Ocena pracy i awans zawodowy nauczyciela
– nowe obowiązki dyrektora od 1 września 2025 r.

📆 Terminy szkolenia:

  • 18.09.2025 r.
  • 29.09.2025 r.

🕔 Godzina: 9:00 – 12:00

🧾 Cena: 300 zł/os

 💻Forma szkolenia: Online na żywo lub wykup nagrania

📌 Nie możesz uczestniczyć na żywo?
Nic straconego! Zakup dostęp do nagrania i skorzystać z wiedzy w dogodnym momencie.

✅ Dostęp 24/7
✅ Materiały szkoleniowe w pakiecie
✅ Certyfikat po obejrzeniu

Koszt zawiera:

📕Elektroniczne zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3

📄Pakiet materiałów szkoleniowych.

Korzyści z udziału:

  • Zrozumiesz, jak przeprowadzać ocenę pracy nauczyciela w kontekście aktualnych i planowanych przepisów.
  • Poznasz zmiany w zasadach awansu zawodowego, które wejdą w życie od roku szkolnego 2025/2026.
  • Otrzymasz praktyczne narzędzia: wzory pism, arkusze samooceny, procedury krok po kroku.
  • Dowiesz się, jak unikać najczęstszych błędów formalnych i interpretacyjnych.
  • Nauczysz się efektywnie zarządzać procesem oceniania nauczycieli w szkole lub placówce.

Program szkolenia:

  1. Aktualne podstawy prawne oceny pracy nauczyciela – co się zmienia od września 2025 r.
  2. Ocena pracy nauczyciela początkującego – obowiązki dyrektora w okresie przygotowania do zawodu.
  3. Ocena nauczyciela mianowanego i dyplomowanego – praktyczne aspekty.
  4. Wzory dokumentów związanych z oceną pracy.
  5. Procedura odwoławcza – co musi wiedzieć dyrektor i nauczyciel.
  6. Prawa i obowiązki nauczyciela w kontekście oceny pracy.
  7. Rola dyrektora w całym procesie oceny pracy nauczyciela.
  8. Powiązanie oceny pracy z awansem zawodowym nauczyciela.
  9. Pytania i odpowiedzi – sesja z prowadzącym.

Aneta Bartoszczyk – Trochimiuk – certyfikowany trener, coach, edukator, wykładowca akademicki; wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Absolwentka studiów wyższych magisterskich na kierunku filologia polska na UMCS w Lublinie, a także podyplomowych studiów z zakresu zarządzania oświatą. Ukończyła również akredytowane przez Izbę Coachingu podyplomowe studia coaching i mentoring na UMCS w Lublinie. Edukacja jest jej pasją – od lat wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego oraz mentalnego. Swoje doświadczenie i pasję realizuje jako dyrektor niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli Eureka Centrum Kształcenia.

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych

Formularz zgłoszeniowy

Przewijanie do góry

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”