Nadzór pedagogiczny i realizacja zadań kontrolnych
– nowe obowiązki szkół w roku szkolnym 2025/2026

📅Terminy:

  • 11.08.2025 r.
  • 24.09.2025 r.

💻Forma szkolenia: online na żywo lub wykup nagrania

🕐Godzina: 9:00 – 12:00

💰Koszt: 350 zł/os

📌 Nie możesz uczestniczyć na żywo?
Nic straconego! Zakup dostęp do nagrania i skorzystać z wiedzy w dogodnym momencie.

✅ Dostęp 24/7
✅ Materiały szkoleniowe w pakiecie
✅ Certyfikat po obejrzeniu

Co zyskujesz?

Koszt zawiera:

  • 📕Elektroniczne zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3

    📄Pakiet materiałów szkoleniowych.

Nowe kierunki kontroli kuratoriów to nie tylko obowiązek, ale także szansa na podniesienie jakości pracy szkoły. Szkolenie przygotowuje nauczycieli i dyrektorów do wdrożenia zaleceń z zakresu nadzoru pedagogicznego: zapewnienia gorącego posiłku, aktywności fizycznej oraz zgodności kształcenia zawodowego z podstawami programowymi.

Cel ogólny: Przygotowanie nauczycieli i kadry kierowniczej do realizacji zadań wynikających
z kierunków kontroli tematycznych w roku szkolnym 2025/2026.

Cele szczegółowe:

  • Znajomość wymagań dotyczących zapewnienia uczniom jednego gorącego posiłku.
  • Zrozumienie zasad organizacji aktywności fizycznej w ramach zajęć WF.
  • Weryfikacja zgodności kształcenia zawodowego z podstawami programowymi i przepisami prawa (szkoły branżowe/technika).

Korzyści dla uczestnika:

  • Dowiesz się, jak przygotować się do kontroli kuratorium bez stresu.
  • Poznasz konkretne rozwiązania organizacyjne dla posiłków i aktywności fizycznej.
  • Otrzymasz wzory dokumentów i dobre praktyki gotowe do wdrożenia.
  • Zyskasz większą pewność w realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego.

Program szkolenia:

1.Szkoły podstawowe:

  • Jak zapewnić uczniom gorący posiłek – organizacja, dokumentacja, współpraca z organem prowadzącym.
  • Tworzenie warunków do spożywania posiłku – aspekty organizacyjne i wychowawcze.
  • Aktywność fizyczna w ramach WF – jak zwiększyć zaangażowanie uczniów? Analiza przykładów dobrych praktyk.
  • Zasady ewidencji i dokumentowania zajęć wychowania fizycznego.
  •  

2. Szkoły branżowe I stopnia i technika:

  • Przygotowanie uczniów do zdobycia prawa jazdy kat. B, C, C+E – wymagania, programy, zasady współpracy z ODTJ i szkołami jazdy.
  • Kwalifikacja wstępna w zawodach transportowych – jak zorganizować?
  • Weryfikacja zgodności podstaw programowych z dokumentacją szkolną – arkusze, plany nauczania, dzienniki.
    •  

Metody i formy pracy:

  • Studium przypadku – analiza dokumentacji szkolnej.
  • Miniwykład z prezentacją aktualnych regulacji prawnych.
  • Praca w grupach – opracowanie procedur i narzędzi kontrolnych.
  • Dyskusja moderowana i wymiana doświadczeń.

Oczekiwane rezultaty szkolenia:

  • Uczestnicy znają wytyczne kontroli i potrafią dostosować działania szkoły do ich realizacji.
  • Nauczyciele WF i wychowawcy wdrażają działania sprzyjające aktywności fizycznej i zdrowemu odżywianiu.
  • Szkoły zawodowe dostosowują programy kształcenia do obowiązujących przepisów.
Przewijanie do góry

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”