Strategie dydaktyczne wspierające indywidualizację nauczania w zróżnicowanej grupie klasowej

Współczesna klasa to przestrzeń pełna różnorodności – uczniowie różnią się tempem pracy, stylem uczenia się, zainteresowaniami czy potrzebami edukacyjnymi. Jak sprawić,
by każdy uczeń czuł się zauważony i miał możliwość rozwoju na miarę swoich możliwości? Odpowiedzią jest indywidualizacja nauczania. Podczas naszego szkolenia poznasz skuteczne strategie dydaktyczne, które pomogą Ci dostosować proces nauczania do zróżnicowanych potrzeb Twojej grupy. Zapraszamy do odkrycia, jak dzięki indywidualizacji nauczania możesz zwiększyć zaangażowanie i efektywność swojej klasy, a jednocześnie ułatwić sobie codzienną pracę.

Adresaci: nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Cele szkolenia:

  1. Przedstawienie zasad skutecznej indywidualizacji nauczania w klasie zróżnicowanej.
  1. Wskazanie najważniejszych strategii i metod dydaktycznych wspierających proces nauczania w zróżnicowanej grupie.

PROGRAM:

  1. Czynniki optymalizujące efekty uczenia w klasie zróżnicowanej.
  2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do rozpoznanych indywidualnych potrzeb uczniów, w tym specjalnych potrzeb edukacyjnych.
  3. Zasady skutecznej indywidualizacji nauczania w klasie zróżnicowanej.
  4. Organizacja procesu edukacyjnego – planowanie lekcji w klasie zróżnicowanej oraz dobór metod pracy do celów edukacyjnych i wychowawczych.
  5. Koncepcje psychologiczne dotyczące sposobów uczenia się.
  6. Środki dydaktyczne i techniki pracy stosowane w klasie zróżnicowanej.
  7. Motywowanie i ocenianie uczniów.
  8. Podsumowanie szkolenia oraz wnioski do dalszej pracy.
  9.  

⌚Czas szkolenia: 3h dydaktyczne

🧾 Cena: do uzgodnienia w zależności od ilości osób oraz formy szkolenia online czy stacjonarnie.

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.
  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Zadzwoń i ustal szczegóły 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”