Terminy:
- 6.12.2025 r.
- 21.01.2026 r.
Godzina: 9:00 – 16:00
Cena: 500 zł/os
Forma: online na żywo
- Płatność na podstawie faktury wystawianej po szkoleniu. Na życzenie możemy wystawić fakturę także od razu po zapisie lub według ustaleń.
Koszt zawiera:
📜Certyfikat + zaświadczenie MEN wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.
📚Pakiet materiałów szkoleniowych
*Możliwość zamówienia szkolenia dla rady stacjonarnie lub online w innym terminie
Odimienna metoda nauki czytania to nowatorski program edukacyjny, który został zatwierdzony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i pozwala na wczesne wprowadzenie dzieci w świat pisma. Metoda ta rozwija zarówno technikę czytania, jak i zrozumienie tekstu, zaczynając pracę z dziećmi już od trzeciego roku życia. Bazuje na założeniu, że proces czytania można uczynić naturalnym i intuicyjnym poprzez rozpoczęcie od imienia dziecka, które staje się dla niego „pierwszym słowem” i punktem wyjścia do poznawania alfabetu. W trakcie zajęć nauczyciel stwarza sytuacje do odkrywania przez dziecko zasad alfabetu, na przykład za pomocą gier i zabaw, które pobudzają ciekawość i logiczne myślenie. Dziecko poznaje litery i ich znaczenie, ucząc się rozpoznawania wzorców oraz odkrywania ukrytej w literach logiki – co pozwala mu krok po kroku zrozumieć „kod” języka pisanego. Dzięki temu metoda wspiera rozwój rozumienia tekstu już od pierwszych lat życia, w sposób przystępny i przyjazny dla dzieci.
ADRESACI: nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, doradcy metodyczni, studenci kierunków pedagogicznych, rodzice i inni zainteresowani.
CELE GŁÓWNE:
- Jak skutecznie wprowadzić dziecko w świat pisma? Od czego najlepiej zacząć: od liter, dźwięków, słów, a może zdań? Co powinno być pierwszym krokiem – czytanie, pisanie, a może jeszcze coś innego? Wielu rodziców i nauczycieli zadaje sobie te pytania, poszukując najlepszej drogi do nauki języka pisanego. Autorka proponuje podejście, w którym początek nauki pisma wiąże się z czymś osobistym – literami imienia dziecka. Dzięki temu dziecko w naturalny sposób uczy się pierwszych liter w kontekście, który jest mu bliski i ważny, co pomaga wzbudzić zainteresowanie pismem i prowadzi do stopniowego, przyjaznego wprowadzenia w świat języka pisanego.KORZYŚCI/ uczestnicy szkolenia:
Będą wiedzieć jakie są założenia programu kształcenia opracowanego przez dr I. Majchrzak.
Zrozumieją, co jest najważniejsze w nauce czytania, z jakich etapów się ona składa zgodnie z koncepcją autorki.
Będą potrafić przeprowadzić inicjację – wtajemniczenie dziecka w świat pisma.
Opracują i poprowadzą ćwiczenia i zabawy zgodne z założeniami poznanej metody.
Poznają naturalny sposobu nauki czytania zgodnego z dynamiką rozwoju dziecka wg koncepcji I. Majchrzak.
Przyswoją metodyki nauczania w oparciu o autorskie materiały.
PROGRAM:
- Inicjacja – wtajemniczenie dziecka w świat pisma, ćwiczenia o charakterze zabawowo- analitycznym.
- Ściana pełna liter – wizualny system dydaktyczny, którego podstawowym ćwiczeniem jest prezentacja alfabetu wraz z grą w loteryjkę.
- Nazywanie świata – zabawy intelektualno – ruchowe polegające na dokładaniu wylosowanych kartek z nazwami do odpowiednich przedmiotów.
- Gry czytelnicze- przyporządkowywanie wyrazów a następnie całych zdań do odpowiadających im ilustracji.
- Ćwiczenia praktyczne – opracowywanie i prowadzenie ćwiczeń i zabaw z zastosowaniem poznanej metody.
Wykaz materiałów dla uczestnika: – Program ,, Nazywanie świata” – odimienna metoda nauki czytania dr I. Majchrzak, opracowanie A. Kozieł-Wójcik, zalecenia szczegółowe, ,,W obronie dziecięcego rozumu ‘’- tekst autorstwa I. Majchrzak, alfabet demonstracyjny, targ liter, dyplom dla uczestnika w grze dydaktycznej,
Prowadząca: Edukator z wieloletnim doświadczeniem i bliską współpracą z dr Ireną Majchrzak. Zapewnia wysoki poziom merytoryczny szkoleń oraz wierność ideom twórczyni metody odimiennej. Została przez dr Irenę Majchrzak upoważniona i w pełni zaakceptowana do prowadzenia szkoleń w tym zakresie.
