Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025

Szanowni Państwo,

Eureka Centrum Kształcenia z akredytacją Mazowieckiego Kuratora Oświaty  zaprasza na szkolenia stacjonarne  i webinary poświęcone zagadnieniom przedstawionym w priorytetach MEN na nowy rok szkolny 2024/2025. 

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025: 

1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

POLECAMY:

  • Edukacja zdrowotna w szkole – kształtowanie środowiska sprzyjającego zdrowiu.
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna w szkole
  • Wiem, jak pomagać innym w sytuacjach zagrożenia zdrowia – profilaktyka i działania interwencyjne

2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych
i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa
i proobronna.

POLECAMY:

  • Wychowanie do wartości i kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
  • Budowanie współpracy i konstruktywnej komunikacji w grupie
  • Mediacje rówieśnicze i szkolne
  • Bezpieczna szkoła w teorii i praktyce
  • Bezpieczeństwo uczniów w szkole
  • Odpowiedzialność prawna dyrektora i nauczyciela z tytułu niezapewnienia bezpieczeństwa dzieciom/uczniom.

3Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy
z zespołem zróżnicowanym

POLECAMY:

  • Jak wspierać dobrostan dzieci i młodzieży?
  • Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w szkole
  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych/kryzysowych.
  • Praca z uczniem w kryzysie psychicznym
  • Praca z uczniem przeżywającym trudności psychologiczne
  • Jak wspierać rozwój każdego ucznia w zróżnicowanym zespole klasowym?
  • Praca ze zróżnicowanym zespołem uczniów
  • Edukacja włączająca- szanse i wyzwania
  • Pozytywna dyscyplina – w trosce o dobrostan ucznia
  • Mindfulness w edukacji – trening uważności
  • Praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz podnoszenie jakości pracy z zespołem zróżnicowanym
  • Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
    i przedszkolu w świetle obowiązujących przepisów prawa
  • Ocenianie wspierające rozwój ucznia – ocenianie kształtujące

4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

POLECAMY:

  • ChatGPT – sztuczna inteligencja ­- korzyści i niebezpieczeństwa w szkole
  • Sztuczna inteligencja w szkole
  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji w personalizacji nauczania. Jak AI może wspomagać dostosowywanie treści edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów?
  • Integracja AI w codziennym nauczaniu. Praktyczne wykorzystanie AI w klasie, narzędzia i aplikacje
  • Kształcenie kadry nauczycielskiej w zakresie AI. Jak przygotować nauczycieli do korzystania z AI w codziennej pracy?
  • Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów. Jak szkoła może wspierać uczniów w rozwijaniu umiejętności cyfrowych przy użyciu AI.
  • Metodyczne wykorzystanie technologii w szkole
  • ICT w szkole – przykłady aplikacji, narzędzi w szkole
  • Projektowanie graficzne – Canva
  • Canva – szczegółowo o mediach społecznościowych
  • Technologie informacyjno–komunikacyjne
  • Cyberzagrożenia – wprowadzenie dla nauczycieli i rodziców
  • Cyberbezpieczeństwo w szkole
  • Detoks cyfrowy – znaczenie technologii w życiu młodego człowieka
  • Prawa autorskie w oświacie

5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

POLECAMY:

  • Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci/uczniów
  • Matematyka w działaniu, ruch i zabawa
  • Jak rozwijać kompetencje matematyczne, społeczne i inne.
  • Grywalizacja, storytelling, myślenie komputacyjne – nowe metody w edukacji.
  • Kompetencje przyszłości w edukacji, czyli jak uwolnić potencjał uczniów.

7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

POLECAMY:

  • Nauka języka polskiego jako obcego- kurs dla nauczycieli języka polskiego
    • Jak pracować z uczniami przybyłymi zza granicy, w szczególności z Ukrainy – zasady, formy i metodyka nauczania wszystkich przedmiotów ujętych podstawą programową
    • Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym – metody, dydaktyka, integracja w środowisku międzykulturowym
    • Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów z Ukrainy
    • Integracja klasy w edukacji uczniów z doświadczeniem migracyjnym
    • Oswajanie polszczyzny w pracy z dziećmi ukraińskimi
    • Psychologiczne aspekty pracy z uczniem z doświadczeniem uchodźctwa i traumy wojennej

Koszt ustalamy indywidualnie w zależności id formy szkolenia i ilości osób.

Po szkoleniu uczestnik otrzyma: 

📜 Zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3. w formie elektronicznej.

📚Pakiet materiałów szkoleniowych.

