Podsumowanie pracy szkoły po I półroczu roku szkolnego 2025/2026

Szczegóły szkolenia:
  • 8.12.2025 r.
  • 18.12.2025 r.
  • 14.01.2026 r.
  • 20.01.2026 r.
  • 17:00 - 20:00
  • Online na żywo
  • 350 zł/os
  • Możliwość zakupu nagrania ze szkolenia

Pierwsze półrocze roku szkolnego 2025/2026 już prawie za nami — to idealny moment, by zatrzymać się, spojrzeć na efekty naszej pracy i wyciągnąć wnioski, które realnie wzmocnią jakość funkcjonowania szkoły. Podczas tego szkolenia uporządkujemy kluczowe obszary nadzoru pedagogicznego, omówimy wyniki i rekomendacje oraz pokażemy sprawdzone narzędzia do przygotowania rzetelnego podsumowania. Jasno, konkretnie i praktycznie — tak, aby dalsza praca była jeszcze bardziej świadoma i efektywna.

Uczestnicy otrzymają:

  • Przykładowy scenariusz zebrania rady pedagogicznej podsumowującego pracę w I półroczu roku szkolnego 2025/2026.
  • Przykładowe sprawozdanie dyrektora z nadzoru pedagogicznego za I półrocze – zawierające wyniki, wnioski i rekomendacje.
  • Zestaw arkuszy i narzędzi analitycznych:
  • arkusz samoanalizy nauczyciela,
  • arkusz analizy zespołu,
  • arkusz oceny efektywności PPP,
  • wzory uchwał,
  • lista wniosków i rekomendacji do wykorzystania w pracy.

Uczestnik szkolenia:

  • usystematyzują wiedzę dotyczącą zasad, zakresów i obowiązków związanych z podsumowaniem pracy szkoły po I półroczu roku szkolnego 2025/2026,
  • poznają efektywne rozwiązania i dobre praktyki w zakresie dokumentowania oraz przeprowadzania podsumowania I półrocza,
  • nabędą umiejętność przygotowania i prowadzenia zebrania rady pedagogicznej podsumowującego I półrocze,
  • otrzymają gotowe narzędzia (arkusze, wzory, scenariusze), które mogą natychmiast wdrożyć w swojej placówce.

Program szkolenia:

1. Podsumowanie I półrocza w świetle przepisów prawa oświatowego

  • Aktualne obowiązki dyrektora i nauczycieli po I półroczu roku szkolnego 2025/2026.
  • Zakres podsumowania wynikający z przepisów prawa (nadzór pedagogiczny, dokumentacja, sprawozdawczość).
  • Standardy i minimalne wymagania dotyczące raportowania.

2. Szczegółowy scenariusz zebrania rady pedagogicznej podsumowującego pracę w I półroczu

  • Struktura zebrania RP – przebieg punkt po punkcie.
  • Przykładowe elementy: analiza wyników, wnioski, rekomendacje, uchwały.
  • Jak prowadzić zebranie sprawnie, merytorycznie i zgodnie z przepisami.

3. Wyniki, wnioski i rekomendacje z nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły

  • kontrola przestrzegania przepisów prawa w szkole:
  • najczęstsze obszary ryzyka;
  • kontrola przebiegu procesów kształcenia i wychowania:
  • obserwacje zajęć w I półroczu: wnioski, dobre praktyki, rekomendacje;
  • analiza realizacji podstawy programowej i organizacji procesów edukacyjnych.

4. Ocena efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej:

  • wyniki edukacyjne uczniów;
  • analiza frekwencji, zachowania, bezpieczeństwa, wsparcia wychowawczego.

5. Wnioski z nadzoru pedagogicznego w zakresie wspomagania nauczycieli:

  • obszary wsparcia nauczycieli;
  • wnioski wynikające z obserwacji, rozmów, autoanalizy pracy pedagogicznej;
  • rekomendacje do dalszego doskonalenia zawodowego.

6. Narzędzia i arkusze wykorzystywane podczas podsumowania:

  • arkusz samoanalizy pracy nauczycieli;
  • arkusz analizy pracy zespołów nauczycielskich;
  • arkusz analizy efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • wzory i zasady podejmowania uchwał przez radę pedagogiczną;
  • wnioski i rekomendacje do dalszej pracy na podstawie analiz indywidualnych i zespołowych.

7. Ocena i analiza pracy szkoły po I okresie:

  • kluczowe obszary do omówienia: efektywność kształcenia, wychowanie, opieka, organizacja pracy, bezpieczeństwo, współpraca z rodzicami;
  • jak formułować wnioski syntetyczne i operacyjne.

Prowadząca:

Picture of  Aneta Bartoszczyk – Trochimiuk

Aneta Bartoszczyk – Trochimiuk

Certyfikowany trener, coach, edukator, wykładowca akademicki; wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Absolwentka studiów wyższych magisterskich na kierunku filologia polska na UMCS w Lublinie, a także podyplomowych studiów z zakresu zarządzania oświatą. Ukończyła również akredytowane przez Izbę Coachingu podyplomowe studia coaching i mentoring na UMCS w Lublinie. Edukacja jest jej pasją – od lat wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego oraz mentalnego. Swoje doświadczenie i pasję realizuje jako dyrektor niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli Eureka Centrum Kształcenia.

Formularz zgłoszenia

Przewijanie do góry

Program:

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Prowadząca:

Picture of Monika Kolon

Monika Kolon

Pedagog i socjolog (UW), oligofrenopedagog, socjoterapeutka. Od 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą, w tym z osobami ze spektrum autyzmu oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. Trener umiejętności społecznych dla grup w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzieży i młodych dorosłych. Na co dzień nauczyciel współorganizujący proces kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.