Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży oraz ich zdrowia psychicznego w codziennej praktyce szkolnej

📆 Terminy:

  • 19.02.2025 r.
  • 27.03.2025 r.

🕔 Godzina: 17:00 – 20:00

🧾 Cena: 250 zł/os

 💻Forma: Online na żywo 

Koszt zawiera:

  • Pakiet materiałów szkoleniowych
  • Zaświadczenie dla każdego uczestnika wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.

Szkoła jest nie tylko miejscem zdobywania wiedzy, ale również przestrzenią, w której dobrostan uczniów powinien być priorytetem.
Troska o psychiczne, emocjonalne
i fizyczne samopoczucie uczniów jest taka ważna, że wpływa na proces edukacyjny i relacje w szkole.

Zapraszamy na wyjątkowe szkolenie, podczas którego nauczyciele w praktyczny sposób zostaną zapoznani ze sprawdzonymi strategiami i doskonałymi narzędziami, które można wdrożyć w praktyce szkolnej, by wzmocnić różne aspekty dobrostanu uczniów: pozytywne emocje, zaangażowanie, pozytywne relacje, motywację i osiągnięcia. Warto przypomnieć, iż jednym z priorytetów MEN w roku szkolnym 2024/2025 jest wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży oraz ich zdrowia psychicznego. Tworzenie środowiska, które wspiera dobrostan uczniów jest inwestycją w przyszłość, gdyż zdrowi, szczęśliwi i dobrze przystosowani uczniowie są bardziej przygotowani do osiągnięcia sukcesu nie tylko w szkole, ale także w dorosłym życiu

Adresaci: nauczyciele szkół, przedszkoli i placówek oświatowych

Cele szkolenia:

  1. Przedstawienie najważniejszych strategii i narzędzi wspierających dobrostan psychiczny ucznia.
  2. Wskazanie związku pomiędzy budowaniem dobrostanu szkolnego a indywidualnymi osiągnięciami, zaangażowaniem i motywacją uczniów.

Program:

  1. Dobrostan szkolny i dobrostan ucznia – wprowadzenie do zagadnienia.
  2. Rezyliencja i dobrostan w edukacji jako kluczowe fundamenty szkoły przyszłości.
  3. Metody i narzędzia wspierające dobrostan ucznia w następujących aspektach:

    – zasoby do odkrycia;
    – emocje do przepracowania;
    – stres do oswojenia

  4. Techniki komunikacyjne kształtujące pozytywne relacje w szkole i klasie
    oraz dobrostan ucznia:
    – aktywne słuchanie
    – umiejętność zadawania pytań,

    – informacja zwrotna,
    – komunikacja afirmująca

  5. Efektywne metody wspierania osiągnięć, zaangażowania i motywacji uczniów.

  6. Podsumowanie – pytania i odpowiedzi

  7.  

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych

Formularz zgłoszeniowy

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”