Organizacja pracy szkoły i przedszkola w nowym roku szkolnym 2025/2026.

📆 Terminy szkolenia:

  • 18.08.2025 r.
  • 22.08.2025 r.
  • 25.08.2025 r.
  • 28.08.2025 r.

🕔 Godzina: 9:00 – 12:00

🧾 Cena: 350 zł/os

 💻Forma szkolenia: Online na żywo

Koszt zawiera:

📕Elektroniczne zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3

📄Pakiet materiałów szkoleniowych.

Adresaci: dyrektorzy i wicedyrektorzy przedszkoli, szkół podstawowych
i ponadpodstawowych

Cele szkolenia:

  1. Przedstawienie aktualnych oraz planowanych zmian w przepisach prawa oświatowego.
  2. Omówienie struktury i treści efektywnego planu nadzoru pedagogicznego
    oraz działań z niego wynikających w nowym roku szkolnym.
  3. Aktualizacja dokumentów wewnątrzszkolnych – wskazanie i omówienie niezbędnych zmian w dokumentacji szkoły/przedszkola.

Program szkolenia:

  1. Przedstawienie i omówienie aktualnych oraz planowanych zmian w przepisach prawa oświatowego.
  2. Zaprezentowanie kierunków polityki oświatowej państwa i sposobów ich realizacji w pracy szkoły/przedszkola
  3. Opracowanie przykładowego planu nadzoru pedagogicznego.
  4. Wskazanie i omówienie niezbędnych zmian w dokumentacji szkoły/przedszkola.
  5. Organizowanie w szkole i przedszkolu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – zadania dyrektora, nauczycieli i specjalistów.
  6. Program wychowawczo-profilaktyczny – analiza i aktualizacja.
  7. Awans zawodowy nauczycieli – zadania dyrektora.
  8. Kalendarz roku szkolnego 2025/2026 i inna dokumentacja systematyzująca pracę szkoły: plan pracy szkoły, plany pracy zespołów zadaniowych
    i przedmiotowych, szkolny zestaw programów nauczania –omówienie i aktualizacja.
  9. Organizacja nowego roku szkolnego – porządek zebrania rady pedagogicznej, uchwały.
  10. Pytania i odpowiedzi.

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych

Formularz zgłoszeniowy

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”