Metody osiągania zachowań niepożądanych na konstruktywne w zakresie paradygmatu
poznawczo-behawioralnego.

Materiały dydaktyczne: prezentacja w formie pdf w formie elektronicznej

Metoda: wykład/ warsztat/ case study

Grupa docelowa: nauczyciele, osoby zajmujące się zawodowo opieką nad dziećmi i młodzieżą, rodzice

Program: 

1. Analiza prawidłowych zachowań rozwojowych u dzieci i młodzieży rozpatrywanych pod kątem emocji, zabawy, wyobraźni i myślenia

2. Definicja zachowań niepożądanych u dzieci, młodzieży i dorosłych


3. Charakterystyka czynników protekcyjnych, które mogą mieć ochronny wpływ na kształtowanie się niepokojących zachowań i zaburzeń u dzieci


4. Analiza czynników ryzyka, które mogą mieć niekorzystny wpływ na kształtowanie się niepokojących zachowań i zaburzeń u dzieci


5. Analiza podstawowych zaburzeń u dzieci według klasyfikacji ICD -10


6. Omówienie technik zwiększające częstość zachowań pożądanych z uwzględnieniem nurtu behawioralnego

⦁ Wzmocnienie dodatnie
⦁ Wzmocnienie ujemne
⦁ Modelowanie- dawanie przykładu
⦁ Ćwiczenie nabytych umiejętności- granie ról

7. Techniki zmniejszające częstość zachowań niepożądanych z uwzględnieniem nurtu behawioralnego

⦁ kontrola bodźca, sytuacji
⦁ wygaszanie
⦁ karanie
⦁ time-out (przerwa we wzmocnieniach), „pokój wyciszeń”, odesłanie z lekcji, zajęć, dodatkowych, które dziecko lubi.
⦁ koszty odpowiedzi tj usuwanie różnorodnych form nagradzania (udziału w zabawach), wtedy gdy dziecko robi źle

Czas szkolena: 3 godziny

Koszt szkolenia: do ustalenia w zależności od ilości osób oraz formy szkolenia

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.

  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Lub zadzwoń i ustal szczegóły 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”