Strona główna » Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – wsparcie uczniów i nauczycieli po okresie pandemii i powrocie do nauki stacjonarnej

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – wsparcie uczniów i nauczycieli po okresie pandemii i powrocie do nauki stacjonarnej

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – wsparcie uczniów i nauczycieli

adresaci:  dyrektorzy, nauczyciele szkół, wychowawcy, specjaliści

Opis: Budowanie relacji i integracja w sposób bezpośredni wiążą z obszarem pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Satysfakcjonujące i konstruktywne relacje mają walor profilaktyczny i przyczyniają się do zachowania i przywracania dobrostanu psychicznego. Podczas szkolenia skupimy się na korekcyjnej i terapeutycznej funkcji działań wychowawczych w klasie. Uczestnicy otrzymają praktyczną wiedzę na temat sposobów zmniejszania napięcia, lęku i niepokoju wywołanych izolacją podczas pandemii i związanych z powrotem do nauki stacjonarnej po długiej przerwie.

Cele: Uczestnicy zwiększą wiedzę i umiejętności wspierania nauczycieli i uczniów poprzez znajomość dynamiki procesu grupowego i jego zastosowań do procesu tworzenia i integracji klasy oraz stworzą zestaw narzędzi do rozwijania konstruktywnych relacji w radzie pedagogicznej i klasie.

Awaryjny System Tlenowy: Zasada maski tlenowej – strategie i narzędzia odzyskiwania i utrzymywania dobrostanu psychicznego przez nauczycieli i uczniów

Proces grupowy – przyjaciel dyrektora i wychowawcy klasy: Jak w praktyce wykorzystywać wiedzę o rolach grupowych i zarządzać dynamiką procesu grupowego w radzie pedagogicznej i klasie po powrocie do nauki stacjonarnej.

Bądźmy dla siebie dobrzy: Profilaktyka i formy wsparcia uczniów z trudnościami w obszarze emocjonalnym i społecznym.

Apteczka Wsparcia Pedagoga: Narzędzia (re)integracji zespołu klasowego (zabawy, aktywności, strategie)

Po szkoleniu:

  • Po szkoleniu uczestnik otrzymuje: Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz link do materiałów szkoleniowych.
  • Płatność po szkoleniu na podstawie faktury, którą wyślemy elektronicznie po szkoleniu. Możliwość płatność do 14 dni po szkoleniu.
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”