Termin: 17 i 18.10.2025 r.
📌Miejsce konferencji: https://www.branthotel.pl/
- Mercure Wiązowna Brant Ul. Równa 20, Majdan 05-462 Wiązowna (okolice Warszawy)
I dzień: 10:00 – 19:00
II dzień: 9:00 – 15:00
Koszt zawiera:
Certyfikat oraz zaświadczenie wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3
Pakiet materiałów szkoleniowych.
Ilość miejsc jest ograniczona!
Decyduje kolejność zgłoszeń
Zapisy do 15 września 2025 r. do godziny 23:00
Faktura z 7, 14 lub wydłużonym terminem płatności wystawiana jest po otrzymaniu formularza zgłoszeniowego
Wariant bez noclegu
-
Nocleg we własnym zakresie
-
Śniadanie we własnym zakresie
-
Kącik kawowy
-
Obiad I i II dnia
Wariant z noclegiem
-
Nocleg w hotelu
-
Śniadanie II dzień
-
Kącik kawowy
-
Obiad I i II dnia
Szczegółowy program konferencji:
Dzień I – piątek, 17 października 2025 r.
PRAWO I BEZPIECZEŃSTWO W EDUKACJI
10:00 – 11:00 – Rejestracja uczestników, powitalna kawa
11:00 – 11:30 – Otwarcie konferencji, informacje organizacyjne
11:30 – 13:30 – Moduł I (Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk)
- Kontrola zarządcza w praktyce. Jak się przygotować, przeprowadzić i wdrożyć kontrolę zarządczą w szkole, przedszkolu i placówce oświatowej?
13:30 – 14:30 – Przerwa obiadowa
14:30 – 15:30 – Moduł II (Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk)
- Kierunki polityki oświatowej państwa na rok 2025/2026 oraz najnowsze zmiany w przepisach prawa oświatowego
15:30 – 17:00 – Moduł III (Dr Edyta Pagel)
- Dyrektor wobec wyzwań sztucznej inteligencji – lider zmian czy obserwator?
17:00 – 17:15 – Przerwa kawowa
17:15-18:45 – Moduł IV (Dr Edyta Pagel)
- Jak reagować na hejt w środowisku szkolnym? Bezpieczeństwo psychiczne społeczności szkolnej
19:00 – Wspólna kolacja integracyjna
Dzień II sobota, 18 października 2025 r.
PRZYWÓDZTWO I ROZWÓJ OSOBISTY DYREKTORA
8:00 – 9:00 – Śniadanie (wariant noclegowy)
9:00 – 10:00 – Moduł V (Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk)
- Statut szkoły, przedszkola, placówki oświatowej zgodnie z aktualnymi przepisami prawa. Dobre praktyki, wnioski, rekomendacje
10:00 – 11:30 – Moduł VI (Joanna Pomagruk)
- Mediacje w szkole – siła rozwiązywania konfliktów i budowania porozumienia
11:30-12:00 – Przerwa kawowa
12:00-13:30 – Moduł VII (Joanna Pomagruk)
- Regulacja emocjonalna w pracy dyrektora. Jak zadbać o siebie i swój zespół?
13:30 – 14:30 – Moduł VIII (Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk)
- Moc skutecznego lidera. Przywództwo edukacyjne w praktyce szkolnej
14:30-14:45 – Zakończenie konferencji
15:00 – Wspólny obiad
Prelegenci:

Aneta Bartoszczyk – Trochimiuk
Certyfikowany trener, coach, edukator, wykładowca akademicki; wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Absolwentka studiów wyższych magisterskich na kierunku filologia polska na UMCS w Lublinie, a także podyplomowych studiów z zakresu zarządzania oświatą. Ukończyła również akredytowane przez Izbę Coachingu podyplomowe studia coaching i mentoring na UMCS w Lublinie. Edukacja jest jej pasją – od lat wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego oraz mentalnego. Swoje doświadczenie i pasję realizuje jako dyrektor niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli Eureka Centrum Kształcenia.

