oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej
2. Tworzenie grup TUS
rola prowadzących
właściwy dobór do grup
rozmowa wstępna z rodzicem
rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
wskazania do pracy indywidualnej
3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy
struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
konstruowanie wzmacniających komunikatów
praca z emocjami dziecka
praca z trudnymi zachowaniami
współpraca z rodzicami
4. Trening Społeczny
planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
przygotowywanie materiałów na zajęcia
przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy
5. Zakończenie
Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.
6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):
KAMIENIE MILOWE
narzędzia TUS
przykładowy plan TUS
przykłady instrukcji
karty emocji
linki do filmów
Prowadząca:
Monika Kolon
Pedagog i socjolog (UW), oligofrenopedagog, socjoterapeutka. Od 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą, w tym z osobami ze spektrum autyzmu oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. Trener umiejętności społecznych dla grup w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzieży i młodych dorosłych. Na co dzień nauczyciel współorganizujący proces kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.