Carl Orff był niemieckim kompozytorem, który opracował metodę wychowania muzycznego. Celem jest rozwijanie u dzieci poczucia rytmu. Podobnie jak przy metodzie Labana, główny akcent podczas ćwiczeń opartych na łączeniu ze sobą ruchu, muzyki i słowa położony jest na innowację i kreatywność. Według twórcy tej metody muzyka wywodzi się ze słowa. Dlatego dzieci rytmizują słowa, poprzez układanie do nich melodii. Ćwiczący klaszczą, tupią, skaczą do muzyki, a także same tworzą muzykę przy pomocy instrumentów.
ADRESACI: Nauczyciele przedszkoli, inni zainteresowani
CEL SZKOLENIA: Poznanie głównych założeń systemu Carla Orffa opartego na wychowaniu do muzyki przez zabawę
KORZYŚCI:
- Poznają podstawy systemu Carla Orffa
- Doświadczą zabaw oddechowych i zabaw związanych z rytmizacją mowy
- Włączą się w kanon rytmiczny i melodyczny
- Ułożą rytm z towarzyszeniem ostinata rytmicznego
- Podejmą ruch , rytm w improwizacji ruchowo-rytmiczno-wokalnej
- Dobiorą własny tekst do podanego rytmu
PROGRAM:
1.Wprowadzenie do tematu:
- kształcenie muzyczne poprzez zabawę,
- rozwijanie muzykalności dzieci na zasadzie podobieństwa do etapów rozwoju kultury muzycznej ludzkości,
- integracja muzyki, słowa i ruchu.
2.Rytmizowanie mowy. Echo rytmiczne. Ćwiczenia oddechowe:
- Zabawy z imionami
- Tuti frutti imion
- „La lamto”- rytm, gra, ruch
- „Wszyscy mali, wszyscy duzi”
- „Pajacyk”
- „Balonik”, „Trzęsące ciało”, „Kanapa”, „Ściana”
- „Maszyna dźwięków”
3.Kanon rytmiczny. Tworzenie rytmu z towarzyszeniem ostinata rytmicznego. Improwizacje ruchowo-rytmiczno-wokalne:
- “Don-don”
- “Hej jo”- kanon chiński
- “Kokoleo ko”
- “Gazetowy kanon”
- “Nanuma”
- “O kina daiko”-japońska piosenka o bebnach.
- Etiuda instrumentów”
- “Kropeczkowe kolory”
- “Klip-klap”
- “Alunellul”
- “La la,la”
- “Tak jak nikt do tej pory”
4.Dobieranie tekstów do podanych rytmów. Kontynuacja podobnego rytmu. Ruch, rym, rytm przy wybranych utworach muzycznych:
- „Chcemy dziś bawić się”
- „Wszystko jest kołem”
- „Dziwna piosenka”
- „Deszczyk”, „Deszczowa muzyka”, „Deszczowe instrumenty”
- Etiuda ruchowa „Motyle
Utwory:
- Suita orkiestrowa „Muzyka na wodzie” „Georg Friedrich Händel),Le Basqe – J.Galwaya Pizzicato-Leo Delibes’a
- Polka tritsch-tratsch – Johann Strauss Bułeczka z masłem- W.A. Mozarta Kontredans- F. Chopina Preludium A dur op.28nr7- F.Chopina
- Muzykalne rzędy- Lorenz Ortofoniczna orkiestra Improwizacja na dzwonkach Walczyk na pożegnanie
PROWADZĄCY: Nauczyciel dyplomowany, II stopień specjalizacji zawodowej, doradca metodyczny wychowania przedszkolnego, ekspert komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych dla nauczycieli. Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej – kierunek wychowanie przedszkolne, podyplomowych studiów pedagogiki korekcyjno-kompensacyjnej, oligofrenopedagogiki, podyplomowych studiów w zakresie zarządzania i marketingu w oświacie. Wykładowca na kursach kwalifikacyjnych Terapii Pedagogicznej, Arteterapii, studiach podyplomowych i dziennych oraz licznych formach doskonalących dla nauczycieli. Autorka licznych materiałów metodycznych dla nauczycieli uwzględniających rozwój wielorakich inteligencji małego dziecka w oparciu o efektywnie dobrane metody pracy. Prowadzi autorskie warsztaty z zakresu zabaw twórczych inspirowanych ruchem, muzyką, wierszem i obrazem, a także warsztaty z zakresu metodyki wychowania przedszkolnego zwłaszcza zajęć umuzykalniających w przedszkolu a także warsztaty z zakresu przygotowania dzieci do nauki liczenia, pisania i czytania.
Czas szkolenia: 3 – 4h dydaktyczne
Cena: już od 1600 zł brutto
(zależy od ilości osób oraz formy szkolenia -online lub stacjonarnie)
Koszt zawiera:
- Elektroniczne zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.
- Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.
Lub skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń 📞796686600