🚩Kurs TKZ – Trening Kontroli Złości I i II stopnia.

Kurs przygotowuje do prowadzenia zajęć: Trening Kontroli Złości z dziećmi i z młodzieżą, obejmuje także przygotowanie do pracy z dziećmi ze spektrum.

Jak nauczyć dzieci, młodzież radzenia sobie ze złością, frustracją, smutkiem?
Podczas kursu nauczymy się także jak trenerzy mogą radzić sobie, interweniować w trakcie trudnych zachowań dzieci – takich jak agresja, dyskusja w postaci „ping pong” słowny.

Na szkolenie zapraszamy psychologów, pedagogów, pracowników socjalnych, instruktorów terapii zajęciowej, asystentów osoby niepełnosprawnej pracujących w środowiskowych domach samopomocy oraz wszystkich pragnących rozszerzyć swoją wiedzę dotyczącą pracy nad rozwijaniem kompetencji społecznych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży.
Nasza oferta dostosowana jest do wymogów, jakie stawia Minister Pracy i Polityki Społecznej pracownikom środowiskowych domów samopomocy.

 Podczas kursu będziemy uczyć się wspierać uczestników grup w osiąganiu wspólnego celu, jakim jest rozumienie własnych emocji. Bazując na relacyjnej pracy z grupą, na szkoleniu będzie można poznać techniki poznawczo- behawioralne. Jednocześnie będzie można poznać proces grupy TKZ i przyjrzeć się roli trenera. Uczestnicy szkolenia nauczą się przygotowywać i prowadzić zajęcia z TKZ, a także nauczą się skutecznych metod komunikacji.

ADRESACI: nauczyciele przedszkoli, nauczyciele szkół, nauczyciele ośrodków szkolno-wychowawczych, pedagodzy, logopedzi

CEL SZKOLENIA: Umiejętność diagnozy, projektowania, planowania i prowadzenia Treningu Kontroli Złość

KORZYŚCI:

Uczestnicy:

Poznają:

  • główne założenia Treningu Kontroli Złości
  • Przeanalizują:
  • neurobiologiczne podstawy powstawania złości
  • cykl powstawania złości i reakcję na nią
  • możliwości samokontroli zachowania pod wpływem odczuwanej złość

Będą potrafili:

  • stworzyć program zajęć indywidualnych oraz grupowych z zakresu Treningu Kontroli Złości

Zaplanują:

  • jak przeprowadzić Trening Kontroli Złości w grupie uczniów/klasowej/szkolnej, w tym, jak:
  • dokonać identyfikacji emocji złości
  • dokonać analizy sytuacji poprzedzającej, w której powstała złość
  • modelować nowe zachowania – alternatywne sposoby zachowania w sytuacjach prowokujących agresję
  • pozytywnie wzmacniać nowe zachowania
  • efektywnie rozwijać u dzieci/młodzieży umiejętności związane z zarządzaniem i kontrolą emocji trudnych
  • dokonać zmiany schematów zachowań uczniów na bardziej akceptowalne społecznie

PROGRAM SZKOLENIA:

Dzień I

1. Intro

  • powitanie uczestników szkolenia 
  • zapoznanie z agenda szkolenia
  • zapoznanie z planem szkolenia
  • analiza oczekiwań szkoleniowych uczestników
  • zaspokojenie głodu rozpoznania

2. Podstawy psychologii emocji jako baza do prowadzenia TKZ

  • neurobiologiczne podstawy powstawania złości
  • emocjonalne podstawy powstawania złości
  • społeczne podstawy powstawania złości 
  • cykl powstawania złości i reakcje na nią
  • prawidłowości i zaburzenia w rozwoju emocjonalnym jednostki:
    • fazy rozwoju społeczno-emocjonalnego człowieka
    • zaburzenia w rozwoju społeczno-emocjonalnym,
    • problemy emocjonalne i społeczne wynikające z deficytów, zaburzeń lub niepełnosprawności osoby
  • funkcje uczucia złości
  • możliwości samokontroli zachowania pod wpływem odczuwanej złości

3. Podstawy psychologii behawioralnej do modyfikacji zachowań w kontekście prowadzenia TKZ

  • rozpoznawanie środowiskowych czynników wpływających na zachowanie
  • ocena funkcjonalna
  • analiza zachowania w sytuacji radzenia sobie z zachowaniami trudnymi
  • warunkowanie klasyczne
  • warunkowanie sprawcze 
  • metody wzmacniania oraz rozwijania i utrwalania nowych zachowań

4. Główne założenia TKZ

  • czym jest TKZ
  • inspiracje do stworzenia TKZ
  • założenia TKZ
  • cele prowadzenia 
  • korzyści prowadzenia TKZ

5. Zakończenie

  • podsumowanie pierwszego dnia szkolenia
  • analiza oczekiwań uczestników po pierwszym dniu szkolenia
  • refleksje poszkoleniowe
  • pożegnanie uczestników szkolenia

Dzień II

1. Intro

  • powitanie uczestników szkolenia 
  • zapoznanie z agenda szkolenia
  • zapoznanie z planem szkolenia
  • analiza oczekiwań szkoleniowych uczestników
  • zaspokojenie głodu rozpoznania

2.Diagnoza i planowanie TKZ

  • diagnoza źródeł problemów
  • diagnoza potrzeb dzieci/uczniów 
  • zasady konstruowania planu TKZ
  • stworzenie warunków sprzyjających TKZ

3.Tworzenie grup TKZ

  • grupy odbiorców
  • zajęcia indywidualne
  • zajęcia grupowe
  • podstawy prowadzenia grup – elementy psychologii procesów grupowych:
    • fazy rozwoju grupy i ich cele, zagrożenia
    • role grupowe i związane z nimi problemy
  • trudne sytuacje w pracy z grupą

4.Przygotowanie konspektu TKZ

  • cele główne i szczegółowe TKZ
    • z poziomu wiedzy
    • z poziomu umiejętności 
    • z poziomu wartości
  • cele wtórne TKZ
  • podstawowa struktura prowadzenia jednego treningu TKZ (jednej jednostki)

5.Prowadzenie TKZ

  • zasady prowadzenia treningu TKZ
    • wielkość grupy
    • czas realizacji
    • osoba prowadząca TKZ
    • dobrowolność udziału
  • głody psychologiczne
  • rytuały (otwierający/zamykający)
  • kontraktowanie
  • cykl Kolba w TKZ

6.Metody i techniki wykorzystywane podczas realizacji TKZ

  • etapy TKZ – sekwencje kontroli złości:
    • wyzwalacze (zapalniki, przyczyny złości)
    • sygnały z ciała
    • reduktory
    • monity
    • myślenie o przyszłości
    • samoocena
  • modelowanie
  • odgrywanie ról
  • informacje zwrotne
    • procedura FUKOZ
  • transfer

7.Zakończenie szkolenia

  • podsumowanie szkolenia
  • analiza oczekiwań uczestników szkolenia po szkoleniu
  • refleksje poszkoleniowe
  • pożegnanie uczestników szkolenia

⌚Czas kursu: 15h dydaktycznych (Organizowane w formie 2 lub 3 dniowej)

🧾 Cena: do uzgodnienia w zależności od ilości osób oraz formy szkolenia – online czy stacjonarnie z przyjazdem do placówki.

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.
  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Lub skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”