Kurs skierowany jest do osób pracujących z dziećmi i młodzieżą (nauczycieli szkół, przedszkoli, psychologów, pedagogów, pedagogów specjalnych, logopedów, terapeutów, terapeutów SI), którzy prowadzą lub będą chcieli prowadzić zajęcia jako trener umiejętności społecznych. W szczególności dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą z diagnozą autyzmu i Zespołu Aspergera.
Kurs potwierdzający nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć TUS z dziećmi i młodzieżą w szkole, przedszkolu borykających się z różnymi trudnościami w funkcjonowaniu społecznym:
- trudnościami w nawiązywaniu relacji, nieśmiałością, lękiem społecznym,
- zachowaniami impulsywnymi lub agresywnymi, gwałtownymi i nieadekwatnymi reakcjami na sytuacje społeczne, trudnościami w samoregulacji,
- trudnościami w adaptowaniu się do zmiennych sytuacji społecznych,
- trudnościami w dostosowaniu się do obowiązujących zasad, ich rozumieniu i respektowaniu,
- trudnościami w obronie własnych granic oraz szanowaniu granic innych ludzi.
ADRESACI: Dyrektorzy, wicedyrektorzy, nauczyciele szkół, przedszkoli, nauczyciele wspomagający, asystenci, psycholodzy, pedagodzy i inni zainteresowani.
CEL GŁÓWNY SZKOLENIA: Zapoznanie nauczycieli z założeniami Treningu Umiejętności Społecznych (zasady tworzenia grup oraz prowadzenia zajęć). Uczestnicy przygotują plan pracy grupy oraz zestaw pomysłów i materiałów do pracy własnej.
KORZYŚCI, UCZESTNICY:
- Poznają metody planowania przebiegu zajęć grupowych oraz zasady doboru uczestników do grup treningu umiejętności społecznych.
- Przygotują przykładowy plan zajęć grupowych do danej grupy wiekowej oraz potrzeb dzieci.
- Poznają sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami podczas zajęć.
PROGRAM:
1. Podstawy teoretyczne TUS
- cel i założenia TUS
- oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
- instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej
2. Tworzenie grup TUS
- rola prowadzących
- właściwy dobór do grup
- rozmowa wstępna z rodzicem
- rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
- wskazania do pracy indywidualnej
3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy
- struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
- tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
- konstruowanie wzmacniających komunikatów
- praca z emocjami dziecka
- praca z trudnymi zachowaniami
- współpraca z rodzicami
4. Trening Społeczny
- planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
- przygotowywanie materiałów na zajęcia
- przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy
5. ZAKOŃCZENIE
Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.
Czas kursu: 15h dydaktycznych (Organizowane w formie 1, 2 lub 3 dniowej)
Cena: do uzgodnienia w zależności od ilości osób oraz formy szkolenia – online czy stacjonarnie z przyjazdem do placówki.
Koszt zawiera:
- Elektroniczne zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.
- Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.
Lub skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń 📞796 686 600