Mutyzm i afazja – metody i formy pracy z uczniami .

Adresaci: Zainteresowani nauczyciele, pedagodzy, logopedzi, rewalidatorzy chcący wykorzystać na swoich zajęciach ciekawe i atrakcyjne metody pracy  z uczniem z mutyzmem lub afazją

Cel szkolenia: Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli, pedagogów, terapeutów, logopedów w umiejętność wykorzystania materiałów, gier, programów  multimedialnych i edukacyjnych dostępnych na rynku i w internecie w pracy z uczniami z mutyzmem lub afazją. 

Korzyści: Nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do komunikowania się z dziećmi z mutyzmem wybiórczym oraz afazją. Poznanie istoty i objawów zaburzeń , sposobów diagnozowania oraz konkretnych metod przydatnych w terapii dzieci z MW i afazją.

Program: 

  1. Charakterystyka afazji i mutyzmu wybiórczego: propozycje terminologiczne, czynniki etiologiczne, objawy, funkcjonowanie dziecka w środowisku domowym i edukacyjnym.
  2. Propozycje schematu diagnostycznego mutyzmu wybiórczego: kryteria diagnostyczne (ICD-10, DSM-V), diagnoza różnicowa, wybrane metody diagnostyczne.
  3. Diagnoza afazji
  4. Rodzaje afazji i mutyzmu
  5. Propozycje terapeutyczne mutyzmu wybiórczego oraz afazji : konkretne oddziaływania terapeutyczne w oparciu o przykłady, zasady współpracy ze środowiskiem rodzinnym i szkolnym/przedszkolnym.
  6. Część praktyczna: budowanie planu terapii, tworzenie propozycji ćwiczeń, w tym wykorzystaniem TIK.

Czas szkolena: 3 godziny

Koszt szkolenia: do ustalenia w zależności od ilości osób oraz formy szkolenia

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.

  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Lub zadzwoń i ustal szczegóły 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”