-
8.12.2025 r.
-
18.12.2025 r.
-
14.01.2026 r.
-
20.01.2026 r.
-
17:00 - 20:00
-
Online na żywo
-
350 zł/os
-
Możliwość zakupu nagrania ze szkolenia
Pierwsze półrocze roku szkolnego 2025/2026 już prawie za nami — to idealny moment, by zatrzymać się, spojrzeć na efekty naszej pracy i wyciągnąć wnioski, które realnie wzmocnią jakość funkcjonowania szkoły. Podczas tego szkolenia uporządkujemy kluczowe obszary nadzoru pedagogicznego, omówimy wyniki i rekomendacje oraz pokażemy sprawdzone narzędzia do przygotowania rzetelnego podsumowania. Jasno, konkretnie i praktycznie — tak, aby dalsza praca była jeszcze bardziej świadoma i efektywna.
Uczestnicy otrzymają:
- Przykładowy scenariusz zebrania rady pedagogicznej podsumowującego pracę w I półroczu roku szkolnego 2025/2026.
- Przykładowe sprawozdanie dyrektora z nadzoru pedagogicznego za I półrocze – zawierające wyniki, wnioski i rekomendacje.
- Zestaw arkuszy i narzędzi analitycznych:
- arkusz samoanalizy nauczyciela,
- arkusz analizy zespołu,
- arkusz oceny efektywności PPP,
- wzory uchwał,
- lista wniosków i rekomendacji do wykorzystania w pracy.
Uczestnik szkolenia:
- usystematyzują wiedzę dotyczącą zasad, zakresów i obowiązków związanych z podsumowaniem pracy szkoły po I półroczu roku szkolnego 2025/2026,
- poznają efektywne rozwiązania i dobre praktyki w zakresie dokumentowania oraz przeprowadzania podsumowania I półrocza,
- nabędą umiejętność przygotowania i prowadzenia zebrania rady pedagogicznej podsumowującego I półrocze,
otrzymają gotowe narzędzia (arkusze, wzory, scenariusze), które mogą natychmiast wdrożyć w swojej placówce.
Program szkolenia:
1. Podsumowanie I półrocza w świetle przepisów prawa oświatowego
- Aktualne obowiązki dyrektora i nauczycieli po I półroczu roku szkolnego 2025/2026.
- Zakres podsumowania wynikający z przepisów prawa (nadzór pedagogiczny, dokumentacja, sprawozdawczość).
- Standardy i minimalne wymagania dotyczące raportowania.
2. Szczegółowy scenariusz zebrania rady pedagogicznej podsumowującego pracę w I półroczu
- Struktura zebrania RP – przebieg punkt po punkcie.
- Przykładowe elementy: analiza wyników, wnioski, rekomendacje, uchwały.
- Jak prowadzić zebranie sprawnie, merytorycznie i zgodnie z przepisami.
3. Wyniki, wnioski i rekomendacje z nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły
- kontrola przestrzegania przepisów prawa w szkole:
- najczęstsze obszary ryzyka;
- kontrola przebiegu procesów kształcenia i wychowania:
- obserwacje zajęć w I półroczu: wnioski, dobre praktyki, rekomendacje;
- analiza realizacji podstawy programowej i organizacji procesów edukacyjnych.
4. Ocena efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej:
- wyniki edukacyjne uczniów;
- analiza frekwencji, zachowania, bezpieczeństwa, wsparcia wychowawczego.
5. Wnioski z nadzoru pedagogicznego w zakresie wspomagania nauczycieli:
- obszary wsparcia nauczycieli;
- wnioski wynikające z obserwacji, rozmów, autoanalizy pracy pedagogicznej;
- rekomendacje do dalszego doskonalenia zawodowego.
6. Narzędzia i arkusze wykorzystywane podczas podsumowania:
- arkusz samoanalizy pracy nauczycieli;
- arkusz analizy pracy zespołów nauczycielskich;
- arkusz analizy efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- wzory i zasady podejmowania uchwał przez radę pedagogiczną;
- wnioski i rekomendacje do dalszej pracy na podstawie analiz indywidualnych i zespołowych.
7. Ocena i analiza pracy szkoły po I okresie:
- kluczowe obszary do omówienia: efektywność kształcenia, wychowanie, opieka, organizacja pracy, bezpieczeństwo, współpraca z rodzicami;
- jak formułować wnioski syntetyczne i operacyjne.
Prowadząca:
Aneta Bartoszczyk – Trochimiuk
Certyfikowany trener, coach, edukator, wykładowca akademicki; wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Absolwentka studiów wyższych magisterskich na kierunku filologia polska na UMCS w Lublinie, a także podyplomowych studiów z zakresu zarządzania oświatą. Ukończyła również akredytowane przez Izbę Coachingu podyplomowe studia coaching i mentoring na UMCS w Lublinie. Edukacja jest jej pasją – od lat wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego oraz mentalnego. Swoje doświadczenie i pasję realizuje jako dyrektor niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli Eureka Centrum Kształcenia.
