Praca nauczyciela/wychowawcy – specjalista od relacji i trudnych sytuacji w klasie/grupie

Podczas szkolenia nauczyciele otrzymają praktyczną wiedzę na temat sposobów zmniejszania napięcia, lęku i niepokoju oraz tworzenia warunków do integracji klasy/grupy. Ponadto, przez przykłady i propozycje działań zwiększą własne umiejętności prowadzenia zajęć, zabaw i aktywności podnoszących poziom zaufania i integrację w klasie, co w sposób bezpośredni przekłada się na jakość procesu uczenia się.

ADRESACI: Nauczyciele przedszkolni, Nauczyciele szkół podstawowych, średnich, wychowawcy klasy i świetlicy szkolnej

CEL GŁÓWNY SZKOLENIA: Uczestnicy poznają dynamikę procesu grupowego i potrafią wykorzystywać wiedzę o nim do procesów integracji klasy oraz stworzą zestaw narzędzi do rozwijania relacji w klasie.

PROGRAM:

Proces grupowy – przyjaciel wychowawcy klasy: Jak w praktyce wykorzystywać wiedzę o rolach grupowych i zarządzać dynamiką procesu grupowego w klasie

Bądźmy dla siebie dobrzy: Strategie zmniejszania napięcia, lęku i niepokoju (m.in. wywoływanych przez długotrwałą izolację społeczną podczas pandemii czy poczucie zagrożenia konfliktem zbrojnym)

Profilaktyka i formy wsparcia uczniów z trudnościami w obszarze emocjonalnym i społecznym

Apteczka Wsparcia Wychowawcy: Narzędzia integracji zespołu klasowego

⌚Czas szkolenia: 3h zegarowe

🧾 Cena:  już od 1600 zł brutto
(zależnie od ilości uczestników oraz formy szkolenia)

Koszt zawiera: 

  • Koszt zawiera:

    • Imienne zaświadczenia dla uczestników zgodnie z rozporządzeniem MEiN oraz pakiet materiałów szkoleniowych.

    „Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia” to coś więcej niż certyfikat czy dyplom ze szkolenia.

    Zaświadczenie stanowi pisemne potwierdzenie udziału określonej osoby w szkoleniu. Wydawany dokument spełnia wszystkie wymagania formalne określone w rozporządzeniu MEiN.

    • Faktura wystawiana jest elektronicznie po szkoleniu.

Lub skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń 📞796686600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”