Adresaci: Zainteresowani nauczyciele, pedagodzy, logopedzi, rewalidatorzy chcący wykorzystać na swoich zajęciach ciekawe i atrakcyjne metody pracy z uczniem z mutyzmem lub afazją
Cel szkolenia: Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli, pedagogów, terapeutów, logopedów w umiejętność wykorzystania materiałów, gier, programów multimedialnych i edukacyjnych dostępnych na rynku i w internecie w pracy z uczniami z mutyzmem lub afazją.
Korzyści: Nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do komunikowania się z dziećmi z mutyzmem wybiórczym oraz afazją. Poznanie istoty i objawów zaburzeń , sposobów diagnozowania oraz konkretnych metod przydatnych w terapii dzieci z MW i afazją.
Program:
- Charakterystyka afazji i mutyzmu wybiórczego: propozycje terminologiczne, czynniki etiologiczne, objawy, funkcjonowanie dziecka w środowisku domowym i edukacyjnym.
- Propozycje schematu diagnostycznego mutyzmu wybiórczego: kryteria diagnostyczne (ICD-10, DSM-V), diagnoza różnicowa, wybrane metody diagnostyczne.
- Diagnoza afazji
- Rodzaje afazji i mutyzmu
- Propozycje terapeutyczne mutyzmu wybiórczego oraz afazji : konkretne oddziaływania terapeutyczne w oparciu o przykłady, zasady współpracy ze środowiskiem rodzinnym i szkolnym/przedszkolnym.
- Część praktyczna: budowanie planu terapii, tworzenie propozycji ćwiczeń, w tym wykorzystaniem TIK.