Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025

Szanowni Państwo,

Eureka Centrum Kształcenia z akredytacją Mazowieckiego Kuratora Oświaty  zaprasza na szkolenia stacjonarne  i webinary poświęcone zagadnieniom przedstawionym w priorytetach MEN na nowy rok szkolny 2024/2025. 

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025: 

1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

POLECAMY:

  • Edukacja zdrowotna w szkole – kształtowanie środowiska sprzyjającego zdrowiu.
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna w szkole
  • Wiem, jak pomagać innym w sytuacjach zagrożenia zdrowia – profilaktyka i działania interwencyjne

2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych
i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa
i proobronna.

POLECAMY:

  • Wychowanie do wartości i kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
  • Budowanie współpracy i konstruktywnej komunikacji w grupie
  • Mediacje rówieśnicze i szkolne
  • Bezpieczna szkoła w teorii i praktyce
  • Bezpieczeństwo uczniów w szkole
  • Odpowiedzialność prawna dyrektora i nauczyciela z tytułu niezapewnienia bezpieczeństwa dzieciom/uczniom.

3Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy
z zespołem zróżnicowanym

POLECAMY:

  • Jak wspierać dobrostan dzieci i młodzieży?
  • Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w szkole
  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych/kryzysowych.
  • Praca z uczniem w kryzysie psychicznym
  • Praca z uczniem przeżywającym trudności psychologiczne
  • Jak wspierać rozwój każdego ucznia w zróżnicowanym zespole klasowym?
  • Praca ze zróżnicowanym zespołem uczniów
  • Edukacja włączająca- szanse i wyzwania
  • Pozytywna dyscyplina – w trosce o dobrostan ucznia
  • Mindfulness w edukacji – trening uważności
  • Praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz podnoszenie jakości pracy z zespołem zróżnicowanym
  • Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
    i przedszkolu w świetle obowiązujących przepisów prawa
  • Ocenianie wspierające rozwój ucznia – ocenianie kształtujące

4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

POLECAMY:

  • ChatGPT – sztuczna inteligencja ­- korzyści i niebezpieczeństwa w szkole
  • Sztuczna inteligencja w szkole
  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji w personalizacji nauczania. Jak AI może wspomagać dostosowywanie treści edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów?
  • Integracja AI w codziennym nauczaniu. Praktyczne wykorzystanie AI w klasie, narzędzia i aplikacje
  • Kształcenie kadry nauczycielskiej w zakresie AI. Jak przygotować nauczycieli do korzystania z AI w codziennej pracy?
  • Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów. Jak szkoła może wspierać uczniów w rozwijaniu umiejętności cyfrowych przy użyciu AI.
  • Metodyczne wykorzystanie technologii w szkole
  • ICT w szkole – przykłady aplikacji, narzędzi w szkole
  • Projektowanie graficzne – Canva
  • Canva – szczegółowo o mediach społecznościowych
  • Technologie informacyjno–komunikacyjne
  • Cyberzagrożenia – wprowadzenie dla nauczycieli i rodziców
  • Cyberbezpieczeństwo w szkole
  • Detoks cyfrowy – znaczenie technologii w życiu młodego człowieka
  • Prawa autorskie w oświacie

5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

POLECAMY:

  • Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci/uczniów
  • Matematyka w działaniu, ruch i zabawa
  • Jak rozwijać kompetencje matematyczne, społeczne i inne.
  • Grywalizacja, storytelling, myślenie komputacyjne – nowe metody w edukacji.
  • Kompetencje przyszłości w edukacji, czyli jak uwolnić potencjał uczniów.

7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

POLECAMY:

  • Nauka języka polskiego jako obcego- kurs dla nauczycieli języka polskiego
    • Jak pracować z uczniami przybyłymi zza granicy, w szczególności z Ukrainy – zasady, formy i metodyka nauczania wszystkich przedmiotów ujętych podstawą programową
    • Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym – metody, dydaktyka, integracja w środowisku międzykulturowym
    • Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów z Ukrainy
    • Integracja klasy w edukacji uczniów z doświadczeniem migracyjnym
    • Oswajanie polszczyzny w pracy z dziećmi ukraińskimi
    • Psychologiczne aspekty pracy z uczniem z doświadczeniem uchodźctwa i traumy wojennej

Koszt ustalamy indywidualnie w zależności id formy szkolenia i ilości osób.

Po szkoleniu uczestnik otrzyma: 

📜 Zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3. w formie elektronicznej.

📚Pakiet materiałów szkoleniowych.

💰Płatność po szkoleniu: termin do uzgodnienia.

Zadzwoń i ustal szczegóły 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”