Wspieranie dobrostanu dzieci
i młodzieży oraz ich zdrowia psychicznego w codziennej praktyce szkolnej.

Szkoła, przedszkole jest nie tylko miejscem zdobywania wiedzy, ale również przestrzenią, w której dobrostan uczniów powinien być priorytetem. Troska o psychiczne, emocjonalne i fizyczne samopoczucie uczniów jest taka ważna, że wpływa na proces edukacyjny i relacje w szkole.

Zapraszamy na wyjątkowe szkolenie, podczas którego nauczyciele w praktyczny sposób zostaną zapoznani ze sprawdzonymi strategiami i doskonałymi narzędziami, które można wdrożyć w praktyce szkolnej, by wzmocnić różne aspekty dobrostanu uczniów: pozytywne emocje, zaangażowanie, pozytywne relacje, motywację i osiągnięcia. Warto przypomnieć, iż jednym z priorytetów MEN w roku szkolnym 2024/2025 jest wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży oraz ich zdrowia psychicznego. Tworzenie środowiska, które wspiera dobrostan uczniów jest inwestycją w przyszłość, gdyż zdrowi, szczęśliwi i dobrze przystosowani uczniowie są bardziej przygotowani do osiągnięcia sukcesu nie tylko w szkole, ale także w dorosłym życiu

Adresaci: nauczyciele szkół, przedszkoli i placówek oświatowych

Cele szkolenia:

  1. Przedstawienie najważniejszych strategii i narzędzi wspierających dobrostan ucznia.
  2. Wskazanie związku pomiędzy budowaniem dobrostanu szkolnego a indywidualnymi osiągnięciami, zaangażowaniem i motywacją uczniów.

Program szkolenia:

  1. Dobrostan szkolny i dobrostan ucznia – wprowadzenie do zagadnienia.
  2. Metody i narzędzia wspierające dobrostan ucznia w następujących aspektach:
    – emocje do przepracowania;
    – sytuacje do analizy;
    – stres do oswojenia;
    – zasoby do odkrycia.
    1. Techniki komunikacyjne kształtujące pozytywne relacje w szkole i klasie
      oraz dobrostan ucznia:
      – aktywne słuchanie,

    – umiejętność zadawania pytań,
    – informacja zwrotna,
    – komunikacja afirmująca.

    1. Efektywne metody wspierania osiągnięć, zaangażowania i motywacji uczniów.

    5. Podsumowanie – pytania i odpowiedzi

Prowadząca i autorka programu: Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk – dyrektor EUREKA Centrum Kształcenia, trener oświaty, mentor i coach. Specjalizuje się w prawie oświatowym, metodyce nauczania i educoachingu. Posiada w tym zakresie wszechstronne kompetencje poparte doświadczeniem zawodowym – nauczyciel dyplomowany, polonistka, wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Wykładowca akademicki UMCS w Lublinie i prelegentka konferencji oświatowych. Edukacja jest jej pasją –
od lat opracowuje i wdraża programy oraz narzędzia wspierające dobrostan uczniów, a także wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego i mentalnego.

⌚Czas szkolenia: 3 h

🧾 Cena: od 1800 zł
(w zależności od formy szkolenia oraz ilości osób)

Koszt zawiera: 

  • Pakiet materiałów szkoleniowych: przykładowy wzór Regulaminu oraz niezbędne załączniki.
  • Elektroniczne  zaświadczenie dla każdego uczestnika na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.
  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

W przypadku pytań skontaktuj się z ekspertem
ds. organizacji szkoleń 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”

Kurs Trenera TUS Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia