Pokazywane wierszyki, czyli jak rozwijać pamięć, mowę i sprawność manualną dziecka.

📆 Termin: 18.12.2024 r.

🕔 Godzina: 17:00 – 20:00

🧾 Cena: 200 zł/os

 💻Forma: Online na żywo 

Koszt zawiera:

  • Pakiet materiałów szkoleniowych
  • Zaświadczenie dla każdego uczestnika wydane  na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.

ADRESACI: nauczyciele edukacji przedszkolnej oraz inne osoby zainteresowane pracujące z dziećmi

CELE GŁÓWNE:

  • poznanie sposobów rozwijania sprawności manualnej małego dziecka poprzez zabawę
  • repertuar nowych wierszyków rozwijających pamięć i myślenie dziecka
  • wzbogacenie metod rozwijających mowę dziecka

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

  • Wzbogaci swój repertuar wierszyków

  • Pozna sposoby ich rytmizowania i pokazywania

  • Doświadczy zabaw z instrumentami i przedmiotami ilustrującymi treść wierszyków

  • Pozna sposób organizacji Korowodu Pokazywanych Wierszyków do pracy z dziećmi

PROGRAM:

  • aktywna nauka  wierszyków  poprzez wykorzystanie ruchów, gestów i muzyki
  • Wykorzystanie instrumentów w ilustrowaniu słów
  • Zabawy głoskami, sylabami i słowami
  • Obrazki i piktogramy w wierszach i opowiadaniach
  • Wyliczanki – rymowanki czyli jak bawić się mową
  • „Korowód Pokazywanych Wierszyków” w codziennej pracy z dziećmi
  • metodologia
  • rytmizacja mowy z wykorzystaniem prostych instrumentów perkusyjnych
  • zabawy ruchowe i pląsy
  • manipulowanie różnymi przedmiotami: folia, kamyki, patyki, kostki, koraliki itp

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych

Formularz zgłoszeniowy

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”