Joanna Pomagruk
Certyfikowana trenerka oraz wykładowczyni doskonaląca umiejętności interpersonalne oraz specjalizująca się w tematyce stresu, trudnych zachowaniach oraz mediacji. Mediatorka ds. rodzinnych, cywilnych oraz karnych i nieletnich przy Sądzie Okręgowym we Wrocławiu. Trenerka TUS I i II stopnia, również dla osób w spektrum autyzmu oraz Instruktorka odnowy psychosomatycznej. Absolwentka studiów licencjackich z zakresu oligofrenopedagogiki, studiów magisterskich o specjalizacji psychologia i zarządzanie kapitałem ludzkim, studiów podyplomowych mediacje w biznesie, z zakresu dialogu motywującego i instruktora odnowy psychosomatycznej, a także szkoły trenerskiej.
Obecnie doktorantka Uniwersytetu Wrocławskiego na wydziale pedagogiki. Tytuł pracy: Stres zawodowy nauczycieli a komunikacja i dyrektywność w relacjach z uczniami klas 6. – 8. szkół podstawowych. Praca napisana pod kierunkiem prof. UAM dr hab. Jacka Pyżalskiego oraz prof. UWr dr hab. Piotra Plichty.

Dr Edyta Pagel
Doktor nauk humanistycznych, doświadczony wykładowca akademicki, od 29 lat uczy studentów m.in. na studiach pedagogicznych- licencjackich, magisterskich i podyplomowych, gdzie prowadzi wykłady, ćwiczenia, konwersatoria i seminaria. Prowadzi szkolenia stacjonarne i webinary dla nauczycieli oraz kadry kierowniczej sektora edukacji. Sprawowała i sprawuje liczne funkcje akademickie m.in.: prodziekana, dziekana, prorektora, członka wielu komisji uczelnianych. Posiada międzynarodowe certyfikaty ze szkoleń zarządzania uczelnią i edukacją, które odbywały się zagranicą. Członek Komisji Dyscyplinarnej Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2020-2024), a także ekspert w programach telewizyjnych. Uczestniczka wielu konferencji międzynarodowych i autorka tekstów.
Dlaczego warto wziąć udział w konferencji?
1. Zdobędziesz aktualną i praktyczną wiedzę z zakresu prawa oświatowego
– poznasz najnowsze zmiany, interpretacje i dobre praktyki w zakresie kontroli zarządczej, statutu i nadzoru pedagogicznego.
2. Przygotujesz swoją placówkę do wyzwań roku szkolnego 2025/2026
– dzięki analizie kierunków polityki oświatowej, nowych regulacji oraz wpływu technologii na zarządzanie edukacją.
3. Wzmocnisz swoje kompetencje jako lider edukacyjny
– dowiesz się, jak budować skuteczny zespół, jak działać w sytuacjach konfliktowych oraz jak przewodzić z mocą i empatią.
4. Poznasz skuteczne strategie przeciwdziałania hejtowi i napięciom społecznym
w szkole – otrzymasz konkretne narzędzia do pracy z zespołem, uczniami i rodzicami w wymagających sytuacjach.
5. Nauczysz się, jak dbać o swoją kondycję psychiczną i regulację emocjonalną
– poznasz metody wspierania siebie i zespołu w codziennych wyzwaniach pracy dyrektora.
6. Zainspirujesz się dobrymi praktykami z innych placówek
– usłyszysz sprawdzone rozwiązania, które możesz wdrożyć u siebie.
7. Nawiążesz wartościowe kontakty i wymienisz się doświadczeniami
– spotkasz liderów edukacji, którzy – tak jak Ty – szukają mądrych i trwałych rozwiązań.
8. Otrzymasz komplet materiałów konferencyjnych, certyfikat i zaświadczenie zgodne z rozporządzeniem MEN
– dzięki temu łatwiej wdrożysz zdobytą wiedzę w praktyce.
9. Każdy uczestnik otrzymuje 10% rabatu do końca 2025 r. na pełną ofertę szkoleniową skierowaną do kadry placówki od Eureka Centrum Kształcenia