,,Nazywanie świata – Odimienna metoda nauki czytania” dr Ireny Majchrzak.

Odimienna metoda nauki czytania należy do innowacyjnych projektów edukacyjnych, zatwierdzonych przez MENiS. Pozwala na wczesne kształcenie umiejętności czytania zarówno w aspekcie technicznym, jak i semantycznym. Kształcenie sztuki czytania z pełnym rozumieniem tekstu rozpoczyna się już z dziećmi trzyletnimi. Nauczyciel prowadząc zabawy i gry prowokuje dziecko do odkrywania na drodze samodzielnego rozumowania logiki alfabetycznego szyfru. Początkiem jest imię dziecka, które staje się słowem otwierającym świat pisma.

ADRESACI: nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, doradcy metodyczni, nauczyciele przedszkoli, studenci kierunków pedagogicznych

CELE GŁÓWNE:

  • poznanie naturalnego sposobu nauki czytania zgodnego z dynamiką rozwoju dziecka wg koncepcji I. Majchrzak
  • analiza przebiegu procesu czytania z uwzględnieniem specyfiki indywidualnej ucznia w oparciu o w/w metodę I. Majchrzak
  • przyswojenie metodyki nauczania w oparciu o autorskie materiały

KORZYŚCI:

Uczestnicy szkolenia: 

  • wiedzą, jakie są założenia programu kształcenia opracowanego przez dr I. Majchrzak
  • rozumieją, co jest najważniejsze w nauce czytania, z jakich etapów się ona składa zgodnie z koncepcją autorki
  • potrafią przeprowadzić inicjację – wtajemniczenie dziecka w świat pisma
  • opracowują i prowadzą ćwiczenia i zabawy zgodne z założeniami poznanej metody

PROGRAM:

  1. Inicjacja – wtajemniczenie dziecka w świat pisma, ćwiczenia o charakterze zabawowo- analitycznym.
  2. Ściana pełna liter – wizualny system dydaktyczny, którego podstawowym ćwiczeniem jest prezentacja alfabetu wraz z grą w loteryjkę.
  3. Nazywanie świata – zabawy intelektualno – ruchowe polegające na dokładaniu wylosowanych kartek z nazwami do odpowiednich przedmiotów.
  4. Gry czytelnicze- przyporządkowywanie wyrazów a następnie całych zdań do odpowiadających im ilustracji.
  5. Ćwiczenia praktyczne – opracowywanie i prowadzenie ćwiczeń i zabaw z zastosowaniem poznanej metody.

WYKŁADOWCA: Anna Kozieł-Wójcik jest jedyną osobą w Polsce, która po długiej współpracy z nią  otrzymała od Ireny Majchrzak – twórczyni tej  metody, certyfikat upoważniający ją  do prowadzenia szkoleń jej autorstwa.

⌚Czas szkolenia: 7h zegarowych

🧾 Cena: do uzgodnienia w zależności od ilości osób .

Koszt zawiera: 

  • Pakiet materiałów szkoleniowych.
  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3
  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Lub skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”