w szkole i klasie
    oraz dobrostan ucznia:

    – aktywne słuchanie,
    – umiejętność zadawania pytań,
    – informacja zwrotna,
    – komunikacja afirmująca.
  2. Efektywne metody wspierania osiągnięć, zaangażowania i motywacji uczniów.
  3. Podsumowanie – pytania i odpowiedzi.

Prowadząca i autorka programu: Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk –  Trener oświaty, mentor i coach. Specjalizuje się w prawie oświatowym, metodyce nauczania i educoachingu. Posiada w tym zakresie wszechstronne kompetencje poparte doświadczeniem zawodowym – nauczyciel dyplomowany, polonistka, wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Wykładowca akademicki UMCS w Lublinie i prelegentka konferencji oświatowych. Edukacja jest jej pasją – od lat opracowuje i wdraża programy oraz narzędzia wspierające dobrostan uczniów, a także wspiera nauczycieli
oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego i mentalnego.

Czas szkolenia: 3 godziny

Koszt szkolenia: do ustalenia w zależności od ilości osób oraz formy szkolenia

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.

  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Lub zadzwoń i ustal szczegóły 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”