Kurs MEDIATORA - mediacje rówieśnicze.

Mediacja w szkole jest nową metodą rozwiązywania konfliktów, która cieszy się coraz większą popularnością z uwagi na pozytywne efekty tej procedury. Wprowadzenie mediacji rówieśniczej, mediacji w konfliktach rówieśniczych i mediacji szkolnej do szkoły wymaga przygotowania środowiska szkolnego poprzez działania informacyjne oraz szkolenia z zakresu mediacji. Zapraszamy do udziału w kursie przygotowanym dla wszystkich osób zainteresowanych mediacjami rówieśniczymi, podczas którego
w przystępny i praktyczny sposób zaprezentowane zostaną zagadnienia dotyczące specyfiki oraz aspektów prawnych mediacji rówieśniczych.

Adresaci: szkolenie przeznaczone jest do wszystkich osób zainteresowanych mediacjami rówieśniczymi: nauczycieli, pedagogów, psychologów, pedagogów specjalnych, dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

Cele szkolenia: przygotowanie merytoryczne i praktyczne uczestników do wdrażania w szkole mediacji rówieśniczych.

Program szkolenia:

  1. Moduł I – Mediacja – wprowadzenie:

    1. Definicja mediacji.
    2. Etapy i zasady mediacji.
    3. Prawa i obowiązki mediatora.
    4. Specyfika mediacji w środowisku szkolnym.
    5. Mediacje szkolne a mediacje rówieśnicze.


    Moduł II – Wdrożenie mediacji w szkołach i placówkach oświatowych.

    1. Aspekty prawne stosowania mediacji w szkole i placówce oświatowej.
    2. Koordynowanie projektów mediacyjnych w szkołach.
    3. Zastosowanie mediacji szkolnej i rówieśniczej.
    4. Spotkania informacyjne – jako element przygotowawczy dla grona pedagogicznego, uczniów oraz rodziców.


    Moduł III – Tworzenie Szkolnego Klubu Mediacji.

    1. Tworzenie szkolnego klubu mediacji.
    2. Przygotowanie dokumentacji szkolnej uwzględniającej funkcjonowanie szkolnego klubu mediacji: m. in.: statut szkoły, regulamin, program wychowawczo-profilaktyczny).
    3. Koordynacja działań szkolnego klubu mediacji.


      Moduł IV – Mediacje szkolne w praktyce

      1. Opiekun mediatorów rówieśniczych – zadania i system działania.
      2. Przygotowanie uczniów do pełnienia funkcji mediatorów rówieśniczych – praktyczne wskazówki i rozwiązania.
      3. Korzyści wynikające z wprowadzenia mediacji w szkole.
      4. Promocja mediacji w środowisku szkolnym i lokalnym.

     

Prowadząca i autorka programu: Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk – dyrektor EUREKA Centrum Kształcenia, trener oświaty, mentor i coach. Specjalizuje się w prawie oświatowym, metodyce nauczania i educoachingu. Posiada w tym zakresie wszechstronne kompetencje poparte doświadczeniem zawodowym – nauczyciel dyplomowany, polonistka, wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Wykładowca akademicki UMCS w Lublinie i prelegentka konferencji oświatowych. Edukacja jest jej pasją –
od lat opracowuje i wdraża programy oraz narzędzia wspierające dobrostan uczniów, a także wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego i mentalnego.

⌚Czas szkolenia: 8,5 h

🧾 Cena: do uzgodnienia w zależności od formy szkolenia oraz ilości osób.

Koszt zawiera: 

  • Pakiet materiałów szkoleniowych: przykładowy wzór Regulaminu oraz niezbędne załączniki.
  • Elektroniczne  zaświadczenie dla każdego uczestnika na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.
  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

W przypadku pytań skontaktuj się z ekspertem
ds. organizacji szkoleń 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”