Szanowni Państwo,
Eureka Centrum Kształcenia z akredytacją Mazowieckiego Kuratora Oświaty zaprasza na szkolenia stacjonarne i webinary poświęcone zagadnieniom przedstawionym w priorytetach MEN na nowy rok szkolny 2024/2025.
Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:
1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.  | 
POLECAMY:
- Edukacja zdrowotna w szkole – kształtowanie środowiska sprzyjającego zdrowiu.
 - Pierwsza pomoc przedmedyczna w szkole
 - Wiem, jak pomagać innym w sytuacjach zagrożenia zdrowia – profilaktyka i działania interwencyjne
 
2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych  | 
POLECAMY:
- Wychowanie do wartości i kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
 - Budowanie współpracy i konstruktywnej komunikacji w grupie
 - Mediacje rówieśnicze i szkolne
 - Bezpieczna szkoła w teorii i praktyce
 - Bezpieczeństwo uczniów w szkole
 - Odpowiedzialność prawna dyrektora i nauczyciela z tytułu niezapewnienia bezpieczeństwa dzieciom/uczniom.
 
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy   | 
POLECAMY:
- Jak wspierać dobrostan dzieci i młodzieży?
 - Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w szkole
 - Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych/kryzysowych.
 - Praca z uczniem w kryzysie psychicznym
 - Praca z uczniem przeżywającym trudności psychologiczne
 - Jak wspierać rozwój każdego ucznia w zróżnicowanym zespole klasowym?
 - Praca ze zróżnicowanym zespołem uczniów
 - Edukacja włączająca- szanse i wyzwania
 - Pozytywna dyscyplina – w trosce o dobrostan ucznia
 - Mindfulness w edukacji – trening uważności
 - Praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz podnoszenie jakości pracy z zespołem zróżnicowanym
 - Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole 
i przedszkolu w świetle obowiązujących przepisów prawa - Ocenianie wspierające rozwój ucznia – ocenianie kształtujące
 
4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.  | 
POLECAMY:
- ChatGPT – sztuczna inteligencja - korzyści i niebezpieczeństwa w szkole
 - Sztuczna inteligencja w szkole
 - Wykorzystanie sztucznej inteligencji w personalizacji nauczania. Jak AI może wspomagać dostosowywanie treści edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów?
 - Integracja AI w codziennym nauczaniu. Praktyczne wykorzystanie AI w klasie, narzędzia i aplikacje
 - Kształcenie kadry nauczycielskiej w zakresie AI. Jak przygotować nauczycieli do korzystania z AI w codziennej pracy?
 - Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów. Jak szkoła może wspierać uczniów w rozwijaniu umiejętności cyfrowych przy użyciu AI.
 - Metodyczne wykorzystanie technologii w szkole
 - ICT w szkole – przykłady aplikacji, narzędzi w szkole
 - Projektowanie graficzne – Canva
 - Canva – szczegółowo o mediach społecznościowych
 - Technologie informacyjno–komunikacyjne
 - Cyberzagrożenia – wprowadzenie dla nauczycieli i rodziców
 - Cyberbezpieczeństwo w szkole
 - Detoks cyfrowy – znaczenie technologii w życiu młodego człowieka
 - Prawa autorskie w oświacie
 
5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.  | 
POLECAMY:
- Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci/uczniów
 - Matematyka w działaniu, ruch i zabawa
 - Jak rozwijać kompetencje matematyczne, społeczne i inne.
 - Grywalizacja, storytelling, myślenie komputacyjne – nowe metody w edukacji.
 - Kompetencje przyszłości w edukacji, czyli jak uwolnić potencjał uczniów.
 
7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.  | 
POLECAMY:
- Nauka języka polskiego jako obcego- kurs dla nauczycieli języka polskiego
 
- Jak pracować z uczniami przybyłymi zza granicy, w szczególności z Ukrainy – zasady, formy i metodyka nauczania wszystkich przedmiotów ujętych podstawą programową
 - Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym – metody, dydaktyka, integracja w środowisku międzykulturowym
 - Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów z Ukrainy
 - Integracja klasy w edukacji uczniów z doświadczeniem migracyjnym
 - Oswajanie polszczyzny w pracy z dziećmi ukraińskimi
 - Psychologiczne aspekty pracy z uczniem z doświadczeniem uchodźctwa i traumy wojennej
 
