Kurs przygotowuje do prowadzenia zajęć: Trening Kontroli Złości z dziećmi i z młodzieżą, obejmuje także przygotowanie do pracy z dziećmi ze spektrum.
Jak nauczyć dzieci, młodzież radzenia sobie ze złością, frustracją, smutkiem?
Podczas kursu nauczymy się także jak trenerzy mogą radzić sobie, interweniować w trakcie trudnych zachowań dzieci – takich jak agresja, dyskusja w postaci „ping pong” słowny.
Na szkolenie zapraszamy psychologów, pedagogów, pracowników socjalnych, instruktorów terapii zajęciowej, asystentów osoby niepełnosprawnej pracujących w środowiskowych domach samopomocy oraz wszystkich pragnących rozszerzyć swoją wiedzę dotyczącą pracy nad rozwijaniem kompetencji społecznych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży.
Nasza oferta dostosowana jest do wymogów, jakie stawia Minister Pracy i Polityki Społecznej pracownikom środowiskowych domów samopomocy.
Podczas kursu będziemy uczyć się wspierać uczestników grup w osiąganiu wspólnego celu, jakim jest rozumienie własnych emocji. Bazując na relacyjnej pracy z grupą, na szkoleniu będzie można poznać techniki poznawczo- behawioralne. Jednocześnie będzie można poznać proces grupy TKZ i przyjrzeć się roli trenera. Uczestnicy szkolenia nauczą się przygotowywać i prowadzić zajęcia z TKZ, a także nauczą się skutecznych metod komunikacji.
ADRESACI: nauczyciele przedszkoli, nauczyciele szkół, nauczyciele ośrodków szkolno-wychowawczych, pedagodzy, logopedzi
CEL SZKOLENIA: Umiejętność diagnozy, projektowania, planowania i prowadzenia Treningu Kontroli Złość
KORZYŚCI:
Uczestnicy:
Poznają:
- główne założenia Treningu Kontroli Złości
 
- Przeanalizują:
 
- neurobiologiczne podstawy powstawania złości
 
- cykl powstawania złości i reakcję na nią
 - możliwości samokontroli zachowania pod wpływem odczuwanej złość
 
Będą potrafili:
- stworzyć program zajęć indywidualnych oraz grupowych z zakresu Treningu Kontroli Złości
 
Zaplanują:
- jak przeprowadzić Trening Kontroli Złości w grupie uczniów/klasowej/szkolnej, w tym, jak:
 
- dokonać identyfikacji emocji złości
 
- dokonać analizy sytuacji poprzedzającej, w której powstała złość
 
- modelować nowe zachowania – alternatywne sposoby zachowania w sytuacjach prowokujących agresję
 
- pozytywnie wzmacniać nowe zachowania
 
- efektywnie rozwijać u dzieci/młodzieży umiejętności związane z zarządzaniem i kontrolą emocji trudnych
 
- dokonać zmiany schematów zachowań uczniów na bardziej akceptowalne społecznie
 
PROGRAM SZKOLENIA:
Dzień I
1. Intro
- powitanie uczestników szkolenia
 - zapoznanie z agenda szkolenia
 - zapoznanie z planem szkolenia
 - analiza oczekiwań szkoleniowych uczestników
 - zaspokojenie głodu rozpoznania
 
2. Podstawy psychologii emocji jako baza do prowadzenia TKZ
- neurobiologiczne podstawy powstawania złości
 - emocjonalne podstawy powstawania złości
 - społeczne podstawy powstawania złości
 - cykl powstawania złości i reakcje na nią
 - prawidłowości i zaburzenia w rozwoju emocjonalnym jednostki:
- fazy rozwoju społeczno-emocjonalnego człowieka
 - zaburzenia w rozwoju społeczno-emocjonalnym,
 - problemy emocjonalne i społeczne wynikające z deficytów, zaburzeń lub niepełnosprawności osoby
 
 - funkcje uczucia złości
 - możliwości samokontroli zachowania pod wpływem odczuwanej złości
 
3. Podstawy psychologii behawioralnej do modyfikacji zachowań w kontekście prowadzenia TKZ
- rozpoznawanie środowiskowych czynników wpływających na zachowanie
 - ocena funkcjonalna
 - analiza zachowania w sytuacji radzenia sobie z zachowaniami trudnymi
 - warunkowanie klasyczne
 - warunkowanie sprawcze
 - metody wzmacniania oraz rozwijania i utrwalania nowych zachowań
 
4. Główne założenia TKZ
- czym jest TKZ
 - inspiracje do stworzenia TKZ
 - założenia TKZ
 - cele prowadzenia
 
- korzyści prowadzenia TKZ
 
5. Zakończenie
- podsumowanie pierwszego dnia szkolenia
 - analiza oczekiwań uczestników po pierwszym dniu szkolenia
 - refleksje poszkoleniowe
 
- pożegnanie uczestników szkolenia
 
Dzień II
1. Intro
- powitanie uczestników szkolenia
 - zapoznanie z agenda szkolenia
 - zapoznanie z planem szkolenia
 - analiza oczekiwań szkoleniowych uczestników
 - zaspokojenie głodu rozpoznania
 
2.Diagnoza i planowanie TKZ
- diagnoza źródeł problemów
 - diagnoza potrzeb dzieci/uczniów
 - zasady konstruowania planu TKZ
 - stworzenie warunków sprzyjających TKZ
 
3.Tworzenie grup TKZ
- grupy odbiorców
 - zajęcia indywidualne
 
- zajęcia grupowe
 - podstawy prowadzenia grup – elementy psychologii procesów grupowych:
- fazy rozwoju grupy i ich cele, zagrożenia
 - role grupowe i związane z nimi problemy
 
 - trudne sytuacje w pracy z grupą
 
4.Przygotowanie konspektu TKZ
- cele główne i szczegółowe TKZ
- z poziomu wiedzy
 - z poziomu umiejętności
 - z poziomu wartości
 
 - cele wtórne TKZ
 - podstawowa struktura prowadzenia jednego treningu TKZ (jednej jednostki)
 
5.Prowadzenie TKZ
- zasady prowadzenia treningu TKZ
- wielkość grupy
 - czas realizacji
 - osoba prowadząca TKZ
 - dobrowolność udziału
 
 - głody psychologiczne
 - rytuały (otwierający/zamykający)
 - kontraktowanie
 - cykl Kolba w TKZ
 
6.Metody i techniki wykorzystywane podczas realizacji TKZ
- etapy TKZ – sekwencje kontroli złości:
- wyzwalacze (zapalniki, przyczyny złości)
 - sygnały z ciała
 - reduktory
 - monity
 - myślenie o przyszłości
 - samoocena
 
 - modelowanie
 - odgrywanie ról
 - informacje zwrotne
- procedura FUKOZ
 
 - transfer
 
7.Zakończenie szkolenia
- podsumowanie szkolenia
 - analiza oczekiwań uczestników szkolenia po szkoleniu
 - refleksje poszkoleniowe
 - pożegnanie uczestników szkolenia
 
Czas kursu: 15h dydaktycznych (Organizowane w formie 2 lub 3 dniowej)
 Cena: do uzgodnienia w zależności od ilości osób oraz formy szkolenia – online czy stacjonarnie z przyjazdem do placówki.
Koszt zawiera:
- Elektroniczne zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.
 - Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.
 
Lub skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń 📞796 686 600
