Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych, profilaktyka uzależnień.

Cel ogólny: Zwiększenie świadomości i kompetencji nauczycieli w zakresie wspierania zdrowia psychicznego uczniów oraz przeciwdziałania przemocy rówieśniczej.

Cele szczegółowe:

  • Rozpoznawanie sygnałów kryzysu psychicznego u uczniów.
  • Umiejętność reagowania na przemoc rówieśniczą.
  • Współpraca z rodzicami i specjalistami w zakresie wsparcia uczniów.

Korzyści dla uczestnika:

  • Zyskasz pewność działania w sytuacjach kryzysowych.
  • Nauczysz się chronić uczniów przed przemocą i uzależnieniami.
  • Będziesz wspierać zdrowie psychiczne uczniów każdego dnia.

Program szkolenia:

  • Rodzaje przemocy rówieśniczej i ich objawy.
  • Kryzys psychiczny ucznia – sygnały ostrzegawcze.
  • Profilaktyka uzależnień – praktyczne rozwiązania.
  • Budowanie systemu wsparcia w szkole.
  • Dobre praktyki współpracy z rodzicami i instytucjami.

Metody i formy pracy:

  • Studium przypadku.
  • Miniwykład i dyskusja moderowana.
  • Symulacje sytuacji trudnych.
  • Tworzenie szkolnego planu reagowania i wsparcia.

Oczekiwane rezultaty szkolenia:

  • Uczestnik zna objawy kryzysu psychicznego i przemocy.
  • Umie odpowiednio zareagować i przekazać wsparcie.
  • Wzmacnia pozytywny klimat szkoły i bezpieczeństwo uczniów.

Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje:

📜 Imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, wydane na podstawie § 23 ust. 2 i 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 z późn. zm.). Zaświadczenia przesyłamy w formie elektronicznej.
📚 Pakiet materiałów szkoleniowych – pomocnych w codziennej pracy oraz utrwalających zdobytą wiedzę.

Koszt i płatność:

💰 Koszt szkolenia ustalany jest indywidualnie – zależy od wybranej formy oraz liczby uczestników.
🕓 Płatność możliwa po szkoleniu – z dogodnym, wydłużonym terminem płatności.

Czas szkolenia: 3 h

Masz pytania lub chcesz uzyskać ofertę?
📞 Skontaktuj się z naszym ekspertem ds. organizacji szkoleń:
tel. 796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Przewijanie do góry

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”