💰Płatność po szkoleniu: termin do uzgodnienia.

Zadzwoń i ustal szczegóły 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru

1. Podstawy teoretyczne TUS

- cel i założenia TUS
- oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
- instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

- rola prowadzących
- właściwy dobór do grup
- rozmowa wstępna z rodzicem
- rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
- wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

- struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
- tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
- konstruowanie wzmacniających komunikatów
- praca z emocjami dziecka
- praca  z trudnymi zachowaniami
- współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

- planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
- przygotowywanie materiałów na zajęcia
- przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

This will close in 20 seconds

1. Wprowadzenie
- Definicja i znaczenie umiejętności społecznych.
- Zadania rozwojowe w poszczególnych fazach rozwoju społeczno-emocjonalnego.
- Czynniki wpływające na rozwój społeczno-emocjonalny i zaburzenia.
- Przegląd programów Treningu Umiejętności Społecznych.

2. Organizacja zajęć
- Przygotowanie do zajęć TUS.
- Diagnoza uczestników i dobór do grup.
- Omówienie metod, technik i narzędzi używanych w TUS.
- Schemat typowej lekcji TUS.

3. Emocje
- Ćwiczenia na rozpoznawanie i radzenie sobie z emocjami własnymi i innych.

4. Komunikacja interpersonalna
- Techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
- Identyfikacja i przełamywanie barier komunikacyjnych.

5. Normy społeczne (1 godzina)
- Ćwiczenia na zrozumienie i stosowanie norm społecznych w różnych kontekstach.

6. Teoria umysłu
- Ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia perspektyw i intencji innych osób.

7. Samowiedza i samoświadomość
- Ćwiczenia na rozwijanie autoprezentacji i rozpoznawanie różnic oraz podobieństw międzyludzkich.

8. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych
- Strategie zarządzania stresem i efektywnego rozwiązywania problemów.

9. Współpraca
- Ćwiczenia na budowanie efektywnej współpracy i rozwiązywanie konfliktów.

10. Asertywność
- Rozwój asertywności i rozumienie granic własnych i innych.

11. Podsumowanie kursu
- Przegląd nabytych umiejętności.
- Planowanie zastosowania umiejętności w praktyce edukacyjnej.
- Zbieranie feedbacku i ewaluacja kursu.

This will close in 20 seconds

Dzień I

1.Trening Umiejętności Społecznych – dlaczego warto?

- czym jest TUS i jakie umiejętności rozwija?
- kluczowe zasady i cele TUS I i II stopnia
- uczenie przez doświadczenie – skuteczna metoda pracy
- praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

2.Tworzenie efektywnych grup TUS

- jak dobrać uczestników - optymalna liczebność, wiek, podobne potrzeby
- jak stworzyć grupę, która dobrze współpracuje?

3.Emocje na start

- jak uczyć rozpoznawania i wyrażania emocji?
- emocje jako fundament efektywnej komunikacji

4.Zarządzanie emocjami i stresem

- skuteczne techniki pracy z emocjami
- jak pomagać dzieciom w radzeniu sobie ze stresem?

5.Komunikacja – klucz do sukcesu

- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci
- znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- nauka słuchania, a style zachowań

Dzień II

1.Trudne sytuacje? Zawsze znajdzie się rozwiązanie

- jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami?
- konflikty w grupie – jak je rozwiązywać?
- narzędzia do pracy z agresją i wycofaniem

2.Pozytywne wzmocnienia w praktyce

-  techniki pozytywnego wzmocnienia zachowań
- skuteczna motywacja w pracy z dziećmi.

3.Praca własna trenera TUS – doskonalenie umiejętności

- jak oceniać swoje działania?
- co zrobić, aby być lepszym trenerem?

4.Kreatywne narzędzia do pracy z grupą

-  tworzenie angażujących materiałów do TUS?
- gry, karty pracy, ćwiczenia, case study - twoje narzędzia sukcesu

Dlaczego warto wybrać to szkolenie?

- Praktyczne narzędzia - poznasz sprawdzone techniki pracy z dziećmi.
- Profesjonalne wsparcie -nauczysz się, jak prowadzić efektywne zajęcia TUS I i II stopnia.
- Kompleksowa wiedza - od emocji po rozwiązywanie konfliktów – wszystko, czego potrzebujesz, by być skutecznym trenerem
- Praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - nauczysz się, jak dostosować treningi do specyficznych potrzeb osób

This will close in 20 seconds

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”