Strona główna » TUS pro

Kurs Trenera TUS Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia.

Treningu Umiejętności Społecznych I i II to kurs doskonalący, który potwierdzają nabycie kompetencji do prowadzenia zajęć jako Trener TUS z dziećmi i młodzieżą borykających się z różnymi trudnościami w funkcjonowaniu społecznym.

Online - Na żywo

Koszt: 699 zł/os.

Godziny:
I dzień: 9:00 - 14:45
II dzień: 9:00 - 14:45

Płatność: faktury wystawiamy w dniu kursu.

Stacjonarnie - Warszawa

Koszt: 699 zł/os.

Godziny:
I dzień: 9:00 - 14:45
II dzień: 9:00 - 14:45

Płatność: faktury wystawiamy przed kursem. Koszt zawiera lunch oraz serwis kawowy.

Uczestnik otrzyma:

Imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu trenera TUS, wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3

Pakiet materiałów szkoleniowych.

Kurs Tus - Program szkolenia

Uczestnicy:
zyskają kompleksowe, profesjonalne i solidne podstawy praktyczne i teoretyczne umiejętności niezbędnych do efektywnego prowadzenia zajęć TUS, co przyczyni się do lepszego rozumienia i wsparcia rozwoju społeczno-emocjonalnego uczniów oraz na profesjonalne zarządzanie i dokumentowanie własnej pracy edukacyjnej. Zapoznają się z założeniami pracy grupowej oraz zasadami tworzenia grup oraz prowadzenia zajęć. Podczas kursu uczestnicy będą tworzyć zestaw narzędzi niezbędnych do rozpoczęcia pracy jako trener umiejętności społecznych (w tym propozycje tematów, zabaw, aktywności, przykłady instrukcji, komunikatów i sposobów motywowania dzieci do zmiany trudnych czy wręcz niebezpiecznych zachowań na bardziej akceptowane społecznie). 

Adresaci:
Kurs TUS skierowany jest do osób pracujących z dziećmi i młodzieżą (nauczycieli szkół, przedszkoli, ośrodków szkolno-wychowawczych, psychologów, pedagogów, pedagogów specjalnych, logopedów, terapeutów, terapeutów SI) oraz innych zainteresowanych, którzy prowadzą lub będą prowadzić zajęcia jako trener TUS.

Cel główny szkolenia:
Zapoznanie nauczycieli z założeniami kursu TUS – Treningu Umiejętności Społecznych (zasady tworzenia grup oraz prowadzenia zajęć). Uczestnicy przygotują plan pracy grupy oraz zestaw pomysłów i materiałów do pracy własnej.

Korzyści:

  • Poznają metody planowania przebiegu zajęć grupowych oraz zasady doboru uczestników do grup treningu umiejętności społecznych.
  • Przygotują przykładowy plan zajęć grupowych do danej grupy wiekowej oraz potrzeb dzieci.
  • Poznają sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami podczas zajęć.

Metodologia: Kurs prowadzony będzie w formie interaktywnych wykładów, ćwiczeń praktycznych i dyskusji grupowych. Zastosowanie tych form zapewni uczestnikom maksymalne zaangażowanie oraz skuteczność przyswajania umiejętności.

Zaświadczenia: Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie ukończenia kursu Trenera TUS I i II stopnia.



Uwagi:

  • Kursy online odbywają się na żywo na platformie ClickMeeting.
  • Nie trzeba niczego instalować. Dostęp jest poprzez link, który wysyłamy dzień przed kursem na maila podanego w zgłoszeniu.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie kursu a także po zakończeniu.
  • Zaświadczenie Trenera TUS oraz  materiały szkoleniowe wysyłamy po zakończeniu kursie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniach osobistych adresów mailowych do wysłania  linku na szkolenie,  zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.



Uwaga!

Zapis na kurs jest potwierdzeniem udziału w wybranej edycji.
Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc prosimy o przemyślane zapisy!
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

Możliwość zamówienia  Kursu TUS I i II stopnia online lub stacjonarnie w całej Polsce.
Koszt ustalamy indywidualnie 📞 796686600


 

Formularz zgłoszeniowy

Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia

Dr. John Smith — Founder & CEO.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Opinie uczestników

Szkolenie TUS online na poziomie, spora dawka wiedzy przekazana przez praktykującego zawodowca (dziękuję, Pani Iwono!), dużo ćwiczeń w grupach. Otrzymałam materiały i certyfikat. Polecam.
_Zuzanna _
Opinia z: Google
Centrum Kształcenia EUREKA to solidny i rzeczowy partner. Połączenie szerokiego doświadczenia biznesowego, z wiedzą i obserwacją zjawisk związanych z analizą potrzeb szkoleniowych, daje podstawę do budowania i rozwijania partnerstwa i rozwijania umiejętności i wiedzy.
Iwona Jędruszczuk
Opinia z: Google
Gorąco polecam szkolenia! Trenerzy posiadają ogromną wiedzę, zarówno teoretyczną jak i praktyczną, którą potrafią przekazać w przystępny i interesujący sposób. Dobrze zainwestowane pieniądze 😉
Renata Wojciechowska
Opinia z: Google
Polecam kursy w Centrum Kształcenia Eureka. Jestem po kursie z TUS z Panią Moniką Siuchta. Jestem zachwycona. Wiedza, praktyczna którą otrzymałam jest dla mnie bardzo cenna. Dziękuję za cenne materiały które z pewnością ułatwią mi pracę. Ponadto przemiły głos. Pozdrawiam i dziękuję
Autyzm 2021
Opinia z: Google
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”

PROGRAM TUS (JP)

Dzień I

1.Trening Umiejętności Społecznych – dlaczego warto?

