Szkolna ocena funkcjonowania ucznia – nowy obowiązek i nowe podejście w edukacji włączającej od 1 września 2025 r.

📆 Terminy szkolenia:

  • 17.09.2025 r.
  • 26.09.2025 r.

🕔 Godzina: 9:00 – 12:00

🧾 Cena: 300 zł/os

 💻Forma szkolenia: Online na żywo lub wykup nagrania

📌 Nie możesz uczestniczyć na żywo?
Nic straconego! Zakup dostęp do nagrania i skorzystać z wiedzy w dogodnym momencie.

✅ Dostęp 24/7
✅ Materiały szkoleniowe w pakiecie
✅ Certyfikat po obejrzeniu

Koszt zawiera:

📕Elektroniczne zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3

📄Pakiet materiałów szkoleniowych.

Korzyści z udziału:

Po szkoleniu uczestnik:

    • pozna założenia i strukturę nowej Szkolnej Oceny Funkcjonalnej,
    • dowie się, jak prawidłowo prowadzić kierowaną obserwację pedagogiczną jako element oceny,
    • zdobędzie praktyczne umiejętności w zakresie analizy i interpretacji wyników oceny funkcjonalnej,
    • nauczy się planować działania wspierające dzieci/uczniów na podstawie wyników oceny,
    • otrzyma wzory dokumentów i narzędzia do wykorzystania w codziennej praktyce

Program szkolenia:

1.Szersza perspektywa oceny ucznia: kto, co i po co oceniamy:

  • idea oceny funkcjonalnej w edukacji włączającej
  • wielowymiarowość diagnozy: dziecko – rodzina – szkoła – środowisko lokalne.

2. Wprowadzenie do modelu biopsychospołecznego (ICF):

  • klasyfikacja ICF jako podstawa planowania wsparcia
  • zrozumienie funkcjonowania dziecka w kontekście różnych obszarów rozwoju.

3. Etapy procesu oceny funkcjonalnej w placówce oświatowej:

  • organizacja działań zespołu nauczycieli i specjalistów
  • rola dokumentacji i rozmów z rodzicami/opiekunami.

4. Kwestionariusz Szkolnej Oceny Funkcjonalnej – struktura i zastosowanie:

  • jak wypełniać, interpretować i analizować wyniki
  • kiedy stosować ocenę, komu i jak ją udostępniać.

5. Narzędzia pomocnicze i formularze wspierające ocenę funkcjonalną:

  • obserwacja pedagogiczna krok po kroku
  • proste narzędzia ułatwiające zebranie danych.

6. Planowanie wsparcia w oparciu o wyniki oceny:

  • obowiązki nauczycieli i specjalistów
  • przykłady działań indywidualnych i zespołowych.

7. Po diagnostyczne działania wspierające ucznia i rodzinę:

  • współpraca z rodzicami, specjalistami i instytucjami zewnętrznymi
  • jak prowadzić dokumentację działań wspierających.

8. Sesja Q&A – pytania uczestników i odpowiedzi eksperta.

Aneta Bartoszczyk – Trochimiuk – certyfikowany trener, coach, edukator, wykładowca akademicki; wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Absolwentka studiów wyższych magisterskich na kierunku filologia polska na UMCS w Lublinie, a także podyplomowych studiów z zakresu zarządzania oświatą. Ukończyła również akredytowane przez Izbę Coachingu podyplomowe studia coaching i mentoring na UMCS w Lublinie. Edukacja jest jej pasją – od lat wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego oraz mentalnego. Swoje doświadczenie i pasję realizuje jako dyrektor niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli Eureka Centrum Kształcenia.

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych

Formularz zgłoszeniowy

Przewijanie do góry

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”