– czym jest TUS i jakie umiejętności rozwija?
– kluczowe zasady i cele TUS I i II stopnia
– uczenie przez doświadczenie – skuteczna metoda pracy
– praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

2.Tworzenie efektywnych grup TUS

– jak dobrać uczestników – optymalna liczebność, wiek, podobne potrzeby
– jak stworzyć grupę, która dobrze współpracuje?

3.Emocje na start

– jak uczyć rozpoznawania i wyrażania emocji?
– emocje jako fundament efektywnej komunikacji

4.Zarządzanie emocjami i stresem

– skuteczne techniki pracy z emocjami
– jak pomagać dzieciom w radzeniu sobie ze stresem?

5.Komunikacja – klucz do sukcesu

– rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci
– znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
– nauka słuchania, a style zachowań

Dzień II

1.Trudne sytuacje? Zawsze znajdzie się rozwiązanie

– jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami?
– konflikty w grupie – jak je rozwiązywać?
– narzędzia do pracy z agresją i wycofaniem

2.Pozytywne wzmocnienia w praktyce

–  techniki pozytywnego wzmocnienia zachowań
– skuteczna motywacja w pracy z dziećmi.

3.Praca własna trenera TUS – doskonalenie umiejętności

– jak oceniać swoje działania?
– co zrobić, aby być lepszym trenerem?

4.Kreatywne narzędzia do pracy z grupą

–  tworzenie angażujących materiałów do TUS?
– gry, karty pracy, ćwiczenia, case study – twoje narzędzia sukcesu

Dlaczego warto wybrać to szkolenie?

– Praktyczne narzędzia – poznasz sprawdzone techniki pracy z dziećmi.
– Profesjonalne wsparcie -nauczysz się, jak prowadzić efektywne zajęcia
TUS I i II stopnia.
– Kompleksowa wiedza – od emocji po rozwiązywanie konfliktów – wszystko, czego potrzebujesz, by być skutecznym trenerem
– Praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – nauczysz się, jak dostosować treningi do specyficznych potrzeb osób

PROGRAM TUS 

1. Wprowadzenie
– Definicja i znaczenie umiejętności społecznych.
– Zadania rozwojowe w poszczególnych fazach rozwoju społeczno-emocjonalnego.
– Czynniki wpływające na rozwój społeczno-emocjonalny i zaburzenia.
– Przegląd programów Treningu Umiejętności Społecznych.

2. Organizacja zajęć
– Przygotowanie do zajęć TUS.
– Diagnoza uczestników i dobór do grup.
– Omówienie metod, technik i narzędzi używanych w TUS.
– Schemat typowej lekcji TUS.

3. Emocje
– Ćwiczenia na rozpoznawanie i radzenie sobie z emocjami własnymi i innych.

4. Komunikacja interpersonalna
– Techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
– Identyfikacja i przełamywanie barier komunikacyjnych.

5. Normy społeczne (1 godzina)
– Ćwiczenia na zrozumienie i stosowanie norm społecznych w różnych kontekstach.

6. Teoria umysłu
– Ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia perspektyw i intencji innych osób.

7. Samowiedza i samoświadomość
– Ćwiczenia na rozwijanie autoprezentacji i rozpoznawanie różnic oraz podobieństw międzyludzkich.

8. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych
– Strategie zarządzania stresem i efektywnego rozwiązywania problemów.

9. Współpraca
– Ćwiczenia na budowanie efektywnej współpracy i rozwiązywanie konfliktów.

10. Asertywność
– Rozwój asertywności i rozumienie granic własnych i innych.

11. Podsumowanie kursu
– Przegląd nabytych umiejętności.
– Planowanie zastosowania umiejętności w praktyce edukacyjnej.
– Zbieranie feedbacku i ewaluacja kursu.

Wykładowca: Psychoprofilaktyk społeczny, pedagog, logopeda, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, rewalidator osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera, doradca zawodowy, coach. Prowadzi zajęcia indywidualne i grupowe w ramach trzech obszarów: pomocy psychologiczno-pedagogicznej, kształcenia specjalnego i wczesnego wspomagania rozwoju
Pracuje w szkole jako logopeda, trener TUS, prowadzi zajęcia z elementami terapii ręki w ramach rewalidacji.
Pracuje jako specjalista logopeda w Hospicjum „Caritas”
Jest członkiem powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności, orzeka komisyjnie dzieci i dorosłych.
Aktywnie współpracuje jako trener, edukator prowadząc szkolenia dla różnych ośrodków doskonalenia nauczycieli w całej Polsce.